اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

بهترین راه ناامیدی دشمن مشارکت در انتخابات است/ آیت الله رئیسی کاندیدای اصلح این دور از انتخابات

بهترین راه ناامیدی دشمن مشارکت در انتخابات است/ آیت الله رئیسی کاندیدای اصلح این دور از انتخابات
جوان گفت: امروز مهمترین نیاز نظام، کارآمدی است و اگر یک مدیر متعهد باشد اما کارآمد نباشد، دوباره هم همین مشکلات را خواهیم داشت. چرا که دلیل اصلی مشکلات امروز مردم، ناکارآمدی مدیران فعلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی جوان کارشناس سیاسی در خصوص موضوع انتخابات در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: امروز مسئله اهمیت انتخابات با امنیت ملی و اقتصاد و معیشت مردم گره خورده است و بطور طبیعی اگر مردم بخواهند شاهد هر تحولی در داخل کشور باشند، باید آن را از طریق حضور در پای صندوق های رأی جستجو کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: متاسفانه دشمنان با ایجاد تحریم های اقتصادی خیلی شدید و با همراهی عوامل نفوذی در داخل، مشکلات اقتصادی زیادی را برای مردم ایجاد کرده اند. در همین راستا؛ طبیعتا عدم حضور در پای صندوق رأی این پیام را به دشمن می رساند که تحریم های او کارساز بوده است ودر صورت فهمیدن دشمن از این اثرگذاری، باید بعد از انتخابات منتظر تحریم های شدیدتر هم بود.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: اگر مردم می خواهند تحریم ها را دور و دشمن را از تحریم ناامید کنند، بهترین راه؛ حضورشان در پای صندوق های رأی است.

,

جوان گفت: واضح است که مسئله حضور در انتخابات با مسئله امنیت ملی گره خورده است و در واقع هر چه حضور مردم در انتخابات و حمایتشان از نظام بیشتر باشد، امید دشمن برای هر گونه اقدام ضد امنیتی هم کاهش پیدا می کند.

,

وی ادامه داد: همچنین متدینین جامعه و کسانی که نگاهشان به مسئله انتخابات به منزله یک تکلیف دینی و مذهبی است، باید فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در این خصوص مبنی بر تکلیف الهی بودن حضور در انتخابات را فصل الخطاب خود قرار دهند. 

,

حضور در انتخابات مهم ترین عامل صیانت از نظام

, حضور در انتخابات مهم ترین عامل صیانت از نظام,

کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) می فرمایند که "حفظ نظام جمهوری اسلامی واجب عینی است و حتی از نماز و روزه هم واجب تر است"، بیان کرد:در همین خصوص یکی از مهم ترین عوامل صیانت از نظام جمهوری اسلامی بحث حضور در پای صندوق های رأی است.

,

جوان در خصوص انتخاب اصلح هم اظهارکرد: در نظام اسلامی شاخص کلی برای هر مسئولیتی صالح بودن است و کسی که صلاحیت نداشته باشد، مشروعیتی برای پذیرش مسئولیت هم نخواهد داشت، چرا که ملاک مشروعیت هر منصبی، صلاحیت داشتن برای آن منصب است. 

,

وی افزود: در حالی که شورای نگهبان در مرحله اول، حداقل صلاحیت کاندیداها را مشخص می کند، اما باز این مردم هستند که باید صلاحیت حداکثری را مشخص و گزینه اصلح را برگزینند. 

,

انقلابی بودن؛ مهم ترین ملاک رئیس جمهور آینده

, انقلابی بودن؛ مهم ترین ملاک رئیس جمهور آینده,

کارشناس سیاسی با بیان اینکه توطئه یا فضای تبلیغاتی دشمن مبنی بر اینکه شورای نگهبان رئیس جمهور را انتخاب کرده است، جنگ روانی بیش نیست، گفت: شورای نگهبان 7 نفر از کاندیداها را تایید صلاحیت کرده است و این مردم هستند که باید از بین 7 نفر کاندیدا، گزینه اصلح و برتر را انتخاب کنند.

,

جوان با در بیان ملاک ها و معیارهای کاندیدای اصلح هم اظهارکرد: مقام معظم رهبری در این خصوص معیارهایی از جمله کارآمدی، داشتن برنامه، تازه نفس، عدالتخواه و انقلابی را تعیین کرده اند که به نظر بنده مهم ترین ملاک، انقلابی بودن و داشتن روحیه جهادی است.

,

وی افزود: اما انقلابی بودن را نمی توان با شعار مشخص کرد، بلکه آنچه که این موضوع را مشخص می کند، کارنامه افراد است و مردم باید ببینند که از بین 7 نفر کاندیدا، کدام یک کارنامه موفق تری دارد و کدام جهادی تر، قوی تر، انقلابی تر و کارآمدتر عمل کرده است.

,

ناکارآمدی مدیران فعلی؛ دلیل اصلی مشکلات امروز کشور

, ناکارآمدی مدیران فعلی؛ دلیل اصلی مشکلات امروز کشور,

کارشناس سیاسی ادامه داد: امروز مهم ترین نیاز نظام، کارآمدی است و اگر یک مدیر متعهد باشد اما کارآمد نباشد، دوباره هم همین مشکلات را خواهیم داشت. چرا که دلیل اصلی مشکلات امروز مردم، ناکارآمدی مدیران فعلی است.

,

جوان تصریح کرد: امروز کشور نیاز به یک تحول جدی و مدیرانی با نگرش نو دارد که اگر چنین افرادی وارد عرصه مدیریت شوند، می توانند منشأ یک تحول بزرگ در حوزه اجرایی نظام جمهوری اسلامی شوند.

,

وی یادآور شد: اکنون در کلیت نظام و در حوزه مجلس، قوه قضائیه و مجموعه های تحت نظارت مقام معظم رهبری، وضعیت کاملا مطلوبی وجود دارد و تنها عرصه ای که نیازمند تحول است، حوزه اجرایی کشور است که امیدواریم با بصیرت و بینش مردم، برای این حوزه هم مدیری کارآمد، با برنامه، تازه نفس، عدالتخواه و انقلابی انتخاب شود.

,

آیت الله رئیسی کاندیدای اصلح این دور از انتخابات

, آیت الله رئیسی کاندیدای اصلح این دور از انتخابات,

جوان با اشاره به اینکه در این دوره انتخابات ریاست جمهوری، آیت الله رئیسی به عنوان کاندیدای اصلح مطرح است، گفت:  حضور آیت الله رئیسی در هرجایگاهی، حضوری با برنامه های متنوع، تحول آفرین و فسادستیز بوده است. همچنین در عملکرد وی هم در حوزه قضایی و هم تولیت آستان قدس رضوی، توجه به محرومین و طبقه پایین جامعه که دیده می شود و وی به عنوان چهره ای مردمی، حامی محرومین و مستضعف جامعه مطرح است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه