وظیفه آموزش و پرورش فرهنگسازی سبک زندگی است
آموزش و پرورش میتواند با فرهنگسازی، راه و روش درست زندگی و سادهزیستی را به جوانان آموزش دهد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خالدی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که سادهزیستی را ترویج دهیم و حاکمیت به دنبال این باشد که اگر کسی به شیوه اشرافیگری در کشور زندگی میکند، باید راهکاری پیدا کنیم که این نوع از زندگی را متوقف کنیم.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اگر اشرافیگری جزء سبکهای زندگی شود تبعات بسیاری دارد گفت: در دنیا مسئله و مشکلات اشرافیگری سالهای گذشته حل شده است. اگر به کشورهای خارجی سر بزنید میبینید که وظیفه دولت و حاکمیت این است که مقدمات زندگی را برای هر فرد در جامعه فراهم کند. ما نیز به عنوان یک کشور مسلمان مضاف بر آن چیزهایی که میگوییم، باید در این زمینه جلوتر از آنها حرکت کنیم.
آموزش و پرورش میتواند با فرهنگسازی، راه و روش درست زندگی و سادهزیستی را به جوانان آموزش دهد
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در تهران زمانی که مناطق بالای شهر را با مناطق پایین شهر مقایسه میکنیم میبینیم که سبک زندگی کاملا متفاوت است و یک اشکال اساسی در این زمینه وجود دارد و این را میتوانیم به کشور تعمیم دهیم یعنی در کشور نیز این اختلاف سبک زندگی بین استانها کاملا محرز است.
زندگی بدون اسراف کردن را باید ترویج کرد
وی با تاکید بر اینکه باید یک چارچوبی در غالب قوانین و مقررات اسلامی و شرایط فعلی کشور طراحی شود تصریح کرد: باید حرکت به سمت زندگی ساده، معقول و داشتن حداقلها را ترویج دهیم. در همه کشورها، آیین و فرهنگها نیز خوب زندگی کردن بدون اسراف کردن ترویج شده است. ما یک کشور مسلمان هستیم و قاعده اسلامی این است که بخورید، بیاشامید اما اسراف نکنید و زمانی که از تجمل حرف میزنیم، همه اینها در کلمه اسراف خلاصه میشود. خصوصا در شرایط فعلی کشور که اکثر مردم مشکل دارند.
حاکمیت باید جلوی اشرافیگری را بگیرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: فکر میکنم باید به سمتی حرکت کنیم که سادهزیستی را ترویج دهیم و حاکمیت به دنبال این باشد که اگر کسی به شیوه اشرافیگری در کشور زندگی میکند، باید راهکاری پیدا کنیم که این نوع از زندگی اشرافیگری را متوقف کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که زندگی در شرایط تحریم به چه صورتی باید باشد اظهار داشت: من فکر میکنم که باید مردم را در هر شرایطی درک کنیم به ویژه که در حال حاضر کشور شرایط مناسبی ندارد و باید حتما بهتر از گذشته به این مسئله بپردازیم و در بسیاری از جاها، دولت و مجلس ورود کنند و جلوی بسیاری از اسرافها را بگیرند.
وظیفه آموزش و پرورش فرهنگسازی سبک زندگی است
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آموزش و پرورش در شرایط فعلی در تنگنا قرار دارد گفت: طبق اطلاعاتی که از شهرستانها به دست رسیده این است که به سختی اداره میشود به همین دلیل باید به آن کمک کرد اما درباره اینکه آموزش و پرورش چه نقشی میتواند در این زمینه داشته باشد باید گفت وظیفه آموزش و پرورش فرهنگسازی است و یکی از مهمترین پایگاههایی که میتواند مردم را آگاه کند و در سنین جوانی بخواهد راه صحیح زندگی را یاد بدهد، آموزش و پرورش است. باید فرزندان این کشور را به خوبی تربیت کنیم و در همه عرصهها روش زندگی کردن را آموزش دهیم.
باید به فکر بیکاری جوانان باشیم
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: نگرانی نمایندگان مربوط به مردم است. در کل ایران حدود 10 درصد زندگی تجملاتی دارند و اکثر مردم نیز مشکلات بیکاری جوانان را دارند که باید به فکر بیکاری بود و مجلس و دولت باید تلاش کنند تا هیچ جوانی بیکار نباشد و سبک زندگی اسلامی نیز ترویج شود بنابراین آن 10 درصد اشرافیگری خود به خود حل میشود./
پایان پیام/
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اگر اشرافیگری جزء سبکهای زندگی شود تبعات بسیاری دارد گفت: در دنیا مسئله و مشکلات اشرافیگری سالهای گذشته حل شده است. اگر به کشورهای خارجی سر بزنید میبینید که وظیفه دولت و حاکمیت این است که مقدمات زندگی را برای هر فرد در جامعه فراهم کند. ما نیز به عنوان یک کشور مسلمان مضاف بر آن چیزهایی که میگوییم، باید در این زمینه جلوتر از آنها حرکت کنیم.
آموزش و پرورش میتواند با فرهنگسازی، راه و روش درست زندگی و سادهزیستی را به جوانان آموزش دهد
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در تهران زمانی که مناطق بالای شهر را با مناطق پایین شهر مقایسه میکنیم میبینیم که سبک زندگی کاملا متفاوت است و یک اشکال اساسی در این زمینه وجود دارد و این را میتوانیم به کشور تعمیم دهیم یعنی در کشور نیز این اختلاف سبک زندگی بین استانها کاملا محرز است.
زندگی بدون اسراف کردن را باید ترویج کرد
وی با تاکید بر اینکه باید یک چارچوبی در غالب قوانین و مقررات اسلامی و شرایط فعلی کشور طراحی شود تصریح کرد: باید حرکت به سمت زندگی ساده، معقول و داشتن حداقلها را ترویج دهیم. در همه کشورها، آیین و فرهنگها نیز خوب زندگی کردن بدون اسراف کردن ترویج شده است. ما یک کشور مسلمان هستیم و قاعده اسلامی این است که بخورید، بیاشامید اما اسراف نکنید و زمانی که از تجمل حرف میزنیم، همه اینها در کلمه اسراف خلاصه میشود. خصوصا در شرایط فعلی کشور که اکثر مردم مشکل دارند.
حاکمیت باید جلوی اشرافیگری را بگیرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: فکر میکنم باید به سمتی حرکت کنیم که سادهزیستی را ترویج دهیم و حاکمیت به دنبال این باشد که اگر کسی به شیوه اشرافیگری در کشور زندگی میکند، باید راهکاری پیدا کنیم که این نوع از زندگی اشرافیگری را متوقف کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که زندگی در شرایط تحریم به چه صورتی باید باشد اظهار داشت: من فکر میکنم که باید مردم را در هر شرایطی درک کنیم به ویژه که در حال حاضر کشور شرایط مناسبی ندارد و باید حتما بهتر از گذشته به این مسئله بپردازیم و در بسیاری از جاها، دولت و مجلس ورود کنند و جلوی بسیاری از اسرافها را بگیرند.
وظیفه آموزش و پرورش فرهنگسازی سبک زندگی است
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آموزش و پرورش در شرایط فعلی در تنگنا قرار دارد گفت: طبق اطلاعاتی که از شهرستانها به دست رسیده این است که به سختی اداره میشود به همین دلیل باید به آن کمک کرد اما درباره اینکه آموزش و پرورش چه نقشی میتواند در این زمینه داشته باشد باید گفت وظیفه آموزش و پرورش فرهنگسازی است و یکی از مهمترین پایگاههایی که میتواند مردم را آگاه کند و در سنین جوانی بخواهد راه صحیح زندگی را یاد بدهد، آموزش و پرورش است. باید فرزندان این کشور را به خوبی تربیت کنیم و در همه عرصهها روش زندگی کردن را آموزش دهیم.
باید به فکر بیکاری جوانان باشیم
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: نگرانی نمایندگان مربوط به مردم است. در کل ایران حدود 10 درصد زندگی تجملاتی دارند و اکثر مردم نیز مشکلات بیکاری جوانان را دارند که باید به فکر بیکاری بود و مجلس و دولت باید تلاش کنند تا هیچ جوانی بیکار نباشد و سبک زندگی اسلامی نیز ترویج شود بنابراین آن 10 درصد اشرافیگری خود به خود حل میشود./
پایان پیام/
,
,
,
,
, آموزش و پرورش میتواند با فرهنگسازی، راه و روش درست زندگی و سادهزیستی را به جوانان آموزش دهد,
,
,
,
,
, زندگی بدون اسراف کردن را باید ترویج کرد,
,
,
,
, حاکمیت باید جلوی اشرافیگری را بگیرد,
,
,
,
,
,
, وظیفه آموزش و پرورش فرهنگسازی سبک زندگی است,
,
,
,
, باید به فکر بیکاری جوانان باشیم,
,
,
,
,
]
ارسال دیدگاه