اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی استان در گفتگو با سفیردنا؛

آسمان کهگیلویه و بویراحمد میزبان سامانه بارشی قوی+جزئیات

آسمان کهگیلویه و بویراحمد میزبان سامانه بارشی قوی+جزئیات
رضا کاکاوند گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر وقت پنجشنبه 25 بهمن ماه وارد جو استان شده است که تا یکشنبه ادامه دارد و شدت آن از اواخر وقت امروز تا پایان روز شنبه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با سفیردنا از ورود سامانه بارشی جدید به این استان از شب گذشته (پنج‌شنبه 25 بهمن‌ماه) خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا, از ورود سامانه بارشی جدید به این استان از شب گذشته (پنج‌شنبه 25 بهمن‌ماه) خبر داد.,

 

,

 

,

رضا کاکاوند افزود: بر اساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، سامانه بارشی جدید تا یکشنبه بر جو استان فعال خواهد بود که شدت آن از اواخر وقت امروز تا پایان روز شنبه است.

,

 

,

 

,

وی اظهارکرد: در پی این سامانه شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، در عمده مناطق سردسیری و ارتفاعات نواحی گرمسیری بارش برف، در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهیم بود.

,

 

,

 

,

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شدت بارش‌ها برای روز شنبه است به تدریج از صبح یکشنبه از جو استان خارج می شود.

,

 

,

 

,

کاکاوند تصریح کرد: بر اساس هشدارها و توصیه‌های هواشناسی لازم است جهت کاهش خسارات احتمالی و تمهیدات لازم از سوی مردم استان، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.

,

 

,

 

,

وی ادامه داد: طغیان رودخانه ها، مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی با توجه با حجم بارشها دور از انتظار نخواهد بود.

,

 

,

 

,

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کاهش دید افقی به علت بارش برف و باران و پدیده مه نیز پیش بینی می شود. همچنین لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای بویژه در جاده های مواصلاتی و گردنه های استان نیز خواهیم داشت.

,

 

,

 

,

کاکاوند در پاسخ به این سوال که آیا سامانه بارشی جدید از سامانه قبلی شدید تر خواهد بود؟ اضافه کرد: تا کنون که نقشه های هواشناسی چنین مطلبی را مطرح نمی کنند و به همین خاطر فعلا اطلاعیه صادر کرده ایم و در صورت نیاز و تغییر در نقشه های پیش یابی هواشناسی اخطاریه صادر می کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه