اجرای مرحله‌ دوم طرح نظارتِ برخط در "زیستگاه میانکتل" استان گلستان

اجرای مرحله‌ دوم طرح نظارتِ برخط در "زیستگاه میانکتل" استان گلستان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گفت: مرحله‌ دوم طرح نظارت برخط در زیستگاه امن میانکتل اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گفت: محدوده‌ امن میانکتل واقع شده در قلب ذخیره گاه زیست کره‌ی ارژن - پریشان یکی از غنی‌ترین مناطق زاگرسی از منظر تنوع زیستی گیاهی و جانوری است که از سال ۱۳۷۲ به‌عنوان محدوده‌ای برای احیای گوزن زرد ایرانی انتخاب شده و دائما تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
جمال خداپرست یادآورشد: این منطقه دو مرحله به دوربین‌های مداربسته با قابلیت نظارت برخط مجهز شده است.
 
منطقه‌ی ارژن -پریشان در حال حاضر در برگیرنده‌ گونه‌های جانوری شاخصی همچون خرس قهوه‌ای و پلنگ ایرانی بوده و در گذشته‌ نه چندان دور جمعیت پرشماری از قوچ و میش، کل و بز را در خود جای می‌داده است.
 
,
,
,
,
وی افزود: مجموعه‌ حفاظت محیط زیست با جلب مشارکت‌های مردمی و تدوین و اجرای برنامه‌های حفاظتی مردم محور، به جد پیگیر احیای جمعیت گونه‌های حذف شده‌ای نظیر گوسفند و همچنین کل و بز وحشی در زیستگاه‌های شهرستان کازرون است.
,
 
,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه