در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی مطرح شد
اعلام آمادگی وزیر خارجه قطر برای میانجیگری میان ایران و آمریکا
وزیر خارجه قطر می گوید که پیشنهاد دوحه به ایران و کشورهای حوزه خلیج (فارس) این است که به طور مستقیم برای حل اختلافات جاری به گفتگو و مذاکره بنشینند.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه سی ان بی سی پیشنهاداتی را به جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر انجام مذاکره و حل اختلافات مطرح کرد.
,
شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او در این مصاحبه تلویزیونی ضمن تاکید بر اینکه دوحه به دنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه است، افزود: «پیشنهاد ما به ایران و کشورهای حوزه خلیج (فارس) این است که همه ما به دور یک میز بنشینیم و اختلافات موجود میان طرفها را با مذاکره و گفتگوی مستقیم حل کنیم».
محمد بن عبدالرحمن در ادامه سخنانش توضیح داد که کشورش نقش مهمی را در برقراری صلح و امنیت و ثبات در منطقه و تمام جهان ایفا میکند و این مأموریتی بوده که قطر ۱۰ سال به انجام آن مبادرت ورزیده است.
وزیر خارجه قطر در پایان مدعی شد که دوحه نقش میانجی گری را میان طرفهای نزاع در منطقه به خوبی ایفا کرده است و اگر روزی از آن خواسته شود تا در مذاکرات میان تهران و واشنگتن به منظور تأمین منافع منطقه عمل کند این کار را خواهد کرد. وی همچنین تاکید کرد که اختلافات قطعاً از طریق دست به سلاح بردن و درگیری نظامی حل نمیشود و بایستی برای حل مناقشات از عنصر سیاست و گفتگو وارد شد.
,
او در این مصاحبه تلویزیونی ضمن تاکید بر اینکه دوحه به دنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه است، افزود: «پیشنهاد ما به ایران و کشورهای حوزه خلیج (فارس) این است که همه ما به دور یک میز بنشینیم و اختلافات موجود میان طرفها را با مذاکره و گفتگوی مستقیم حل کنیم».
محمد بن عبدالرحمن در ادامه سخنانش توضیح داد که کشورش نقش مهمی را در برقراری صلح و امنیت و ثبات در منطقه و تمام جهان ایفا میکند و این مأموریتی بوده که قطر ۱۰ سال به انجام آن مبادرت ورزیده است.
وزیر خارجه قطر در پایان مدعی شد که دوحه نقش میانجی گری را میان طرفهای نزاع در منطقه به خوبی ایفا کرده است و اگر روزی از آن خواسته شود تا در مذاکرات میان تهران و واشنگتن به منظور تأمین منافع منطقه عمل کند این کار را خواهد کرد. وی همچنین تاکید کرد که اختلافات قطعاً از طریق دست به سلاح بردن و درگیری نظامی حل نمیشود و بایستی برای حل مناقشات از عنصر سیاست و گفتگو وارد شد.
,
او در این مصاحبه تلویزیونی ضمن تاکید بر اینکه دوحه به دنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه است، افزود: «پیشنهاد ما به ایران و کشورهای حوزه خلیج (فارس) این است که همه ما به دور یک میز بنشینیم و اختلافات موجود میان طرفها را با مذاکره و گفتگوی مستقیم حل کنیم».
,
محمد بن عبدالرحمن در ادامه سخنانش توضیح داد که کشورش نقش مهمی را در برقراری صلح و امنیت و ثبات در منطقه و تمام جهان ایفا میکند و این مأموریتی بوده که قطر ۱۰ سال به انجام آن مبادرت ورزیده است.
,
وزیر خارجه قطر در پایان مدعی شد که دوحه نقش میانجی گری را میان طرفهای نزاع در منطقه به خوبی ایفا کرده است و اگر روزی از آن خواسته شود تا در مذاکرات میان تهران و واشنگتن به منظور تأمین منافع منطقه عمل کند این کار را خواهد کرد. وی همچنین تاکید کرد که اختلافات قطعاً از طریق دست به سلاح بردن و درگیری نظامی حل نمیشود و بایستی برای حل مناقشات از عنصر سیاست و گفتگو وارد شد.
,
انتهای پیام/
]
به اشتراک گذاری این مطلب!
ارسال دیدگاه