اخبار داغ

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

۷۴طرح عمرانی- کشاورزی در استان قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید

۷۴طرح عمرانی- کشاورزی در استان قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی ۷۴طرح عمرانی- کشاورزی در استان قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ همزمان با بزرگداشت هفته جهادکشاورزی  صبح امروز با حضور علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزیر کشاورزی ، زارع مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی، آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین، فرخ زاد معاون عمرانی استانداری و فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ؛ 74 طرح عمرانی– تولیدی و کشاورزی در استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

این طرح‌ها شامل 56 طرح در حوزه آب و خاک، یک طرح در بخش دام و طیور، سه طرح باغبانی، 2 طرح صنایع کشاورزی، 5 طرح شیلات و 7 طرح منابع طبیعی است که برای اجرای آنها بالغ بر 389 میلیارد و 764 میلیون ریال هزینه شده است.

,

با افتتاح طرح‌های یاد شده ضمن برخورداری 2394 خانوار از خدمات ایجاد شده برای 654 نفر شغل ایجاد می‌شود.

,

بهبود وضعیت خاک کشاورزی سالانه ۳۰۰میلیارد اعتبار نیاز دارد
علی مراد اکبری در حاشیه این افتتاح اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم باید سالانه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهبود یافته و آماده تولید شود که تحقق آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

, بهبود وضعیت خاک کشاورزی سالانه ۳۰۰میلیارد اعتبار نیاز دارد,
,

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اذعان کرد: لایحه جامع قاتون حفاظت خاک ابلاع شده و بزودی آیین نامه اجرایی و تدوین خواهد شد که جلوگیری از تخریب و آلودگی خاک مورد توجه است.

,

وی ابراز کرد: بر اساس این قانون خروج هر گونه خاک کشاورزی از کشور ممنوع است و خاک صنعتی با مجوز وزارت صمت در موارد محدود برای موارد خاص و کارهای پژوهشی بلامانع است.

,

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: خاک در کشور مظلوم واقع شده و امیدواریم با اجرای این قانون بتوانیم از جایگاه ارزشمند خاک در تامین امنیت غذایی مردم صیانت کنیم.

,

وی عنوان کرد: حتی یک وجب خاک از کشور خارج نشده و کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر شده بود بررسی کردیم موارد محدودی خاک صنعتی خارج شده بود که با مجوز وزارت صمت بود.

,

اکبری در خصوص میزان تخریب خاک در کشور بیان کرد: آمار فرسایش خاک در کشور بالاست در برخی ۱۵ تن در هکتار است که دقیق نیست اما با همه حفاظتی که انجام شده میزان تخربب خاک در ایران بالاست.

,

این مقام مسئول گفت: در قانون برنامه ششم تصویب شده سالانه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهبود وضعیت پیدا کند و حاصلخیز شده و منابع الی خاک افزایش پیدا کند تا آماده تولید شده و توان حاصلخیزی و بهره وری خاک بالا برود که اجرای این طرح سالانه به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون تامین نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه