اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد:

در کشورهای غربی و مدعی دموکراسی هم نهادهای نظارتی مشابه شورای نگهبان وجود دارد

در کشورهای غربی و مدعی دموکراسی هم نهادهای نظارتی مشابه شورای نگهبان وجود دارد
ابراهیم طاهری گفت: شورای نگهبان چیز جدیدی نیست و در کشورهای غربی و مدعی دموکراسی هم نهادهای نظارتی اینچنینی وجود دارد، لذا پذیرفتنی نیست که عده‌ای ناکارآمدی خودشان را گردن ساختارها و شورای نگهبان بیندازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ابراهیم طاهری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون تقریبا به طور متوسط هر سال یک انتخابات در ایران برگزار شده است و ما تنها کشور منطقه هستیم که چنین آماری در برگزاری انتخابات دموکراتیک و آزاد داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
وی افزود: این حد مراجعه به رأی مردم را ما در دیگر کشورهای منطقه نمی‌بینیم و به طور مثال حتی در کشوری مانند ترکیه که ادعای دموکراسی و آزادی‌طلبی دارد، هم این تعداد انتخابات برگزار نشده است. 
,
عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با بیان اینکه، حکومت ما در کنار مبانی مشروعیت اللهی، مبانی مقبولیت محکم مردمی هم دارد، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر میزان مشارکت مردم در انتخابات‌های مختلف در مقایسه با دموکراسی‌های بزرگ جهان رکوردار است.
,
طاهری خاطرنشان کرد: سطح مشارکت مردم در انتخابات‌ها در جمهوری اسلامی ایران بالاتر از دموکراسی‌های بزرگ مانند دموکراسی مدل فرانسه یا انگلیس و یا آمریکا است.
,
وی حضور گسترده مردم در انتخابات را از دغدغه‌های اصلی حاکمیت جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، ضامن جمهوریت نظام است و این حضور و مشارکت بالای مردم، پیام معناداری برای دنیا دارد.
,
هجمه‌ها به شورای نگهبان قابل قبول نیست
, هجمه‌ها به شورای نگهبان قابل قبول نیست,
این کارشناس سیاسی حضور مردم در انتخابات پیش‌رو را دارای اهمیت فراوان دانست و عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند باید بتوانند بار اقتصادی جامعه را کم کنند و گره از مشکلات اقتصادی -که امروز مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند-، باز کنند.
,
طاهری بیان کرد: آن‌هایی که می‌خواهند وارد ساختار جمهوری اسلامی شوند باید این چارچوب را بپذیرند و این قابل قبول نیست که فرد در مسند قدرت قرار بگیرد و برای مردم کاری نکند و بعد هم بهانه بیاورد که دست ما بسته است و نمی‌گذارند کار کنیم!
,
وی با بیان اینکه ساختار به خوبی و به اندازه کافی دست افراد را برای کار باز گذاشته است، تأکید کرد: وقتی چارچوب و ساختاری ایجاد شد و افراد در این ساختار خود را در معرض رأی مردم گذاشتند یعنی اینکه این ساختار را پذیرفته‌اند پس باید در قالب همین ساختار کار کنند.
,
عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با اشاره به هجمه‌های گسترده برخی‌ها به شورای نگهبان، تصریح کرد: هجمه‌هایی که به نهادهای نظارتی مانند شورای نگهبان می‌شود، قابل قبول نیست و اینکه کسانی تلاش می‌کنند مدام شورای نگهبان را تضعیف کنند این به نفع منافع ملی نیست و پیامد مثبتی برای کشور ندارد. 
,
طاهری اظهار داشت: شورای نگهبان چیز جدیدی نیست و در کشورهای غربی و مدعی دموکراسی هم نهادهای نظارتی اینچنینی وجود دارد، لذا پذیرفتنی نیست که عده‌ای ناکارآمدی خودشان را گردن ساختارها و شورای نگهبان بیندازند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه