اخبار داغ

انفجار اسلام‌قلعه و تلنگری به مسئولان؛

لزوم پیگیری مؤثر برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی/ ماهیرود برای مبادلات مرزی با کشور افغانستان آماده است

لزوم پیگیری مؤثر برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی/ ماهیرود برای مبادلات مرزی با کشور افغانستان آماده است
انفجار در اسلام‌قلعه افغانستان و تعطیلی مرز دوغارون ایران، حجم مبادلات دو کشور را به مرزهای خراسان‌جنوبی و سیستان‌وبلوچستان سوق می‌دهد که اگر پیگیری مؤثرتری تاکنون برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی انجام شده بود، فعالیت در تمام بازارچه‌های مرزی استان افزایش می‌یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، انفجار روز شنبه در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان باعث ایجاد خسارت و تعطیلی مرز دوغارون شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره حادثه اسلام قلعه افغانستان در مرز دوغارون گفت: در حال پیگیری برگزاری جلسه با طرف افغان هستیم. ممکن است این پایانه و مرز چندین هفته تعطیل باشد، دو مرز دیگر با افغانستان داریم که شامل مرزهای میلک و ماهیرود در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است که به آنها تأکید کرده‌ایم، آماده باشند، همچنین برای افزایش ساعت کار خود برنامه‌ریزی کنند تا خدمات لازم به متقاضیان در صورت لزوم داده شود.

,

در همین راستا و آخرین وضعیت آمادگی مرزهای خراسان جنوبی با مسئولان استان خراسان جنوبی گفت‌وگو کردیم.

,

ماهیرود ۲۴ ساعته آمادگی خدمت‌رسانی مبادلات مرزی را دارد

, ماهیرود ۲۴ ساعته آمادگی خدمت‌رسانی مبادلات مرزی را دارد, ماهیرود ۲۴ ساعته آمادگی خدمت‌رسانی مبادلات مرزی را دارد,

حمید ملانوری‌شمسی استاندار خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: حادثه‌ای که روز گذشته در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان رخ داده باعث شده مرز دوغارون دچار مشکلاتی شود و بنابر اعلام مسئولان کشور از ظرفیت سایر گمرکات مرزی ایران با افغانستان استفاده شود.

,

وی عنوان کرد: به تمام دستگاه‌های امنیتی و خدماتی مرزی دستور آماده‌باش کامل داده‌ایم و مقرر شده تمام دستگاه‌های زیرساختی و خدماتی پایانه مرزی ماهیرود فعال و در آمادگی کامل باشد.

,

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مقرر شده کمرگ ماهیرود به صورت 24 ساعته فعال باشد و هرگونه خدمات و سرویس‌دهی که نیاز است در این پایانه مرزی صورت گیرد.

,

ملانوری با بیان این‌که خراسان جنوبی آمادگی کامل برای انتقال کالا را از مرز رسمی خود به کشور افغانستان دارد، افزود: به وزارت امورخارجه اعلام کردیم که از این ظرفیت برای انتقال کالا و مراودات مرزی با کشور افغانستان استفاده شود.

,

وی با اشاره به رایزنی با کشور افغانستان و وزارت امورخارجه در خصوص بازگشایی کامل بازارچه یزدان شهرستان زیرکوه، عنوان کرد: تمام پایانه‌های مرزی استان و به ویژه پایانه مرزی یزدان با توجه به زیرساخت‌های موجود و تقاضای کشور افغانستان آمادگی دارند تا خدمات مرزی و مبادالات تجاری با کشور افغانستان را انجام دهند.

,

آمادگی کامل گمرکات استان برای انتقال کالا به کشور افغانستان

, آمادگی کامل گمرکات استان برای انتقال کالا به کشور افغانستان, آمادگی کامل گمرکات استان برای انتقال کالا به کشور افغانستان,

رحیمی‌زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما از آمادگی گمرکات استان برای انتقال مبادلات مرزی به کشور افغانستان خبر داد و افزو:د گمرک ماهیرود در آمادگی کامل برای پذیرش کالا برای انتقال به کشور افغانستان است.

,

وی افزود: بازارچه‌های خراسان جنوبی این آمادگی را دارند تا در صورت نیاز تجار و طرف افغانستانی خدمات مرزی انجام دهند.

,

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز برای گمرک ماهیرود و یزدان آماده است و هرچه قدر طرف افغانستانی پذیرش کند ما کار را انجام می‌دهیم.

,

بنابراین گزارش؛ خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی در مرز با کشور افغانستان است که ۶ سال است، سه بازارچه‌ی یزدان، دوکوهانه و گلورده تعطیل شده و علی‌رغم وعده‌ها و پیگیری‌ها، مسئولان استان و کشور موفق به بازگشایی آن نشده‌اند و فقط بازارچه مرزی و گمرک ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال است. انفجار در اسلام‌قلعه و تعطیلی مرز دوغارون در خراسان رضوی، باعث سرازیرشدن حجم مبادلات کشورهای ایران و افغانستان به مرزهای استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان می‌شود که اگر پیگیری مؤثرتری تاکنون برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی انجام شده بود، فعالیت در تمام بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی افزایش می‌یافت اما امروز، گمرک ماهیرود باید وظیفه مبادلات مرز دوغارون را بردوش بکشد. نیاز است مسئولان استانی و کشوری تلاش بیشتری برای بازگشایی بازارچه‌های تعطیل‌شده‌ی خراسان جنوبی انجام دهند تا شاهد رونق اقتصادی در نقاط محروم و مرزی خراسان جنوبی و شاهد افزایش صادرات تولیدات داخلی باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه