آتش‌نشان پیشکسوت قزوینی:

دولت توجهی به سختی‌ها و مشکلات شغل آتش‌نشانی ندارد

دولت توجهی به سختی‌ها و مشکلات شغل آتش‌نشانی ندارد
عباس مصباحی، آتش‌نشان پیشکسوت قزوینی گفت: شغل آتش‌نشانی بسیار شغل سخت و دشواری است اما نسبت به این میزان سختی حقوق کمی دریافت می‌کنیم و متاسفانه دولت به حوزه آتش‌نشانی آن طور که باید توجه نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مشاغل پرخطر و سخت همیشه با حساس‌ترین مسائل جامعه و زندگی مردم ارتباط تنگاتنگی دارند؛ به طوری که برخی از مشاغل با حفظ جان و مرگ و زندگی مردم گره خورده است تا جایی که این وظیفه و تکلیف حتی ممکن است جان و سلامت شاغلان در این حرفه‌ها را هم به خطر بیندازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

آتش‌نشانی هم از آن دسته مشاغل است که افراد فعال در این حوزه، از آسایش و سلامت خود به خاطر زندگی‌ بخشیدن به افراد جامعه گذشته‌اند و بسیاری مواقع تا پای جان برای به جا آوردن این تکلیف مهم هم می‌روند به طوری که شهدای زیادی را در این عرصه داریم.

اما آتش‌نشانان غیور ما با وجود تمام این سختی‌ها، هیچگاه از رسالت خود عقب‌نشینی نمی‌کنند و می‌توان گفت که بیشتر از اینکه آتش‌نشانی یک شغل باشد، یک کار جهادی شبانه روزی است که زمان و ساعت نمی‌شناسد و جهادگران این عرصه همیشه آماده خدمتگذاری هستند.

عباس مصباحی از آتش نشانان پیشکسوت استان قزوین است که با 48 سال سن اکنون 22 سال سابقه کاری دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در سال 77 از طریق دوره‌ای که در تهران و قزوین گذراندم، شروع به کار در حیطه آتش‌نشانی کردم؛ به این کار بسیار زیاد علاقه داشتم چراکه آتش نشانی یک شغل نیست بلکه یک عشق است.

وی افزود: تنها انگیزه‌ام در این کار کمک به هم‌نوعان است و زمانی که در عملیات‌ها موفق می‌شویم و می‌توانیم پایان خوبی را رقم بزنیم از این موفقیت خوشحال می‌شوم که توانسته‌ایم جان فرد یا افرادی را نجات دهیم.

این آتش‌نشان پیشکسوت قزوینی بیان کرد: زمانی که وارد این کار شدم مجرد بودم و خانواده بنا به سختی‌هایی که در کار آتش‌نشانی وجود دارد نیز مخالف‌هایی با این شغل داشتند اما وقتی علاقه‌ام را دیدند، بالاخره راضی شدند.

مصباحی با اشاره به ویژگی‌های یک آتش‌نشان ابراز کرد: برای اینکه یک فرد بتواند آتش‌نشان خوبی باشد باید قدرت بدنی و آمادگی جسمانی لازم را داشته باشد.

وی درباره تلخ‌ترین خاطره خود در دوران کاری گفت: سال 79 تصادفی در استان اعلام شد که یک پیکان وانت تصادف کرده بود. در آن عملیات متاسفانه مادری را از داخل ماشین بیرون آوردیم که سر او کاملا قطع شده بود در حالی که دو فرزند آن مادر هم داخل ماشین حضور داشتند.

این آتش‌نشان پیشکسوت ادامه داد: زمانی که آن خانم همراه با فرزندانش را داخل ماشین آمبولانس گذاشتیم، او که کاملا بدون سر بود ناخودآگاه دستش برای فرزندانش باز شد که این صحنه بسیار دلخراش بود.

مصباحی بیان کرد: هر روز که به محل کار می‌آیم از خانواده‌ام از اعماق وجودم خدافظی می‌کنم و فرزندانم را یک دل سیر نگاه می‌کنم چراکه حادثه در این شغل خبر نمی‌کند و ممکن است بازگشتی به منزل وجود نداشته باشد.

این آتش‌نشان پیشکسوت تاکید کرد: آتش‌نشانان به دلیل شرایط کاری سختی که دارند و شاهد صحنه‌های دلخراشی که هستند، باعث آزار روح و روان آن‌ها می‌شود.

وی ابراز کرد: شغل آتش‌نشانی بسیار شغل سخت و دشواری است اما نسبت به این میزان سختی حقوق کمی دریافت می‌کنیم و متاسفانه دولت به حوزه آتش‌نشانی آن طور که باید توجه نکرده است.

مصباحی تاکید کرد: یک الی دو سال دیگر بازنشسته خواهم شد و بسیار برایم سخت است چراکه این شغل جزئی از خانواده‌ام شده و دوری از این کار برایم دشوار است.

آتش‌نشان پیشکسوت قزوینی در پایان گفت: اگر کسی قصد دارد که در سازمان آتش‌نشانی مشغول به کار شود باید روحیه خوب و حس نوع دوستی داشته باشد.

انتهای پیام/

,

آتش‌نشانی هم از آن دسته مشاغل است که افراد فعال در این حوزه، از آسایش و سلامت خود به خاطر زندگی‌ بخشیدن به افراد جامعه گذشته‌اند و بسیاری مواقع تا پای جان برای به جا آوردن این تکلیف مهم هم می‌روند به طوری که شهدای زیادی را در این عرصه داریم.

اما آتش‌نشانان غیور ما با وجود تمام این سختی‌ها، هیچگاه از رسالت خود عقب‌نشینی نمی‌کنند و می‌توان گفت که بیشتر از اینکه آتش‌نشانی یک شغل باشد، یک کار جهادی شبانه روزی است که زمان و ساعت نمی‌شناسد و جهادگران این عرصه همیشه آماده خدمتگذاری هستند.

عباس مصباحی از آتش نشانان پیشکسوت استان قزوین است که با 48 سال سن اکنون 22 سال سابقه کاری دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در سال 77 از طریق دوره‌ای که در تهران و قزوین گذراندم، شروع به کار در حیطه آتش‌نشانی کردم؛ به این کار بسیار زیاد علاقه داشتم چراکه آتش نشانی یک شغل نیست بلکه یک عشق است.

وی افزود: تنها انگیزه‌ام در این کار کمک به هم‌نوعان است و زمانی که در عملیات‌ها موفق می‌شویم و می‌توانیم پایان خوبی را رقم بزنیم از این موفقیت خوشحال می‌شوم که توانسته‌ایم جان فرد یا افرادی را نجات دهیم.

این آتش‌نشان پیشکسوت قزوینی بیان کرد: زمانی که وارد این کار شدم مجرد بودم و خانواده بنا به سختی‌هایی که در کار آتش‌نشانی وجود دارد نیز مخالف‌هایی با این شغل داشتند اما وقتی علاقه‌ام را دیدند، بالاخره راضی شدند.

مصباحی با اشاره به ویژگی‌های یک آتش‌نشان ابراز کرد: برای اینکه یک فرد بتواند آتش‌نشان خوبی باشد باید قدرت بدنی و آمادگی جسمانی لازم را داشته باشد.

وی درباره تلخ‌ترین خاطره خود در دوران کاری گفت: سال 79 تصادفی در استان اعلام شد که یک پیکان وانت تصادف کرده بود. در آن عملیات متاسفانه مادری را از داخل ماشین بیرون آوردیم که سر او کاملا قطع شده بود در حالی که دو فرزند آن مادر هم داخل ماشین حضور داشتند.

این آتش‌نشان پیشکسوت ادامه داد: زمانی که آن خانم همراه با فرزندانش را داخل ماشین آمبولانس گذاشتیم، او که کاملا بدون سر بود ناخودآگاه دستش برای فرزندانش باز شد که این صحنه بسیار دلخراش بود.

مصباحی بیان کرد: هر روز که به محل کار می‌آیم از خانواده‌ام از اعماق وجودم خدافظی می‌کنم و فرزندانم را یک دل سیر نگاه می‌کنم چراکه حادثه در این شغل خبر نمی‌کند و ممکن است بازگشتی به منزل وجود نداشته باشد.

این آتش‌نشان پیشکسوت تاکید کرد: آتش‌نشانان به دلیل شرایط کاری سختی که دارند و شاهد صحنه‌های دلخراشی که هستند، باعث آزار روح و روان آن‌ها می‌شود.

وی ابراز کرد: شغل آتش‌نشانی بسیار شغل سخت و دشواری است اما نسبت به این میزان سختی حقوق کمی دریافت می‌کنیم و متاسفانه دولت به حوزه آتش‌نشانی آن طور که باید توجه نکرده است.

مصباحی تاکید کرد: یک الی دو سال دیگر بازنشسته خواهم شد و بسیار برایم سخت است چراکه این شغل جزئی از خانواده‌ام شده و دوری از این کار برایم دشوار است.

آتش‌نشان پیشکسوت قزوینی در پایان گفت: اگر کسی قصد دارد که در سازمان آتش‌نشانی مشغول به کار شود باید روحیه خوب و حس نوع دوستی داشته باشد.

انتهای پیام/

,

آتش‌نشانی هم از آن دسته مشاغل است که افراد فعال در این حوزه، از آسایش و سلامت خود به خاطر زندگی‌ بخشیدن به افراد جامعه گذشته‌اند و بسیاری مواقع تا پای جان برای به جا آوردن این تکلیف مهم هم می‌روند به طوری که شهدای زیادی را در این عرصه داریم.

,

اما آتش‌نشانان غیور ما با وجود تمام این سختی‌ها، هیچگاه از رسالت خود عقب‌نشینی نمی‌کنند و می‌توان گفت که بیشتر از اینکه آتش‌نشانی یک شغل باشد، یک کار جهادی شبانه روزی است که زمان و ساعت نمی‌شناسد و جهادگران این عرصه همیشه آماده خدمتگذاری هستند.

,

عباس مصباحی از آتش نشانان پیشکسوت استان قزوین است که با 48 سال سن اکنون 22 سال سابقه کاری دارد.

,

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در سال 77 از طریق دوره‌ای که در تهران و قزوین گذراندم، شروع به کار در حیطه آتش‌نشانی کردم؛ به این کار بسیار زیاد علاقه داشتم چراکه آتش نشانی یک شغل نیست بلکه یک عشق است.

,

وی افزود: تنها انگیزه‌ام در این کار کمک به هم‌نوعان است و زمانی که در عملیات‌ها موفق می‌شویم و می‌توانیم پایان خوبی را رقم بزنیم از این موفقیت خوشحال می‌شوم که توانسته‌ایم جان فرد یا افرادی را نجات دهیم.

,

این آتش‌نشان پیشکسوت قزوینی بیان کرد: زمانی که وارد این کار شدم مجرد بودم و خانواده بنا به سختی‌هایی که در کار آتش‌نشانی وجود دارد نیز مخالف‌هایی با این شغل داشتند اما وقتی علاقه‌ام را دیدند، بالاخره راضی شدند.

,

, ,

مصباحی با اشاره به ویژگی‌های یک آتش‌نشان ابراز کرد: برای اینکه یک فرد بتواند آتش‌نشان خوبی باشد باید قدرت بدنی و آمادگی جسمانی لازم را داشته باشد.

,

وی درباره تلخ‌ترین خاطره خود در دوران کاری گفت: سال 79 تصادفی در استان اعلام شد که یک پیکان وانت تصادف کرده بود. در آن عملیات متاسفانه مادری را از داخل ماشین بیرون آوردیم که سر او کاملا قطع شده بود در حالی که دو فرزند آن مادر هم داخل ماشین حضور داشتند.

,

این آتش‌نشان پیشکسوت ادامه داد: زمانی که آن خانم همراه با فرزندانش را داخل ماشین آمبولانس گذاشتیم، او که کاملا بدون سر بود ناخودآگاه دستش برای فرزندانش باز شد که این صحنه بسیار دلخراش بود.

,

مصباحی بیان کرد: هر روز که به محل کار می‌آیم از خانواده‌ام از اعماق وجودم خدافظی می‌کنم و فرزندانم را یک دل سیر نگاه می‌کنم چراکه حادثه در این شغل خبر نمی‌کند و ممکن است بازگشتی به منزل وجود نداشته باشد.

,

این آتش‌نشان پیشکسوت تاکید کرد: آتش‌نشانان به دلیل شرایط کاری سختی که دارند و شاهد صحنه‌های دلخراشی که هستند، باعث آزار روح و روان آن‌ها می‌شود.

,

وی ابراز کرد: شغل آتش‌نشانی بسیار شغل سخت و دشواری است اما نسبت به این میزان سختی حقوق کمی دریافت می‌کنیم و متاسفانه دولت به حوزه آتش‌نشانی آن طور که باید توجه نکرده است.

,

مصباحی تاکید کرد: یک الی دو سال دیگر بازنشسته خواهم شد و بسیار برایم سخت است چراکه این شغل جزئی از خانواده‌ام شده و دوری از این کار برایم دشوار است.

,

آتش‌نشان پیشکسوت قزوینی در پایان گفت: اگر کسی قصد دارد که در سازمان آتش‌نشانی مشغول به کار شود باید روحیه خوب و حس نوع دوستی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه