وال‌استریت‌ژورنال خبر داد؛

آمریکا سامانه‌های پاتریوت را از عربستان خارج می‌کند

آمریکا سامانه‌های پاتریوت را از عربستان خارج می‌کند
مقام‌های آمریکایی به یک روزنامه این کشور گفته‌اند واشنگتن قصد دارد سامانه‌های موشکی پاتریوت را از عربستان خارج کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه وال‌استریت‌ژورنال امروز پنجشنبه گزارش داده آمریکا در حال خارج کردن سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مقام‌های آمریکایی علاوه بر این گفته‌اند دولت آمریکا کاهش سایر قابلیت‌های نظامی خود در عربستان سعودی را نیز بررسی می‌کند. وال‌استریت‌ژورنال این تصمیم را به منزله پایان تقویت نظامی آمریکا در عربستان سعودی برای مقابله با ایران دانسته است. 

,

 چند مقام آمریکایی گفتند آمریکا چهار سامانه پاتریوت، همراه با ده‌ها پرسنل نظامی خود را که بعد از حمله به تأسیسات نفت سعودی به این کشور ارسال شده بود از عربستان خارج می‌کند. 

,

 منابع مورد استناد وال‌استریت‌ژورنال می‌گویند دو اسکادران جنگنده آمریکا هم منطقه را ترک کرده‌اند و مقام‌های آمریکایی به زودی کاهش حضور نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس را هم مورد بررسی قرار خواهند داد. 

,

این روزنامه نوشته تصمیم پنتاگون برای خارج کردن سامانه ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی مبتنی بر ارزیابی برخی مقام‌های آمریکایی است که تهران دیگر تهدیدی فوری علیه منافع راهبردی آمریکا به شمار نمی‌رود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه