اخبار داغ

اقدام جهادی جهادگران بیجاری برای مقابله با کرونا ویروس/ هیچ خدماتی در طول تعطیلات نوروز به مسافران ارائه نمی شود

اقدام جهادی جهادگران بیجاری برای مقابله با کرونا ویروس/ هیچ خدماتی در طول تعطیلات نوروز به مسافران ارائه نمی شود
یکی از مهمترین توصیه های وزارت بهداشت و درمان کشور رعایت اصول پیشگیری و دعوت از مردم برای قرنطینه خانگی و پرهیز از مسافرت های پایان اسفند و نوروز است که متاسفانه برخی از ساکنان بیجاری مقیم شهرهای دیگر به آن توجهی ندارند و پیامد منفی آن انتشار سریع کرونا ویروس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کُردتودی، نفس های سال کهنه به شماره افتاده و دارد جای خودش را به سالی نو می دهد. نوروز، این آیین کهن و باستانی ایرانی در راه است و با خودش سرسبزی و طراوت را سوغات می آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

ننه سرما بار و بندیلش را جمع کرده و منتظر عمو نوروز نشسته است تا با او تجدید دیدار کند و با خاطره ای شیرین طبیعت را ترک نماید.هرچند این سال ها، آسمان سر ناسازگاری دارد و بارش برف و باران برایمان آرزو شده ، اما باز هم زمستان، زمستان است، چه با برف چه بدون برف، سرد و ساکت! اینک اما آرام آرام این فصل سرد بساطش را جمع می کند، نفحه ای شامه نواز به مشام می رسد که نوید طراوت و تازگی می دهد، به قول مولانا: ” آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد”

,

اما اسفند امسال با مهمان ناخوانده ای به نام کرونا ویروس ، همه چیز دستخوش تغییر شده است ، همه جا سخن از این ویروس مخرب و انتشار سریع آن است.

,

کرونا ویروس ، نامی آشنا و عجین شده با زندگی امروز ، ویروسی که برخی افراد از دست ساز بودن آن خبر می دهند، ویروسی که نکات بهداشتی اگر رعایت نشود می تواند خطری جدی برای تمامی سنین باشد.

,

در روزهای پایانی سال ، به جای شلوغی بازار و ازدحام جمعیت در خیابان ها ، شاهد شلوغ بودن بیمارستان ها و مراکز درمانی هستیم و پرستاران بعنوان سفیران سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا با گذاشتن ترس و اضطراب پشت درهای بیمارستان آرامش را برای بیماران به ارمغان می آورند.

,

یکی از مهمترین توصیه های وزارت بهداشت و درمان کشور رعایت اصول پیشگیری و دعوت از مردم برای قرنطینه خانگی و پرهیز از مسافرت های پایان اسفند و نوروز است.

,

در این شرایط، بسیاری از مردم خانه نشینی و رعایت کامل بهداشت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده اند و طبق توصیه‌های پزشکان و متخصصان امر قرنطینه خانگی را انجام داده اند ، اما عده ای از مردم متاسفانه بدون گوش دادن به توصیه های حال حاضر بار و بندیل خود را بسته اند و دل به جاده های کشور سپرده اند.

,

تعطیلی مدارس برای حفظ جان است نه تفریح و مسافرت !!

, تعطیلی مدارس برای حفظ جان است نه تفریح و مسافرت !!,

یکی از مهمترین تدابیر دولت برای مبارزه با این ویروس تعطیلی مدارس و دانشگاه ها است که متاسفانه برخی افراد از این تعطیلات برای رفتن به مسافرت استفاده می کنند.

,

شهرستان بیجار با 89 هزار جمعیت یکی از شهرهای استان کردستان است که هر ساله از اواخر اسفند تا پایان تعطیلات نوروز میزبان مهمانانی است که روزگاری خانه و کاشانه آنها در همین شهر بوده ، اما به دلیل نبود اشتغال و بالا رفتن آمار بیکاری طعم تلخ غربت را به کام خود شیرین کرده و راهی شهرهای اقماری تهران و کرج شده اند.

,

یکی از نگرانی های مردم بیجار با توجه به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در شهر بازگشت مسافران بیجاری ههای مقیم شهرهای دیگر در تعطیلات نوروز است.

,

مهمان نواز هستیم ، اما سلامت مردم ارجحیت دارد

, مهمان نواز هستیم ، اما سلامت مردم ارجحیت دارد, مهمان نواز هستیم ، اما سلامت مردم ارجحیت دارد,

یکی از شهروندان بیجاری در گفتگو با خبرنگار کردتودی ، اظهار داشت: مردم بیجار به مهمان نوازی مشهور هستند ، اما چیزی که موجب نگرانی ما شده ، انتشار وسیع این ویروس و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در شهر است و افزایش جمعیت شهر در فصل تعیلات ممکن است جان مسافران نوروزی در بیجار را تهدید کند.

,

وی افزود: از شهروندان بیجاری مقیم شهرهای دیگر تقاضا داریم این مدت از آمدن به بیجار خود داری کنند ان شالله بعد از فروکش کردن این ویروس و در فصل تابستان میزبان مهمانان خواهیم بود.

,

فرماندار بیجار؛در طول تعصیلات نوروز هیچ خدماتی به مسافران ارائه نمی شود

, فرماندار بیجار؛در طول تعصیلات نوروز هیچ خدماتی به مسافران ارائه نمی شود,

علی اکبر ورمقانی در گفتگو با خبرنگار کردتوی اظهار داشت: از تمامی ساکنان شهرستان بیجار تقاضا دارم از طریق تمماس تلفنی و پیامکی از خویشاوند خود بخواهند به هیچ وجه تا پایان تعطیلات نوروز به شهرستان بیجار مسافرت نکنند.

,

وی افزود: از ساکنان شهرستان بیجار نیز تقاضا دارم ضمن خودداری از مسافرت های غیر ضروری ، حتی المقدور در منازل بمانند و از ترددهاهی غیر ضروری به خارج از منزل جدا پرهیز کنند.

,

فرماندار بیجار بیان داشت: این روزها شاهد رشد قارچ گونه گروه های و کانال های تلگرامی هستیم که هدف برخی از آنها اطلاع رسانی غیر واقعی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم است که بدانند از تیر راس پلیس فتا خارج نیستند .

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛نگرانی جدی ما مربوط به بیجار است

, رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛نگرانی جدی ما مربوط به بیجار است, رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛نگرانی جدی ما مربوط به بیجار است,

فرزین رضاعی در جلسه ستاد بحران مبارزه با کرونا ویروس که روز یکشنبه در محل استانداری کردستان برگزار شد ، اظهار داشت: آخرین آمار مثبتی های استان کردستان 56 مورد است که 5 نفر از آنها به دلیل ابتلا به کرونا ویروس فوت کردند که 4 نفر آنها مربوط به سقز و یک بیمار مربوط به شهرستان مریوان است.

,

وی با بیان اینکه نگرانی جدی ما برای شیوع کرونا ویروس مربوط به شهر بیجار است ،افزود:  شهر بیجار در ایام تعطیلات عید جمعیتی حدود دو برابر خواهد شد و از ساکنان شهرستان بیجار تقاضا دارم از اقوام و آشنایان خود که ساکن شهرهای دیگر هستند بخواهند سفر نوروزی خود به استان کردستان را کنسل کنند ، زیرا اگر مانند سالهای قبل باشد تخت های بیمارستان های استان به بیماران کرونایی اختصاص پیدا می کند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار ؛ کمبود امکانات درمانی بیجار جوابگوی مسافران نوروزی نیست

, مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار ؛ کمبود امکانات درمانی بیجار جوابگوی مسافران نوروزی نیست,

ابوالفضل خدامرادی در گفتگو با خبرنگار کردتودی از اختصاص 19 تخت در بیمارستان امام حسین(ع) بیجار به بیماران کرونایی خبر داد و بیان داشت: تا کنون 17 مورد مشکوک به کرونا ویروس در این بخش بستری شدند که نتیجه آزمایش 2 نفر از آنها مثبت است که بعد از درمان در این بخش حال آنها بهبود یافته و در حال حاضر به مدت 2 هفته در قرنطینه خانگی به سر می برند.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 نفر مشکوک در بخش بیماران کرونایی بیجار بسنری هستند ، افزود: با توجه به اینکه شهرستان بیجار در تعطیلات نوروز مهمان پذیر است از کلیه خانواده های بیجاری تقاضا دارم از اقوام و آشنایان خود بخواهند با توجه به کمبود امکانات درمانی بیمارستان امام حسین(ع) ، رعایت حال پرستاران و پزشکان و  جلوگیری از شیوع این ویروس مسافرت خود را به زمان دیگری موکول کنند.

,

اقدام جهادی جهادگران بیجاری برای مقابله با کرونا ویروس

, اقدام جهادی جهادگران بیجاری برای مقابله با کرونا ویروس, اقدام جهادی جهادگران بیجاری برای مقابله با کرونا ویروس,

در این روزها که برهی افراد بدون توجه به توصیه های وزارت بهداشت و درمان بار و بندیل خود را بسته اند و دل به جاده های کشور سپرده اند ، تعدادی از جوانان بیجار با اقدامی جهادی اقدام به ضد عفونی و گندزدایی معابر، بازار ، عابر بانک ها و مغازه های سطح شهر نموده اند.

,

عزم جهادی برای افزایش تولید ماسک و مبارزه با کرونا در حال حاضر به جهادی ملی تبدیل شده و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری سپاه بیجار در بیجار با راه اندازی خط تولیدی ماسک و افزایش آن در بازار سهم ویژه ای در این عرصه به خود اختصاص داده اند.

,

فرمانده سپاه بیجار در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به نایاب شدن ماسک که از اقلام بهداشتی ضروری برای مبارزه با کرونا ویروس است اقدام به تولید ماسک با کیفیت خوب در این کارگاه تولیدی نمودیم .

,

وی با اشاره به خدمات صادقانه پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس افزود: یکی از برنامه های این خط تولیدی ماسک فیلتر دار جهت کادر درمانی بیمارستان امام حسین (ع) است.

,

میرآقایی گفت: در این گارگاه تولیدی روزانه 4 هزار ماسک تولید و روانه بازار می شود و تا فروکش کردن این ویروس این کارگاه تولیدی جهت تامین بازار بیجار و شهرهای اطراف مشغول به کار است.

,

هوشیاری نسبت به این ویروس و تلاش برای جلوگیری از شیوه آن هم از نظر شرعی و هم فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی یک واجب به شمار می‌آید که همگان با هر دین و مذهب و اندیشه‌ای باید به آن توجه داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه