اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردل:

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردل مشاهده نشده است

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردل مشاهده نشده است
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردل گفت: نمونه‌گیری‌های متعددی از طیور و پرندگان این شهرستان انجام شده که نتایج هیچ کدام مشکوک و یا مثبت نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود ربیعی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردل در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ با اشاره به انجام مراقبت و پایش اکیپ‌های دامپزشکی از مرغداری‌ها افزود: نمونه‌گیری‌های متعددی از طیور و پرندگان این شهرستان انجام شده که نتایج هیچ کدام مشکوک و یا مثبت نبوده است.

ربیعی گفت: در روز‌های اخیر، سه مورد تلف شدن طیور بومی در روستای آلیکوه دشتک از توابع شهرستان اردل نیز مشاهده شد که مربوط به نیوکاسل بود و ارتباطی با آنفلوانزای پرندگان نداشت.

وی با اشاره به اینکه این بیماری از طریق پرندگانی که مورد تایید دامپزشکی نیستند به انسان منتقل می‌شود افزود: از خرید و فروش پرندگان زینتی از مکان‌هایی که مورد تایید دامپزشکی نیستند و همچنین خرید مرغ و پرندگان زنده که در همان محل کشتار می‌شوند به شدت خودداری شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردل از شهروندان اردلی خواست با خیال راحت مرغ و تخم‌مرغ مصرفی خود را از واحدهای عرضه‌ مجاز و زیر نظر شبکه‌ دامپزشکی تهیه و مصرف کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه