اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی:

شرایط و توزیع شهرستانی احداث مسکن شهری اعلام شد/ متقاضیان باید زمین داشته باشند

شرایط و توزیع شهرستانی احداث مسکن شهری اعلام شد/ متقاضیان باید زمین داشته باشند
آسمانی مقدم گفت: شرایط برای احداث مسکن برای افرادی که دارای واحد مسکونی غیر مقاوم‌، بافت‌های فرسوده و دارای زمین هستند قابل قبول است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد احداث 5 هزار واحد مسکن شهری اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در بحث 10 هزار واحد مسکن محرومان که سال 97 همزمان با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی به امضا رسید و 5 هزار واحد مربوط به بنیاد مسکن بود موفق عمل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
 
,

وی با بیان این‌که پروژه 5 هزار واحد مسکن محرومان بیش از 95 درصد پشرفت فیزیکی دارد، افزود: تاکنون بیش از 4700 واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان‌جنوبی نیز تفاهم‌نامه دیگری بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه کشور با استانداری خراسان‌جنوبی به امضا رسید که 5 هزار واحد دیگر برای شهرهای استان ساخته شود.

,

 

,

آسمانی مقدم عنوان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای 5 هزار واحد جدید 50 میلون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت 15 ساله و 30 میلیون تومان بلاعوض است.

,

 

,

5 هزار واحد مسکونی شهری در کدام شهرها و با چه شرایطی ساخته می‌شود؟

, 5 هزار واحد مسکونی شهری در کدام شهرها و با چه شرایطی ساخته می‌شود؟, 5 هزار واحد مسکونی شهری در کدام شهرها و با چه شرایطی ساخته می‌شود؟,

 

,

وی اظهار کرد: احداث 5 هزار واحد جدید فقط برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است اما چون برای این واحدها تسهیلات مسکن روستایی پرداخت می‌شود پرداخت تسهیلات برای شهرهای بیش از 25 هزار نفر جمعیت مغایرت اساسی دارد لذا برای شهرهای بیش از 25 هزار نفر جمعت استان که شامل بیرجند، قاین، فردوس و طبس می‌شود در حاشیه شهرها سهیمه ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.

,

 

,

متقاضیان ساخت مسکن در شهر و حاشیه شهرهای بزرگ باید زمین داشته باشند

, متقاضیان ساخت مسکن در شهر و حاشیه شهرهای بزرگ باید زمین داشته باشند, متقاضیان ساخت مسکن در شهر و حاشیه شهرهای بزرگ باید زمین داشته باشند,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: افراد واجد شرایط در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت و حاشیه شهرهای بیش از 25 هزار نفر جمعیت افرادی هستند که دارای واحد مسکونی غیر مقاوم هستند و می‌خواهند به واحد مقاوم تبدیل کنند، بافت‌های فرسوده و افرادی که دارای زمین هستند.

,

 

,

آسمانی مقدم عنوان کرد: اگر فردی دارای واحد مسکونی فرسوده باشد و تاکنون از امکانات و تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشد می‌تواند واحد فرسوده را تخریب و درجا سازی کند یا در همجوار واحد فرسوده اگر زمینی به اندازه 50 تا 60 متر مربع داشته باشد مسکن جدید احداث کند اما باید به فرمانداری و بنیاد مسکن تعهد بدهد که از واحد فرسوده، استفاده مسکونی نداشته باشد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: افرادی که فاقد زمین هستند و می‌خواهند از زمین و تسهیلات برای احداث مسکن استفاده کنند می‌توانند از طریق طرح اقدام ملی برای احداث مسکن اقدام کنند.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر چندین طرح برای ساخت مسکن وجود دارد و افرادی که خانه ندارند و شرایط مورد نظر برای احداث مسکن از این 5 هزار واحد جدید را ندارند می‌توانند از طریق طرح کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن و بهزیستی، طرح اقدام ملی، طرح اقشار کم درآمد و نیازمند مسکن در شهرها و ... استفاده کنند.

,

 

,

آسمانی مقدم افزود: احداث 5 هزار واحد در شهرهای استان می‌تواند تاثیر قابل توجهی در قیمت و عَرضه مسکن داشته باشد.

,

 

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر در روستاهای خراسان‌جنوبی با توجه به جمعیت مسکن وجود دارد و هر روستایی که کمبود مسکن داشته باشد بنیاد مسکن در حال تامین زمین است و همچنین با ارائه تسهیلات به متقاضیان برای احداث مسکن در روستاها همکاری می‌کنیم.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در طرح احداث 10 هزار واحد محرومان که 5 هزار تا بر عهده بنیاد مسکن بود در برخی از روستاهای استان شاهد مهاجرت معکوس بودیم و بسیاری از افراد از شهر برای ساخت مسکن به روستا بازگشتند.

,

 

,

اعمال محدودیت و تشویق برای احداث 5 هزار واحد شهری

, اعمال محدودیت و تشویق برای احداث 5 هزار واحد شهری, اعمال محدودیت و تشویق برای احداث 5 هزار واحد شهری,

 

,

آسمانی مقدم بیان کرد: برای 5 هزار واحد جدید که قرار است در شهرها ساخته شود محدودیت و هربه تشویقی در نظر گرفته شده است.

,

 

,

وی با بیان این‌که این طرح باید تا پایان دولت یعنی خرداد سال آینده به اتمام برسد، گفت: برای این 5 هزار واحد دو کمیته در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده و کمیته شهرستان مسئولیت دارد پالایش اطلاعات اولیه و شرایط متقاضی را انجام دهد افرادی که در شهرستان گزینش شدند به استان معرفی و پس از بررسی و تایید در استان مجدد به شهرستان ارجاع داده شده که برای تشکیل پرونده نهایی، معرفی به بانک جهت گرفتن تسهیلات و معرفی به شهرداری جهت اخذ مجوز پروانه ساختمانی اقدام کنند.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: متقاضیان واجد شرایط ساخت مسکن باید هر چه سریعتر به بنیاد مسکن شهرستان‌ها مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و پیگیری مراحل کار اقدام کنند.

,

 

,

آسمانی مقدم خاطرنشان کرد:از جمله شرایط دیگر متقاضیان برای احداث مسکن و استفاده از تسهیلات این است که که فرم "ج" متقاضی قرمز نشده باشد، متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار باشد، دارای سابقه حداقل 5 سال مستمر طی سال‌های اخیر در شهر مورد نظر باشد، تاکنون از بنیاد مسکن در هیچ جای نقطه روستایی کشور زمین و تسهیلات دریافت نکرده باشد، منع قانونی برای دریافت تسهیلات نداشته باشد، متقاضی چک برگشتی و معوقات نداشته باشد، متقاضی قادر به احداث مسکن از نظر آورده مالی باشد، توانایی پرداخت اقساط بانکی را داشته باشد و زمینی که برای احداث مسکن ارائه می‌شود زمینی باشد که فراهم کردن زیر ساخت برای آن راحت باشد.

,

 

,

وی در مورد توزیع شهرستانی برای احداث مسکن، خاطرنشان کرد: توزیع شهرستانی بر اساس آمارجمعیتی شهرستان، تعداد واحدهای مسکونی هر شهر، تعداد واحدهای مسکونی نیمه مقاوم، کاملا غیرمقاوم، محرومیت شهرستان و تصمیمی که در کمیته راهبری شهرستان اتخاذ شد مشخص شده است.

,

 

,

شهرستان‌ها برای جذب سهمیه عجله کنند

, شهرستان‌ها برای جذب سهمیه عجله کنند, شهرستان‌ها برای جذب سهمیه عجله کنند,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که 30 درصد از 5 هزار واحد در اختیار کمیته راهبری استان است، گفت: در حال حاضر 3500 واحد در سطح شهرستان‌های استان توزیع شده و 1500 واحد در استان است که طی 40 روز آینده هر کدام از شهرستان‌ها سهمیه را جذب کردند از 1500 واحد باقی مانده به شهرستانی که زودتر جذب کند تزریق خواهد شد همچنین اگر شهرستانی طی مدت زمان مشخص شده سهمیه اولیه‌ای که دارد را نتواند جذب کند از سهمیه این شهرستان حذف و به شهرستا‌نهایی که سهمیه را جذب کنند داده خواهد شد.

,

 

,

تشریح توزیع شهرستان‌ها

, تشریح توزیع شهرستان‌ها, تشریح توزیع شهرستان‌ها,

 

,

آسمانی مقدم توزیع هر شهرستان را تشریح کرد و افزود: برای شهرستان نهبندان شهر نهبندان 120 واحد، شوسف 100، شهرستان قاین شهر قاین 80 ، اسفدن 100، خضری 70، نیمبلوک 80، آرین شهر 80، شهرستان سرایان شهر سرایان 150، آیسک 100، سه قلعه 200، شهرستان فردوس حاشیه شهر فردوس 80، اسلامیه80، باغستان 80، شهرستان بشرویه شهر بشریه 140، ارسک 90، شهرستان زیرکوه حاجی آباد 100، آبیز80، زهان 80، شهرستان خوسف 150، شهرستان طبس عشق آباد 180، حاشیه شهر طبس 200، دیهوک 180، شهرستان سربیشه سربیشه 130، درح 150، مود 100، شهرستان درمیان قهستان 150، طبس مسینا 100، گزیک 100، اسدیه 100 و روستاهای حاشیه شهر بیرجند 150 واحد در نظر گرفته شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه