اخبار داغ

مدیر کل نوسازی مدارس البرز:

تورم هزینه پروژه مدرسه‌سازی را ۳ برابر افزایش داد/ متاسفانه انبوه‌سازان البرز به تعهد ساخت ۵۲۶ آموزشگاه عمل نکردند

تورم هزینه پروژه مدرسه‌سازی را ۳ برابر افزایش داد/ متاسفانه انبوه‌سازان البرز به تعهد ساخت ۵۲۶ آموزشگاه عمل نکردند
محمد دلاوریان گفت: ۱۳ شهرک مسکونی در البرز داریم که ۱۱۰ هزار واحد مسکونی دارند، باید ۵۲۶ پروژه آموزشی ساخته می‌شد اما انبوه‌سازان به تعهدات خود عمل نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل نوسازی مدارس البرز با اشاره به اینکه امسال ۴۰ پروژه در مهرماه تحویل آموزش و پرورش استان می شود، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: ۱۲۵ میلیارد تومان در سال جاری از سازمان نوسازی اعتبار دریافت کردیم، ۸۵ پروژه در دست اقدام داشتیم که قریب به ۴۳ پروژه مهر ۱۴۰۰ تحویل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمد دلاوریان افزود: در ۴ سال گذشته پروژه هایی داشتیم که قرارداد آن با ۴ میلیارد تومان منعقد می شد اما در سال ۹۹ همان پروژه ۱۲ میلیارد تومان شد، این روند نشان می دهد شرایط تورم بسیار کار ما را سخت می کند اما پروزه ها را متوقف نکردیم و با هر شرایطی با پیمانکاران کنار آمدیم.
,
 
,
وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۸ شورای آموزش و پرورش انبوه سازان موظف هستند که به جای هر ۲۰۰ واحد مسکونی یک مدرسه بسازند، ۱۳ شهرک مسکونی در البرز داریم که ۱۱۰ هزار واحد مسکونی دارند، باید ۵۲۶ پروژه آموزشی ساخته می شد اما انبوه سازان به تعهدات خود عمل نکردند.
,
 
,
دلاوریان تصریح کرد: متاسفانه انبوه سازان تنها ۲۶ پروژه را به سازمان نوسازی البرز تحویل داده اند، وزارت آموزش و پرورش با جدیت به دنبال پیگیری این موضوع با همراهی وزارت راه و شهرسازی است، امیدواریم با توافقات مجلس و هیات وزیران، الحاقیه احیا شده و انبوه سازان به تعهد خود عمل کنند. 
,
 
,
وی گفت: انبوه سازانی که به تعهد خود برای ساخت مدرسه عمل نکرده اند یا باید هزینه را ریالی به آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه تحویل دهند و یا از طریق شهرک ها مطالبه شود، این مسئله در دستور کار هیات دولت است و پیگیری های لازم انجام می شود.
,
 
,
دلاوریان در خاتمه درباره کمبود مدارس در فردیس افزود: در سال ۹۷ هیچ پروژه ای در این شهرستان نداشتیم، با توجه به اینکه فردیس رشد جمعیتی و محرومیت فضای آموزشی بالایی دارد در حال حاضر ۱۴ پروژه آموزشی در حال ساخت است که تعدادی از آنها مهر ماه سال جاری تحویل می شود.  
,  ,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه