اخبار داغ

دبیر جشنواره فیلم عمار در استان لرستان:

فیلم‌های جشنواره عمار در مناطق محروم لرستان اکران شد/ استقبال مردم از فیلم «منطقه پرواز ممنوع»

فیلم‌های جشنواره عمار در مناطق محروم لرستان اکران شد/ استقبال مردم از فیلم «منطقه پرواز ممنوع»
دبیر جشنواره عمار در استان لرستان با بیان اینکه فیلم‌های جشنواره عمار در مناطق محروم لرستان اکران شد گفت: مردم از فیلم «منطقه پرواز ممنوع» استقبال خوبی داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، پروین حافظی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره مردمی فیلم عمار یک جشنواره سینمایی ایرانی است که دی ماه هر سال در ایران برگزار می شود اظهار داشت: اولین دوره این جشنواره در سال ۸۹ و در سالگرد تظاهرات ۹ دی سال ۱۳۸۸ برگزار شد و حدود ۲۰ اثر همزمان در ۳۰ نقطه از ایران اکران شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره فیلم اعمار افزود: هدف از برگزاری جشنواره مردمی عمار گفتمان و سبک زندگی اسلامی است که باید در قالب فیلم های سینمایی و رسانه ملی انجام می گرفت که متاسفانه رسانه ملی ما به این موضوع پرداخته و بیشتر روحیه ناامیدی و سبک های غربی را رواج می داد و از رسالت اصلی خود فاصله گرفت در همین راستا جشنواره عمار با دیدگاه گفتمان و سبک زندگی اسلامی با فیلمساز های مردمی کار خود را آغاز کرده است.

,

 دبیر جشنواره فیلم عمار در استان لرستان عنوان کرد: اکران کننده های جشنواره فیلم عمار مردمی بودند حتی در دوره افتاده ترین روستاهای کشور بر همین اساس در استان لرستان در سالهای گذشته افرادی آتش به اختیار را به صورت انقلابی در مساجد مدارس و محیط‌های مذهبی تکرار می کردند ولی امسال جشنواره عمار را با فیلم منطقه پرواز ممنوع آغاز کردیم.

,

 وی بیان کرد: متاسفانه در سینمای ایران فیلمی که نوجوانان بتوانند از آن الگو بگیرند وجود ندارد و قهرمان بچه‌های ما مرد عنکبوتی، فیلم های تخیلی انیمیشن و غیره بود که بر همین اساس به منطقه پرواز ممنوع توانست با بازیگران‌نوجوان مخاطبان نوجوان را جذب کند.

,

 حافظی گفت: پس از اینکه برای اولین بار فیلم منطقه پرواز ممنوع را در مشهد دیدم احساس کردم دیدن این فیلم برای بچه های استان لرستان و والدین آنها نیز ضروری است در همین راستا با بچه های انقلابی در سراسر استان لرستان ارتباط برقرار کردیم و به خصوص در نقاطی از استان که فاقد سینما بودند و خدا را شاکریم در سراسر استان اکران کنندگان مردمی پای کار آمدن و بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر در مناطق فاقد سینما فیلم منطقه پرواز ممنوع را دیدند.

,

 وی تصریح کرد: افراد بسیاری بودند که می گفتند در استان لرستان و به خصوص برخی شهرستان‌ها امکان دارد مردم بلیط بخرند و فیلم پرواز ممنوع را ببینند این در حالی بود که در اولین سال این فیلم در شهر معمولا ۴۰۰ نفر برای دیدن فیلم قبلی تهیه کردند.

,

 دبیر جشنواره فیلم عمار در استان لرستان خاطرنشان کرد: در اوایل کار بچه‌های انقلابی استرس داشتند که مردم با توجه به شرایط اقتصادی استقبال نکنند ولی الحمدلله خط شکنی انجام گرفت همین هم سبب شد که نیروهای مردمی و انقلابی برای اکران فیلم این ۲۳ نفر در شهرستانها داوطلب شوند.

,

 وی اظهار داشت: خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی که از فیلم های منطقه پرواز ممنوع این ۲۳ نفر در و بنیامین در استان لرستان شد بسیاری از مدیران مدارس حاشیه شهر خرم آباد درخواست اکران این فیلم‌ها را برای دانش‌آموزان در دهه فجر باشد که بیش از هزار دانش‌آموز در اکران این فیلم شرکت کردند.

,

 حافظی با اشاره به اکران فیلم منطقه پرواز ممنوع این ۲۳ نفر و بنیامین افزود: قصد داشتیم سینمای مردمی به وجود بیاوریم سینمایی که تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان مردم هستند که خوشبختانه تجربه بسیار خوبی حاصل شد.

,

 دبیر جشنواره فیلم عمار در استان لرستان عنوان کرد: در استان لرستان توانستیم برای اکران سفید و منطقه پرواز ممنوع این ۲۳ نفر و بنیامین به وسیله سینما سیار در مناطق حاشیه‌ای و محروم استان لرستان اکران کنیم که از آذرماه امسال تاکنون بالغ بر هفت هزار نفر به وسیله سینما بسیار موفق به دیدن این سفید شده اند این در حالی است که به دلیل امتحانات ترم دانش آموزان وقتی طولانی بین الکترونها طی این مدت وجود داشته است.

,

 وی با بیان اینکه اکران فیلم های جشنواره عمار از طریق هیچ عنوان از طرف هیچ ارگانی حمایت مالی نشده است بیان کرد: در اکران فیلم های جشنواره عمار در استان لرستان از نظر مالی از طرف هیچ ارگانی حمایت نشد و کار کاملا مردمی بوده و تنها و تنها استانی بودیم که یک دستگاه سینمای سیار از جشنواره عمار تهران امانت گرفتیم برای شهرستان هایی که سینما نداشتند.

,

 حافظی گفت: جهت اکران فیلم های امسال جشنواره عمار ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و کانون مساجد در شهرستان  سالن به صورت رایگان در اختیار جشنواره قرار می‌دادند و همکاری های بسیار خوبی با برگزارکنندگان جشنواره داشتند.

,

وی  تصریح کرد: آموزش و پرورش با موفقت مجوز اکران برای دانش آموزان به برگزاری جشنواره بسیار کمک کردند و همچنین مسئول عقیدتی سیاسی لشکر ۸۴ ارتش  این فیلم ها را به صورت خودجوش برای ساکنین منازل مسکونی پادگان بدرآباد خرم آباد اکران کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

,

دبیر جشنواره عمار در استان لرستان خاطرنشان کرد: قرارگاه فرهنگی صاحب الامر در استان لرستان و دبیر این قرارگاه در استان در برگزاری جشنواره و در معرفی های اولیه این جشنواره همواره حامی ما بودند چراکه ما جشنواره ای را در استان آغاز کردیم که کسی ما را نمی شناخت، میثم کشکولی مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج) لرستان با معرفی و رایزنی با ادارات جهت اکران این فیلم ها پشتیبان و حامی ما بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه