اخبار داغ

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

پوشاک، لوازم یدکی و سوخت از عمده‌ترین پرونده‌های قاچاق در کشور هستند/ ممنوعیت فروش و تبلیغات کالاهای قاچاق در فضای مجازی اجرا می‌شود

پوشاک، لوازم یدکی و سوخت از عمده‌ترین پرونده‌های قاچاق در کشور هستند/ ممنوعیت فروش و تبلیغات کالاهای قاچاق در فضای مجازی اجرا می‌شود
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سالانه حدود ۱۲۰ هزار پرونده در کشور تشکیل می شود که سهم آذربایجان غربی حدود ۹ درصد در تعزیرات و قوه قضائیه بوده و بیش از ۴ هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، علی مویدی خرم آبادی، در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی دارای قابلیت ها و ظرفیت های خوبی بوده و به عنوان درگاه ایران به سمت اروپا است و این نشان از اهمیت جایگاه این استان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو استان‌های تاثیرگذار در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و موفقیت های خوبی در این زمینه دارد، افزود: این استان در عرصه مقابله به لحاظ برخورد با قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ضربات خوبی به جریانات سازمان یافته قاچاق کالا و ارز وارد کرده و پرونده های آن در اختیار مراجع قضایی است.

,

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر نقش رسانه ها در انعکاس عملکردها، اقدام رسانه ها را برجسته عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه به بخش گمرکات، حمل و نقل و تجارت ما در آنجا ورود موثری داشته و در انعکاس مشکلات فعالین این عرصه تلاش کنند تا مسئولین را وادار به حل مشکلات آنها کنند.

,

مویدی خرم آبادی اذعان کرد: بیش از ۴ هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز تشکیل شده که تعداد ۱۰ درصد از این ۴ هزار پرونده کلان هستند و معمولا ۷ درصد از پرونده ها هم منجر به برائت می شود که جزو پرونده های کلان نیستند.

,

وی با اشاره به آمار تشکیل پرونده های کشور ابراز کرد: سالانه حدود ۱۲۰ هزار پرونده در کشور تشکیل می شود که سهم آذربایجان غربی حدود ۹ درصد در تعزیرات و قوه قضائیه است.

,

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: ۴۴ هزار پرونده در خصوص قاچاق تشکیل شده و ۲۵۰۰ میلیارد تومان ارزش این پرونده هاست که عمدتا در حوزه پوشاک، لوازم یدکی و سوخت بوده است.

,

مویدی خرم آبادی با تاکید بر اهمیت مرز بازرگان گفت: مرز بازرگان یک مرز اساسی از نظر ما تلقی می شود، ولی نیازمند انسجام بخشی و وحدت در این مرز هستیم چرا که شاهد بی انضباطی هایی در برخی درگاه های مرزی هستیم.

,

وی ادامه داد: در ساماندهی و سامان بخشی به گمرکات مشکلاتی داریم که از جمله آنها می توان به نداشتن وحدت رویه همگانی و جزیره ای کار کردن دستگاه ها اشاره کرد، دستگاهها در حوزه کاری خود جزیره ای فکر می کنند در صورتی که در گمرکات نیازمند وحدت رویه همگانی هستیم و نباید جزیره ای فکر کرده و به دنبال تعصبات سازمانی باشیم.

,

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی بیش از ۲۵ درصد از مجازاتهای مالی وصول می شود که بالاتر از سطح کشور است، گفت: در مجموع با در نظر گرفتن شاخص های کمی و کیفی رتبه استان آذربایجان غربی متغیری بین ۳ تا ۷ است.

,

مویدی خرم آبادی گفت: ساماندهی کارت های بازرگانی در دستور کار فرار دارد تا هر دستگاهی به راحتی اقدام به صدور کارت نکند.

,

وی  همچنین با تاکید بر فعالیت قاچاقچیان در فضای مجازی و تبلیغات گسترده ای که در این فضا صورت می گیرد، اظهار کرد: به زودی ساماندهی خوبی در خصوص کالای قاچاق و تبلیغات قاچاق در شبکه‌های مجازی انجام می شود و از فعالیت این افراد ممانعت به عمل خواهد آمد.

,

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به وجود ۶ میلیون حساب مخدوش در کشور گفت: هویت صاحبان این حساب ها محرز نشده و قبلا اطلاع رسانی شده است که با همکاری دستگاهها پالایش شده  و در حال حاضر هیچ شماره حسابی که هویت آنها محرز نشده وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه