اخبار داغ

وعده های بر زمین مانده آب شیرین کن های سواحل استان بوشهر/آیا نوسانات ارزی دلیل این مشکل است؟

وعده های بر زمین مانده آب شیرین کن های سواحل استان بوشهر/آیا نوسانات ارزی دلیل این مشکل است؟
این روزها در برخی از روستاهای استان بوشهر شدت شوری آب آشامیدنی به حد اشباع کامل و نزدیک به تبلور رسیده ، به گونه ای که طعم شور آن هنگام شستشوی صورت چشمها به شدت می سوزاند و این شرایط باعث ابراز گلایه مندی شهروندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ باتوجه به اینکه از گذشته تاکنون بخش عمده ای از آب مورد نیاز بوشهر از استان های همجوار تامین میشده است و هم اکنون به دلیل خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی منجر به  کاهش ورودی آب از استان های همجوار شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

به نظر می رسد باید به صورت جدی و فوری به راه های جایگزین برای تامین آب در استان بوشهر اندیشیده شود و یکی از این راه ها شیرین سازی آب دریا است و با توجه به استقرار نیروگاه اتمی در بوشهر استفاده از ظرفیت های این نیروگاه از بهترین راه های تامین آب با استفاده از شیرین سازی آب دریا است که متاسفانه در شهر بوشهر بلکه در برخی شهرهای استان بوشهر آب شیرین کن ها فقط نام انها و زمینی برای آن در نظر گرفتن ولی افتتاح و یا بهره برداری نرسیده است.

,

در شرایطی از آبشیرین کن ها به عنوان شیوه اساسی برون رفت استان از مشکل کم آبی یاد می شود که پروژه های فعلی به دلیل نوسانات ارزی دچار توقف شده است.

,

, ,

بوشهری ها یکی از سخت ترین تابستان های خود را پشت سر گذاشته و پیش بینی ها در خصوص تغییرات اقلیمی و ادامه خشکسالی ها، نشان از شرایط دشوارتری در آینده است، از این رو کاهش وابستگی بوشهر به منابع آب استان های دیگر و استفاده از تاسیسات آبشیرین کن ها، یکی از راهکارهای جدی و موثر می باشد.

,

طبق بررسی های لازم آبشیرین کن نوار ساحلی تنگستان که سال گذشته با حضور سرپرست وزارت نیرو کلنگ زنی شد، بدون پیشرفت زمین گیر شده و به گفته مسئولان، نوسانات ارزی دلیل این مشکل است.

,

همچنین پروژه در دست اجرای آبشیرین کن سیراف جهت انتقال آب به شهرستان جم نیز به کندی پیش می رود و روند فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا در این طرح مطلوب و رضایت بخش گزارش نمی شود.

,

محمد بنافی یکی از شهروندان بوشهری اظهار داشت: مراکز فروش آب به دلیل ازدحام جمعیت نرخ آب شیرین را افزایش داده ، این درحالی است که علاوه بر خرید آب شیرین، بهای آب خانگی را نیز پرداخت می کنیم.

,

لیلا منصوری  یکی دیگر از شهروندان بوشهری نیز در این باره گفت: در طبقه چهارم ساختمانی در مرکز بوشهر زندگی می کنم ، هر روز مجبوریم 2 تا سه بشکه 20 لیتری را از پله ها به منزل حمل کنیم تا آب مورد نیاز خود را تامین کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه