اخبار داغ

بررسی دلایل نوسانات عجیب قیمت مرغ؛

وقتی که سیاست‌های جهاد کشاورزی در بدترین زمان ممکن اجرا می‌شود/ وعده پایین آمدن قیمت مرغ تا ۱۰ روز آینده

وقتی که سیاست‌های جهاد کشاورزی در بدترین زمان ممکن اجرا می‌شود/ وعده پایین آمدن قیمت مرغ تا ۱۰ روز آینده
کمبود نهاده‌های دامی و قیمت نهاده‌ها از دلایل بالارفتن قیمت مرغ بوده اما این بار علی‌رغم وعده مسئولان در خصوص تأمین کامل نهاده مورد نیاز، باز هم شاهد بالا رفتن قیمت مرغ و به دنبال آن ایجاد صف‌های طولانی دریافت مرغ تنظیم بازار در این شرایط کرونایی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، از اواخر تابستان سال جاری شاهد نوسانات عجیب قیمت مرغ در کشور و به دنبال آن در خراسان رضوی بوده‌ایم که برای این نوسانات علل متعدی داشت و قیمت این کالای اساسی را تا حدود ۳۰ هزار تومان برای مصرف کنند رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

از سری مشکلات که همواره باعث بالا رفتن قیمت تمام شده مرغ شده است، کمبود نهاده‌های دامی، قیمت نهاده‌ها و قیمت جوجه یک روزه بوده اما این بار علی‌رغم وعده مسئولان در خصوص تأمین کامل نهاده مورد نیاز مرغداران با قیمت مصوب، باز هم شاهد بالا رفتن قیمت مرغ و به دنبال آن ایجاد صف‌های طولانی دریافت مرغ تنظیم بازار در این شرایط کرونایی هستیم.

,

در همین خصوص ناصر فخر موحدی، سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی در اظهار نظری گفته بود: درحالی‌که نرخ مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰تومان اعلام شده است اما متأسفانه برخی تولیدکنندگان به بهانه گرانی نهاده‌ها حاضر به توزیع مرغ تولیدی خود با قیمت مصوب دولتی در بازار نیستند.

,

وی افزود: در صورت جبران نشدن کمبود مرغ در بازار با وارد کردن این کالای اساسی از استان‌های هم‌جوار به زودی این مشکل در مشهد برطرف می‌شود.

,

, ,

سیاست‌های جهاد کشاورزی در بدترین زمان ممکن اجرایی شد

, سیاست‌های جهاد کشاورزی در بدترین زمان ممکن اجرایی شد, سیاست‌های جهاد کشاورزی در بدترین زمان ممکن اجرایی شد,

از این رو برای بررسی دقیق علل گرانی مرغ در استان به سراغ سعید سلطان محمدی، دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی رفتیم و وی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، اظهار کرد: طرح کاهش وزن و سن تولید مرغ که سالیان سال جهاد کشاورزی به دنبال اجرای آن بود، در بدترین زمان ممکن اجرایی شد زیرا همه ساله با نزدیک شدن به ایام عید و ماه مبارک رمضان شاهد افزایش میزان تقاضا در بازار هستیم.

,

وی افزود: جهاد کشاورزی اعلام کرد که هیچ مرغداری حق نگهداری مرغ بیش از ۴۰ روز را ندارد و باید تمامی مرغ‌ها تا وزن ۲ کیلوگرم به بازار ارائه شوند اما علی‌رغم اجرایی شدن این طرح و بالا رفتن میزان تقاضا برای جوجه یک روزه، تولید جوجه یک روزه افزایش نیافته بود که این امر باعث کمبود مرغ در سراسر کشور شد.

,

, ,

دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی خاطر نشان شد: میزان تولید مرغ در خراسان رضوی در این برهه زمانی نسبت به سال گذشته هیچ کاهشی پیدا نکرده است اما با اجرای قوانین جدید از سوی جهاد کشاورزی شاهد کاهش ۳۰ درصدی وزن مرغ‌های عرضه شده به بازار بودیم.

سلطان محمدی با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح علاوه بر مرغداران، مردم و حاکمیت نیز ناراضی هستند، گفت: در زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ زنده را ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین کرده بود، قیمت زرت ۱۵۰۰ تومان، قیمت سویا ۲۷۰۰ تومان و جوجه یک روزه ۲۲۰۰ تومان تعیین شده بود اما طی ۳ ماه گذشته میانگین این سه قلم چیزی حدود ۲۵ درصد افزایش یافت و قیمت تمام شده مرغ زنده چیزی حدود ۱۸ هزار تومان شد که دیگر برای مرغدار، صرفه اقتصادی نداشت که مرغ خود را به قیمت مصوب به کشتارگاه تحویل دهد.

,
,
,

, ,

طی ۱۰ روز آینده مشکل تأمین مرغ در خراسان رضوی حل می‌شود

, طی ۱۰ روز آینده مشکل تأمین مرغ در خراسان رضوی حل می‌شود, طی ۱۰ روز آینده مشکل تأمین مرغ در خراسان رضوی حل می‌شود,

وی ادامه داد: طی جلسه‌ای که با جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات مرغداران و تأمین مرغ مورد نیاز بازار داشتیم، مقرر شد تا میزان دان اختصاص یافته به مرغداران افزایش یابد و اجرای قانون سقف وزن ارائه مرغ برداشته شود از این رو پیش‌بینی می‌شود طی ۱۰ روز آینده مشکل تأمین مرغ در خراسان رضوی حل شود.

, ۱۰ , ۱۰ ,

صادرات بیش از حد مرغ خراسان رضوی در ماه‌های اخیر

, صادرات بیش از حد مرغ خراسان رضوی در ماه‌های اخیر, صادرات بیش از حد مرغ خراسان رضوی در ماه‌های اخیر,

دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی صادرات مرغ به دیگر استان‌ها را یکی دیگر از علل ایجاد کمبود مرغ در استان بیان کرد و تصریح کرد: طی چند وقت گذشته به دلیل اینکه در استان نظارت شدیدی بر قیمت عرضه مرغ زنده شده بود دیگر استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و تهران کمبود تولید خود را از طریق واردات مرغ از خراسان رضوی جبران کردند که این امر نیز باعث ایجاد کمبود مرغ در استان شد.

,

سلطان محمدی با تأکید بر اینکه شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در سرخس هیچ تأثیری بر سلامت و میزان تولید مرغ گوشتی در خراسان رضوی نداشته است، گفت: با نظارت‌های دقیق سیستم دامپزشکی بر روند تولید مرغ و تخم‌مرغ، باید گفت کیفیت و سلامت مرغ در خراسان رضوی در بالاترین میزان خود است از این رو مردم هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

,

وی در پایان عنوان کرد: مطالبی که در خصوص تولید «مرغ بدون آنتی‌بیوتیک» مطرح می‌شود صحت ندارد و باید بگویم نظام دامپزشکی نظارت و پروتکل‌های ویژه‌ای برای تولید این نوع مرغ دارد از طرف دیگر تولید این نوع در مرغداری‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و حتماً باید در مرغداری‌های مدرن و تحت نظارت شدید انجام شود از این رو گوشت ارائه شده سالم‌تر و باکیفیت بالاتری تولید می‌شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه