دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

نگاه بحرانی به کرونا در دولتمردان شکل نگرفته است/ عدم جدیت دولت برای اختصاص یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت

نگاه بحرانی به کرونا در دولتمردان شکل نگرفته است/ عدم جدیت دولت برای اختصاص یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نگاه بحرانی لازم به کرونا هنوز در دولت وجود ندارد و به نظر می‌رسد دولت گرفتار دوگانۀ اقتصاد-سلامت شده و این گرفتاری دو قطبی اقتصاد-سلامت، اجازه نمی‌دهد که دولت وظیفۀ خود را به خوبی انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت اختصاص یک میلیارد یورو از صندوق توسعۀ ملی به وزارت بهداشت از سوی دولت برای مقابله با کرونا اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اسفندماه سال گذشته دستوری مبنی بر اختصاص یک میلیون یورو از محل صندوق ذخیرۀ ارزی برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت و اختصاص یک میزانی هم به سازمان تأمین اجتماعی عنوان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: دولت موظف به اجرای دستور مقام معظم رهبری شد؛ اما امروز و با گذشت چند ماه از دستور رهبری، رویکرد دولت را در اختصاص این منبع ضعیف می‌دانیم و به نظر می‌رسد جدیت لازم برای اختصاص این بودجه از سوی دولت وجود ندارد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: شاید یکی از دلایل دولت برای عدم اختصاص بودجه برای مقابله با کرونا، این باشد که دولت اولویت را حل مشکلات معیشتی، اقتصادی، بیکاری و ساماندهی می‌داند اما باید در نظرداشت که مهم‌ترین مؤلفه و خط قرمز ما، نجات جان انسان‌هاست.

نجات جان انسان‌ها، خط قرمز و مهم‌ترین اولویت است

محمدبیگی در ادامه تصریح کرد: همچنان تأکید داریم نگاه بحرانی لازم به کرونا هنوز در دولت وجود ندارد و به نظر می‌رسد دولت گرفتار دوگانۀ اقتصاد-سلامت شده و این گرفتاری دو قطبی اقتصاد-سلامت، اجازه نمی‌دهد که دولت وظیفۀ خود را به خوبی انجام دهد.

وی اضافه کرد: در کمیسیون بهداشت، تحقیقی در حوزۀ مقابله با کرونا مطرح و مقرر شده است تا گزارشی از میزان وجوه دریافتی از ارز یک میلیارد یورو از دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها به نمایندۀ حوزۀ انتخابیه اعلام شود که نتایج به کمیسیون رسید و در دو الی سه جلسه بررسی شد و تقریبا بررسی‌ها نشان می‌دهد که 27 درصد از منابع یک میلیارد یورو پرداخت و در حوزۀ سلامت هزینه شده است.

محمدبیگی عنوان کرد: البته تحقیقات نشان داد که اختلافاتی بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بهداشت در حوزۀ بودجه وجود دارد که این اختلاف در مرحلۀ بررسی است و علت آن می‌تواند تغییر یورو باشد.

در کمیسیون بهداشت موضوع اختصاص یک میلیارد یورو در مبحث کرونا در حال پیگیری است

وی یادآور شد: در کمیسیون بهداشت مجلس موضوع اختصاص یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا به صورت جدی در حال پیگیری است؛ براساس بیانات بانک مرکزی، علت عدم تخصیص این بودجه، کاهش ذخایر ارزی کشور بود که این بودجه باتوجه به درجه بندی صورت گرفته برای نیازهای کالای اساسی از جمله تجهیزات پزشکی و لوازم مربوط به وزارت بهداشت و دفاع از کشور و مرزهاست.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد: همچنین به گفتۀ بانک مرکزی، تحریم‌های ظالمانه امریکا و عدم تأمین ارز توسط کشورهایی که در آن منابع ارزی وجود دارد، استنکاف بعضی از کشورها در تأمین ارز کشور در برابر صادرات ایران و بسنده کردن صادرات کالا به ایران از جمله دلایل دیگر عدم اختصاص بودجه است، بانک مرکزی اعلام کرد در صورتی که منابع تأمین شود، یورو را در اختیار ما قرار می‌دهد.

محمدبیگی بیان کرد: موضوعی قابل توجیه برای ما این است که سلامتی مردم از هرچیزی مهم‌تر بوده و ما انتظار داریم اولویت نخست دولتمردان نیز، تأمین ارز و سلامت باشد؛ ما معتقدیم که با صرفه جویی ارزی در جایگاه‌های دیگر، می‌توان منابع بیشتری از یک میلیارد یورو را برای مقابله با کرونا تأمین کرد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: انتظار نداریم بعد از گذشت هفت ماه از شیوع کرونا در کشور و رکوردی که اخیرا در این حوزه داریم تا این اندازه در تأمین منابع ارزی دچار مشکلات حاد باشیم. نیروهای سلامت خسته هستند و نیاز به ورود نیروهای جدید است و قاعدتا انتظار تأمین منابع ارزی را داریم و سازمان برنامه و بودجه برای این حوزه باید برنامه داشته باشد.

انتهای پیام/

,

وی افزود: دولت موظف به اجرای دستور مقام معظم رهبری شد؛ اما امروز و با گذشت چند ماه از دستور رهبری، رویکرد دولت را در اختصاص این منبع ضعیف می‌دانیم و به نظر می‌رسد جدیت لازم برای اختصاص این بودجه از سوی دولت وجود ندارد.

,

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: شاید یکی از دلایل دولت برای عدم اختصاص بودجه برای مقابله با کرونا، این باشد که دولت اولویت را حل مشکلات معیشتی، اقتصادی، بیکاری و ساماندهی می‌داند اما باید در نظرداشت که مهم‌ترین مؤلفه و خط قرمز ما، نجات جان انسان‌هاست.

,

نجات جان انسان‌ها، خط قرمز و مهم‌ترین اولویت است

, نجات جان انسان‌ها، خط قرمز و مهم‌ترین اولویت است,

محمدبیگی در ادامه تصریح کرد: همچنان تأکید داریم نگاه بحرانی لازم به کرونا هنوز در دولت وجود ندارد و به نظر می‌رسد دولت گرفتار دوگانۀ اقتصاد-سلامت شده و این گرفتاری دو قطبی اقتصاد-سلامت، اجازه نمی‌دهد که دولت وظیفۀ خود را به خوبی انجام دهد.

,

وی اضافه کرد: در کمیسیون بهداشت، تحقیقی در حوزۀ مقابله با کرونا مطرح و مقرر شده است تا گزارشی از میزان وجوه دریافتی از ارز یک میلیارد یورو از دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها به نمایندۀ حوزۀ انتخابیه اعلام شود که نتایج به کمیسیون رسید و در دو الی سه جلسه بررسی شد و تقریبا بررسی‌ها نشان می‌دهد که 27 درصد از منابع یک میلیارد یورو پرداخت و در حوزۀ سلامت هزینه شده است.

,

محمدبیگی عنوان کرد: البته تحقیقات نشان داد که اختلافاتی بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بهداشت در حوزۀ بودجه وجود دارد که این اختلاف در مرحلۀ بررسی است و علت آن می‌تواند تغییر یورو باشد.

,

در کمیسیون بهداشت موضوع اختصاص یک میلیارد یورو در مبحث کرونا در حال پیگیری است

, در کمیسیون بهداشت موضوع اختصاص یک میلیارد یورو در مبحث کرونا در حال پیگیری است,

وی یادآور شد: در کمیسیون بهداشت مجلس موضوع اختصاص یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا به صورت جدی در حال پیگیری است؛ براساس بیانات بانک مرکزی، علت عدم تخصیص این بودجه، کاهش ذخایر ارزی کشور بود که این بودجه باتوجه به درجه بندی صورت گرفته برای نیازهای کالای اساسی از جمله تجهیزات پزشکی و لوازم مربوط به وزارت بهداشت و دفاع از کشور و مرزهاست.

,

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد: همچنین به گفتۀ بانک مرکزی، تحریم‌های ظالمانه امریکا و عدم تأمین ارز توسط کشورهایی که در آن منابع ارزی وجود دارد، استنکاف بعضی از کشورها در تأمین ارز کشور در برابر صادرات ایران و بسنده کردن صادرات کالا به ایران از جمله دلایل دیگر عدم اختصاص بودجه است، بانک مرکزی اعلام کرد در صورتی که منابع تأمین شود، یورو را در اختیار ما قرار می‌دهد.

,

محمدبیگی بیان کرد: موضوعی قابل توجیه برای ما این است که سلامتی مردم از هرچیزی مهم‌تر بوده و ما انتظار داریم اولویت نخست دولتمردان نیز، تأمین ارز و سلامت باشد؛ ما معتقدیم که با صرفه جویی ارزی در جایگاه‌های دیگر، می‌توان منابع بیشتری از یک میلیارد یورو را برای مقابله با کرونا تأمین کرد.

,

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: انتظار نداریم بعد از گذشت هفت ماه از شیوع کرونا در کشور و رکوردی که اخیرا در این حوزه داریم تا این اندازه در تأمین منابع ارزی دچار مشکلات حاد باشیم. نیروهای سلامت خسته هستند و نیاز به ورود نیروهای جدید است و قاعدتا انتظار تأمین منابع ارزی را داریم و سازمان برنامه و بودجه برای این حوزه باید برنامه داشته باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه