آصفری:

قطعی برق بخاطر بی تدبیری دولت در سال های اخیر بوده است/ هر زمان دولت توان مدیریت ندارد بر مردم فشار می آورد

قطعی برق بخاطر بی تدبیری دولت در سال های اخیر بوده است/ هر زمان دولت توان مدیریت ندارد بر مردم فشار می آورد
نماینده اراک، گفت: هر زمان دولت توان مدیریت موضوعی را ندارد، بجای آنکه خودش هزینه آن را بدهد، فشار را بر مردم وارد می کند که کاری بی اساس و غیر منطقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص قطعی برق این روزهای کشور، گفت: روز گذشته به صورت سر زده از مرکز دیسپاچینگ و فرماندهی راهبردی برق کشور بازدید کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: متاسفانه شرایطی که این روزها در کشور حاکم شده بخاطر بی تدبیری ها و بی برنامگی های دولت در تولید انرژی برق در سال های اخیر بوده است. در برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف بوده که ۳۰هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه کند ولی متاسفانه اقدام خاصی در طول این سال ها انجام نشده و تقریبا هیچ مقداری به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه نشده است.

آصفری ادامه داد: در حالی که نیاز کشور بیش از ۸۰ هزار مگاوات برق است، امروز فقط توان تولید ۵۴ هزار مگاوات را داریم. در حالی که اگر دولت طبق برنامه اقدام به تاسیس نیروگاه ها می کرد امروز مشکل تامین برق کشور نداشتیم.

نماینده اراک با اشاره به لزوم ایجاد ۱۹۰هزار سو انرژی هسته ای طبق گفته رهبر انقلاب، گفت: اگر این اقدام صورت می گرفت امروز می توانستیم بخشی از برق خود را از این راه تولید کنیم که متاسفانه این کار هم صورت نگرفت.

وی با انتقاد از فشار دولت بر مردم، گفت: هر زمان دولت توان مدیریت موضوعی را ندارد، بجای آنکه خودش هزینه آن را بدهد، فشار را بر مردم وارد می کند که کاری بی اساس و غیر منطقی است. کرونا اوج می گیرد دولت از اصناف می خواهد که کار خود را تعطیل کنند، کمبود برق می شود دولت بر مردم و اصناف فشار می آورد که صرفه جویی کنند.

آصفری با اشاره به مصرف ۴هزار مگاواتی برق توسط پتروشیمی ها و صنایع فولادی و سیمانی، گفت: روز گذشته از معاون وزیر خواستم که بجای قطع برق منازل، برق صنایع و کارخانه های بزرگ مانند فولاد و سیمان سازی و پتروشیمی کاهش یابد. چرا که این صنایع آنقدر ذخیره تولید دارند که می توانند کارگران را مرخصی یک ماهه با حقوق دهند و تولید خود را تعطیل کنند.

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که چرا نهاد های نظارتی از جمله مجلس در مقابل کم کاری دولت در زمینه تولید برق در سال های اخیر اقدامی انجام ندادند تا به این وضعیت بحرانی دچار نشویم، گفت: البته مجلس به وظیفه نظارتی خود در این زمینه عمل کرده است ولی کسی پیش بینی نمی کرد که این وضعیت در کشور ایجاد شود. از طرفی نزدیک به ۱۲هزار مگاوات برق توسط نیروگاه های آبی تامین می شود که با پایین رفتن حجم مخازن آبی در پشت سد ها، امکان تولید برق از این راه وجود ندارد و باعث شده تا وضعیت بحرانی امروز به وجود بیاید.

انتهای پیام/

,

وی افزود: متاسفانه شرایطی که این روزها در کشور حاکم شده بخاطر بی تدبیری ها و بی برنامگی های دولت در تولید انرژی برق در سال های اخیر بوده است. در برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف بوده که ۳۰هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه کند ولی متاسفانه اقدام خاصی در طول این سال ها انجام نشده و تقریبا هیچ مقداری به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه نشده است.

,

آصفری ادامه داد: در حالی که نیاز کشور بیش از ۸۰ هزار مگاوات برق است، امروز فقط توان تولید ۵۴ هزار مگاوات را داریم. در حالی که اگر دولت طبق برنامه اقدام به تاسیس نیروگاه ها می کرد امروز مشکل تامین برق کشور نداشتیم.

,

نماینده اراک با اشاره به لزوم ایجاد ۱۹۰هزار سو انرژی هسته ای طبق گفته رهبر انقلاب، گفت: اگر این اقدام صورت می گرفت امروز می توانستیم بخشی از برق خود را از این راه تولید کنیم که متاسفانه این کار هم صورت نگرفت.

,

وی با انتقاد از فشار دولت بر مردم، گفت: هر زمان دولت توان مدیریت موضوعی را ندارد، بجای آنکه خودش هزینه آن را بدهد، فشار را بر مردم وارد می کند که کاری بی اساس و غیر منطقی است. کرونا اوج می گیرد دولت از اصناف می خواهد که کار خود را تعطیل کنند، کمبود برق می شود دولت بر مردم و اصناف فشار می آورد که صرفه جویی کنند.

,

آصفری با اشاره به مصرف ۴هزار مگاواتی برق توسط پتروشیمی ها و صنایع فولادی و سیمانی، گفت: روز گذشته از معاون وزیر خواستم که بجای قطع برق منازل، برق صنایع و کارخانه های بزرگ مانند فولاد و سیمان سازی و پتروشیمی کاهش یابد. چرا که این صنایع آنقدر ذخیره تولید دارند که می توانند کارگران را مرخصی یک ماهه با حقوق دهند و تولید خود را تعطیل کنند.

,

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که چرا نهاد های نظارتی از جمله مجلس در مقابل کم کاری دولت در زمینه تولید برق در سال های اخیر اقدامی انجام ندادند تا به این وضعیت بحرانی دچار نشویم، گفت: البته مجلس به وظیفه نظارتی خود در این زمینه عمل کرده است ولی کسی پیش بینی نمی کرد که این وضعیت در کشور ایجاد شود. از طرفی نزدیک به ۱۲هزار مگاوات برق توسط نیروگاه های آبی تامین می شود که با پایین رفتن حجم مخازن آبی در پشت سد ها، امکان تولید برق از این راه وجود ندارد و باعث شده تا وضعیت بحرانی امروز به وجود بیاید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه