اخبار داغ

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

مدیریت انقلابی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی ضامن رفع مشکلات کشور است/ قول آمریکایی‌ها تضمین نیست

مدیریت انقلابی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی ضامن رفع مشکلات کشور است/ قول آمریکایی‌ها تضمین نیست
حقیقت‌پور گفت: باتوجه به مشکلات مدیریتی و اینکه متأسفانه امروز دستگاه‌های دولتی تکمیل‌کننده وظایف همدیگر نیستند، مدیریت انقلابی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی ضامن رفع مشکلات کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: قطعا قسمت اعظمی از شبکه مسائل مربوط به مشکلات مدیریتی است و علی رغم تأثیر نسبی تحریم‌ها، بحث ارتقای مدیریت‌های داخلی تعیین‌کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز دستگاه‌های دولتی کشوری تکمیل‌کننده وظایف همدیگر نیستند افزود: دولت می تواند برای رفع مسائل معیشتی، مشکلات داخلی بین بخش های مختلف را حل کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: شاید در زمینه این مسائل عمدی وجود نداشته باشد ولی ناکارامدی دولت قطعا وجود دارد و نباید از عوامل ضعیف استفاده شود و طوری نباشد که برای مدیریت قیمت ارزاق داخلی به عنوان وظایف ذاتی دولت، دچار مشکل باشیم.

,

وی با تأکید بر فقدان مدیریت‌های کارآمد در رأس موضوعات افزود: ناکارآمدی‌ها ربطی به تحریم ندارد؛ درست است که تحریم ها امورات کشور را در برخی بخش ها با مشکل روبرو کرده اما راهکار دور زدن تحریم ها و بی‌اثر کردن آنها مشخص است.

,

حقیقت‌پور تصریح کرد: توقع از دولت این است که هماهنگ کار کند و مدیرانش با هم همپوشانی داشته باشند؛به نظر می‌رسد مجموعه‌های غیرانتفاعی در دولت باید تعطیل شود و وظایف دقیقا متوجه مسئولینی باشد که این کار بر عهده آنها است و باید مسئولان هم پاسخگو باشند و در صورتی که این مسئولان در کارشان کوتاهی کردند باید به ملت، دولت و مجلس جوابگو باشند.

,

وی افزود: معتقد هستم کشوری پرنعمت هستیم و خداوند نعمت را براین مملکت تمام کرده است ولی برای اداره چنین کشور پر نعمتی مدیران شایسته و کارآمد لازم دارد؛ ما از این نعمت‌ها برای بهره‌مندی مردم نمی‌توانیم خوب استفاده کنیم و نباید در کشورمان کسی به عنوان آسیب‌پذیر اقتصادی داشته باشیم.

,

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ظرفیت‌های کشور خاطرنشان کرد: خداوند هفت درصد از کل معادن دنیا را در ایران قرار داده و یک درصد جمعیت را داریم که این هفت درصد جدای نفت و گاز است.

,

وی افزود: هفت درصد معادن کل دنیا به جز نفت و گاز در اختیار ایران است و این مملکت می‌تواند تا چهارصد میلیون جمعیت را اداره کند و می‌تواند درآمد خوبی هم در سطح اقتصادی نصیب کشور کند، به شرطی که مدیریت‌ها خوب اعمال شود و قوانین اجرا شود.

,

حقیقت‌پور اجرایی نشدن قوانین را از مشکلات مهم کشور دانست و ادامه داد: ما اگر به ظرفیت‌های ملی و ایرانی خود تکیه کنیم و آنها را پرورش دهیم، دانشمندان بومی فعال  برای توسعه اقتصاد و علم در کشور نهفته بوده و می توانیم با این ظرفیت ها به جایگاه خوبی در سطح بین المللی برسیم.

,

وی با بیان اینکه باید رویکرد مردمی و تدابیر داخلی داشته باشیم و امیدی به مذاکرات نداریم افزود: قول و تصمیمات آمریکایی‌ها تضمینی ندارد و نباید بر اساس نظر رئیس جمهور کشوری دیگر تصمیم گیری شود و باید اصل را بر این مبنا بگذاریم که از ظرفیت های ملی و ایرانی داخلی استفاده کنیم.

,

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت ایجاب می‌کند سه قوه مدیریتی کشور دست به دست همدیگر بدهند و بار بیشتری را از روی دوش مردم بردارند لذا توقع داریم فرمایشات رهبری، نه در قالب شعار بلکه تبدیل به دکترین عملی و اجرایی شود و دستگاه های اجرایی ما که متاسفانه کمتر تدبیر می‌کنند، از این ظرفیت و رهنمودها برای پیشبرد امورات کشور استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه