اخبار داغ

منوچهر متکی:

اقتصاد کشور را نمی‌شود لیبرالی اداره کرد/ انقلاب اسلامی؛ پایان‌دهنده رویای حکومت شیرین آمریکا برجهان

اقتصاد کشور را نمی‌شود لیبرالی اداره کرد/ انقلاب اسلامی؛ پایان‌دهنده رویای حکومت شیرین آمریکا برجهان
وزیر اسبق وزارت امور خارجه گفت: انقلاب اسلامی خواب آرام استکبار را بر هم زد، امام راحل مبانی همچون عدالت را که در دل تک تک افراد جامعه نهفته بود، بیدار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ پیش از ظهر امروز منوچهر متکی وزیر اسبق وزارت امور خارجه در راهپیمایی 13 آبان در شهر کرمان اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز در این رود خروشانی که مردم متدین، انقلابی و جهادگر کرمان همراه با دریای ملت ایران در چهلمین سالگرد برخورد منطقی جوانان ایرانی با خوی استکباری آمریکا، شرکت می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: امروز در کشور ما حوادثی نمایان شده است که هر کدام منشا تحولی عظیم و دارای پیامی پویا و زنده برای نسل جدید جوانان است.

,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه  مطرح کرد: در دهه 40 شاه ایران در ارتباط با امام راحل به توصیه های امنیتی آمریکا عمل نکرد از این رو عنصر نفوذی آن ها در خطاب به شاه گفت شما هیچ کاری برای مقابله با امام خمینی (ره) نمی توانید انجام دهید از این رو اگر امام را آزاد کنید اشتباه است، اگر او را زندانی کنید اقدام اشتباه تری انجام داده اید و اگر او را تبعید کنید دیگر توان مقابله نخواهید داشت و اگر او را بکشید بزرگ ترین اشتباه را مرتکب شده اید.

,

متکی ابراز داشت: دانش آموزان همراه با دانشجویان در این سالیان طولانی مبارزه، به ویژه در آخرین 13 آبان در اوج انقلاب اسلامی شهامت خود را در لبیک به ندای امام خود، قهرمانانه به نمایش گذاشتند.

,

وی یادآور شد:  سرانجام در 13آبان 58 خوی استکباری آمریکاو ادعاهای رهبری جهان، منیت فرعونی این قدرت جهانی به زیر کشیده شد.

,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه مطرح کرد: حادثه 13 آبان در سال 58 چرا اتفاق افتاد؟ آیا آمریکایی ها علی رغم یک تاریخ طولانی که منشا آن در کودتای 28 مرداد 32 است، سرآغاز نوینی برای دخالت ها و استعمارگری های آن ها در ایران است.

,

اسناد لانه جاسوسی بیانگر طرح های آمریکا برای براندازی نظام نوپای انقلاب اسلامی

, اسناد لانه جاسوسی بیانگر طرح های آمریکا برای براندازی نظام نوپای انقلاب اسلامی ,

متکی تاکید کرد: از سپیده دم پیروزی انقلاب برابر اظهارات مقامات آمریکا و اسناد لانه جاسوسی یک لحظه از توطئه، خیانت و طراحی برای براندازی نظام نوپای انقلاب اسلامی دست نکشیدند.

,

وی ادامه داد: 13 آبان مجموعه اقداماتی است که آمریکا در مدت کوتاه انقلاب انجام داد، نفوذ عناصر مرتبط با آمریکا در دولت موقت، برپایی آشوب و اختلاف در کشورو ادامه حمایت از شاه در حالی که ملت ایران درخواست بازگشت شاه و مجازات او بودنداز جمله این اقدامات بود در حالیکه موجودیت آمریکا مبتنی بر از بین بردن حقوق بومیان امریکا شکل گرفته است.

,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه بیان داشت: آمریکا در تمام این سال ها در استراتژی خود، رهبری جهان را به عنوان نقطه عطفی در رسیدن به اهداف خود در تعامل با دیگران قرار داد.

,

متکی عنوان کرد: مجموعه کارکردهای آمریکا در روابط دو جانبه با کشورها در مجامع بین المللی فهرست بلندی از تعاملات ظالمانه، سیاست های یک جانبه گرایانه، مشروعیت ببخشیدن به هر ابزاری برای رسیدن به هدف،  استفاده از سلاح های کشتار جمعی همچون سلاح های میکروبی و اتمی، تحمیل دلار در تجارت و اقتصاد جهانی، در اختیار گرفتن صندوق جهانی پول، از جمله اقدامات آمریکا در جهان است.

,

وی ابراز داشت: جورج بوش پدر در زمان جنگ کویت به مسئولان این کشور گفته است ما برای آزادی کویت نیامده ایم بلکه آمده ایم تا سرنوشت 100ساله آینده آن ها را مشخص کنیم در آن زمان آمریکا بر طبل تک قطبی بودن در حهان می کوبید.

,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه گفت: امام راحل در ابتدای انقلاب فرمودند که آمریکا از انگلیس بدتر است و شوروی از  هر دو آن ها بدتر، اما امروز رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند امروز سر و کار ما با آمریکا است.

,

منطق اسلامی رویکرد جمهوری اسلامی در ارتباط با آمریکا

, منطق اسلامی رویکرد جمهوری اسلامی در ارتباط با آمریکا,

متکی با تشریح علل برخوردهای ایران با آمریکا خاطرنشان کرد: ضروری است نسل جوان بداند که جمهوری اسلامی از سر لجبازی به مسئله سازی نپرداخته بلکه یک منطق اسلامی را دنبال می کند.

,

وی افزود: امام ما و رهبر ما جبهه هایی را که باید در آن باشیم را مشخص می کند، 40 سال پیش آمریکا تصور می کرد به هر چه می اندیشد عملی می شود اما انقلاب اسلامی معادلات آن ها را بر هم ریخت.

,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه یادآور شد: در گذشته کسی ریشه فتنه را مسخص نمی کرد تا زمینه در آمدن چشمه فتنه مشخص شود همانگونه که امام حسین(ع) در کربلا این گونه عمل کرد و با گذشت هزار و 400 سال از واقعه عاشورا  همچنان به معرفی جریان حق علیه باطل پرداخته است.

,

متکی اظهار داشت: انقلاب اسلامی خواب آرام استکبار را بر هم زد، امام راحل مبانی همچون عدالت را که در دل تک تک افراد جامعه نهفته بود، بیدار کرد.

,

وی ادامه داد: امروز آمریکا دچار مشکل شده است در حالیکه در گذشته نیاز به توضیح اقدامات خود برای جامعه جهانی را نداشتند، با پیروزی انقلاب مطالبه گری در افکار عمومی جریان پیدا کرد.

,

بلند شدن فریاد مطالبه گری در جهان به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی

, بلند شدن فریاد مطالبه گری در جهان به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه تصریح کرد: به دنبال پیروزی انقلاب صدا و تفسیر جدیدی در جامعه جهانی ایجاد شد و آمریکایی ها ناگزیر به توضیح شدند، امروز با گسترش ارتباطات، فرصت برای جهانی شدن انقلاب مهیا شده است.

,

متکی تاکید کرد: آمریکا اگرچه همان روحیات را دارد اما به شدت ضعیف شده است، سران اسرائیل سال ها قبل نشست سری در تلاویو برگزار کردند که خود نشان دهنده وقوع این اتفاق است.

,

وی گفت: افول آمریکا که در گذشته شعار بود امروز عملی شده است و بیش از ۲۰ سال است که در خاورمیانه گرفتار شده و هرچه بیشتر دست و پا می زند بیشتر در باتلاق فرو می رود.

,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه بیان کرد: سیاست خارجه آمریکا هیچ گاه به این میزان دچار ضعف نشده بود؛ حضور پمپئو در عراق و نحوه برخورد مسئولان عراقی با او، آن ها را مجبور کرد روی دیگر وقایع را ببینند.

,

متکی یادآور شد: آمریکا امروز از لحاظ سلاح، پول و نیروی انسانی کاستی ندارد اما با این وجود در منطقه شکست خورده است چرا که نمی توانند افکار عمومی جهان را توجیه کنند.

,

وی اذعان داشت: اراده خداوند این است که به واسطه حق بر پیکر باطل بکوبد، به تعبیر امام صادق(ع) تبیین کننده این راه امام و رهبری هستند.

,

روابط ایران با کشورهای اروپایی امروز جز شرمساری برای آن ها حاصلی ندارد

, روابط ایران با کشورهای اروپایی امروز جز شرمساری برای آن ها حاصلی ندارد,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه عنوان کرد: روابط ایران با کشورهای اروپایی امروز جز شرمساری برای آن ها که نمی توانند از چنبره آمریکا بیرون آیند، حاصلی ندارد.

,

متکی افزود: سلاح آمریکا تزویر، تبلیغات و اهرم فشار است تحریم ها را از زمان کارتر شروع کردند و در زمان ترامپ به اوج خود رساندند در حالیکه شدیدترین تحریمها در 5 نوامبر 2018 اعمال شد.

,

وی تشریح کرد: از اعمال این تحریم ها تاکنون یک سال گذشته است، ترامپ به نتیجه دلخواه خود نرسید و متوجه شد ایرانی ها دست از مقاومت برنمی دارند از این رو ساز و کار خود را تغییر داد.

,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه بیان داشت: ما باید اصل حربه تحریم ها را از کار بیندازیم، در ابتدای دهه نود رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانب بر اجرای اقتصاد مقاومتی داشتند چرا که نه تنها برای مقابله با تحریم بلکه در شرایط عادی هم یک رویکرد مبتنی بر خودکفایی محسوب می شود اما  از سوی مسئولان جدی گرفته نشد.

,

متکی گفت: رهبر راه را برای دولت باز کرد، دولت مذاکرات برجام را شروع کرد در این زمان بارها رهبری فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید و در کنار آن رویکردهای جدیدی برای اقتصاد را عملی کنید (دقیقاً همین اقداماتی که اکنون با حمایت‌های رهبری در حال انجام است).

,

وی افزود: آمریکا سیاست هویج و چماق را برای ما در نظر گرفته است (یا هرچه می گوییم بپذیرید یا جنگ) اما اکنون در منطقه گرفتار شده است ترامپ در یک سال و نیم اخیر در ۴ موضوع ورود کرده است اما در هر چهار موضوع با شکست مواجه شده است.

,

پاره شدن برجام حاصل اعتماد به آمریکا

, پاره شدن برجام حاصل اعتماد به آمریکا,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه بیان کرد: در ایران یک تابلو از بد عهدی های آمریکا ایجاد شده است، در قصه برجام از همان ابتدا رهبر انقلاب فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید که نتیجه اعتماد به آمریکا پاره کردن برجام شد.

,

متکی ابراز داشت: باید توجه داشت که اگر در کشور با حرام خواری رشوه و فسادها در اقتصاد برخورد اساسی صورت نگیرد، تحولی جدی در اقتصاد ایجاد نخواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: چند سال قبل مقام معظم رهبری بر ضرورت پوست اندازی و اصلاح در اقتصاد کشور تاکید کردند البته با این حال طوفانی در راه است، در حالیکه مسئولان در عمل نمره منفی گرفته‌اند.

,

وزیر اسبق وزارت امور خارجه  در پایان مطرح کرد: امروز درخواست جوانان در کلیپ ها و فیلم ها برای عدالت خواهی به وضوح دیده می شود و مخاطب آن ها مسئولان هستند؛ از این رو باید نگاه خود را تغییر دهند و بدانند که نمی‌شود اقتصاد کشور را لیبرالی اداره کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه