اخبار داغ

کریدور شمال به جنوب در پیچ و خم مشکلات؛

آزادراهی که روشنایی ندارد/ ضرورت استقرار پایگاه امدادی و اورژانس درآزادراه خرم‌آباد-اراک

آزادراهی که روشنایی ندارد/ ضرورت استقرار پایگاه امدادی و اورژانس درآزادراه خرم‌آباد-اراک
نخستین آزاد راه ۶ خطه کشور که کاهش زمان تردد را به دنبال داشت، پس از سالها انتظار در حالی بهره برداری شد که با مشکلاتی از جمله نبود روشنایی و پایگاه امدادی و اورژانس مواجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، طبق آمارها سالانه حدود ۱۷ هزار نفر در جاده های کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند که ایمن سازی جاده ها، ایجاد آزادراه و بزرگراه در مسیرهای پرتردد می تواند در کاهش چنین حوادث تلخی بسیار اثرگذار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

در استان لرستان بالغ بر هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که در مرداد امسال مهمترین آزادراه کریدور شمال به جنوب کشور پس از سالها انتظار به بهره برداری رسید، آزادراهی که اگرچه افتتاح شده اما رفع نواقص آن همچنان در پیچ و خم وعده ها گرفتار شده است.

,

کار ساخت آزادراه خرم آباد – بروجرد – اراک به طول ۱۳۵ کیلومتر از سال ۹۳ آغاز شد، اولین آزاد راه شش خطه کشور که کاهش زمان تردد را به دنبال داشت، این آزادراه در چهار قطعه تعریف شده بود که قطعه آزاد راه خرم آباد- بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر پس از سالها انتظار سرانجام در مرداد ماه امسال به بهره برداری رسید.

,

, ,

بهره‌برداری از آزاد راه خرم‌آباد- اراک پس از سالها انتظار

, بهره‌برداری از آزاد راه خرم‌آباد- اراک پس از سالها انتظار, بهره‌برداری از آزاد راه خرم‌آباد- اراک پس از سالها انتظار,

بالغ بر دو هزار میلیارد تومان برای بهره برداری از این پروژه هزینه شد اما متاسفانه نواقص و نبود پایگاه های امداد جاده ای و اورژانس سبب شده تا در هنگام وقوع حوادث، مشکلاتی ایجاد شود.

,

این در حالیست که باید در چنین آزادراهی یک پایگاه امداد رسانی و اورژانس استقرار یابد تا در زمان وقوع تصادف در کمترین زمان بتوانند بیشترین خدمات را برای رهایی و نجات جان افراد ارائه دهند.

,

زمان طلایی در ارائه خدمات به مصدومان حادثه بسیار حائز اهمیت است، لحظه هایی که می تواند نجات بخش زندگی یک فرد باشد و هر چه این زمان کمتر باشد و نیروها سریعتر به محل حادثه برسند، در کاهش مرگ و میرهای حوادث اثرگذار است.

,

متاسفانه با توجه به اینکه حدود سه ماه از افتتاح این آزادراه می گذرد اما در این مدت چندین فقره تصادف در این مسیر رخ داده که برای امدادرسانی از پایگاه امداد سلمان شهرستان بروجرد و یا خرم آباد استفاده شده است.

,

, ,

لزوم استقرار پایگاه امداد و نجات در آزادراه

, لزوم استقرار پایگاه امداد و نجات در آزادراه, لزوم استقرار پایگاه امداد و نجات در آزادراه,

محمد قدمی معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: وجود پایگاه امداد و نجات در آزاد راه خرم آباد بروجرد ضروریست تا در مواقع وقوع حوادث بتوان در کمترین زمان برای ارائه خدمات به حادثه دیدگان اقدام کرد.

,

وی افزود: در همین راستا طبق توافق صورت گرفته، راه و شهرسازی قرا شد محلی برای اورژانس و پایگاه امداد و نجات فراهم شود تا با استقرار پایگاه، نیروها همیشه در حالت آماده باش باشند.

,

معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان تصریح کرد: البته تاکنون ارزیابی هایی انجام شده و با توجه به اینکه ایجاد پایگاه امداد و نجات و همچنین تجهیزات پایگاه باید متناسب با استانداردهای جهانی باشد لذا بررسی هایی در این زمینه در حال انجام است.

,

قدمی عنوان کرد: تاکنون فضایی برای ایجاد پایگاه امداد و نجات هلال احمر در این مسیر فراهم نشده اما به محض جانمایی و اخذ مجوز، مابقی اقدامات صورت می گیرد تا هر چه سریعتر این پایگاه مستقر شود.

,

وی گفت: با گذشت چند ماه از افتتاح این آزادراه، چند فقره تصادف رخ داده که از نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات سلمان بروجرد و خرم آباد برای ارائه خدمات و رهاسازی استفاده شده است.

,

, ,

ایجاد ۱۰ پایگاه امداد و نجات در طرح آمایش سرزمین

, ایجاد ۱۰ پایگاه امداد و نجات در طرح آمایش سرزمین, ایجاد ۱۰ پایگاه امداد و نجات در طرح آمایش سرزمین,

معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان با اشاره به وجود ۲۳ پایگاه امداد و نجات در استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۹ پایگاه ثابت و چهار پایگاه موقت هستند البته در طرح آمایش سرزمین برنامه ریزی شده که ۱۰ پایگاه امداد و نجات دیگر در استان ایجاد شود.

,

قدمی بیان کرد: تلاش می شود تا تعداد پایگاه های امداد و نجات در استان به ۳۳ پایگاه افزایش یابد که برای ایجاد پایگاه های جدید نیاز به مجوز و اعتبار است و برای ایجاد هر پایگاه، یک خودروی امدادی با هزینه یک میلیارد تومان و ست نجات سه میلیارد تومان برای رهاسازی نیاز است. پیگیری برای ایجاد پایگاه امداد و نجات در آزاد راه خرم آباد بروجرد در دستور کار است.

,

لزوم استقرار ۳ پایگاه اورژانس در آزادراه

, لزوم استقرار ۳ پایگاه اورژانس در آزادراه, لزوم استقرار ۳ پایگاه اورژانس در آزادراه,

علی صفدری مسئول مرکز فوریت های پزشکی لرستان به خبرنگار سفیرافلاک، گفت: وجود پایگاه های اورژانس در آزادراه بسیار ضروریست تا در هنگام وقوع حوادث بتواند در زمان طلایی خدمات را ارائه دهند.

,

وی افزود: برای طول مسیر آزادراه خرم آباد- بروجرد سه پایگاه اورژانس نیاز است که در فواصل مناسب استقرار یابند که اولین پایگاه اورژانس از سمت خرم آباد در حال اجراست و حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم ساخت دو پایگاه دیگر هم در دستور کار قرار گیرد.

,

مسئول مرکز فوریت های پزشکی لرستان تصریح کرد: در صورتی که نیاز باشد از بالگردهای هوایی بروجرد و یا خرم آباد نیز برای انتقال بیمار بر اثر حوادث استفاده می شود.

,

صفدری بیان کرد: با ایجاد پایگاه های اورژانس، نیروهای اورژانس در کمترین زمان خود را به صحنه حادثه رسانده و اقدامات اولیه را برای مصدومان انجام می دهند، البته تاکنون هر گونه حادثه ای که رخ داده نیروهای اورژانس در کمترین زمان برای ارائه خدمات درمانی و اورژانسی اقدام کرده اند. ابتدای آزادراه، وسط و آخر آزادراه نیازمند پایگاه اورژانس است که در دستور کار قرار دارد.

,

, ,

ایجاد امکانات مطالبه جدی

, ایجاد امکانات مطالبه جدی, ایجاد امکانات مطالبه جدی,

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی رئیس مجمع نمایندگان لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: احداث آزاد راه نیاز به امکانات و لوازمی دارد تا بتواند در صورت نیاز در اختیار مسافرانی که از آن عبور می کنند قرار گیرد.

,

وی افزود: آزادراه خرم آباد- بروجرد نیاز به امکاناتی مانند پایگاه اورژانس و امداد و نجات دارد که این مهم جزء مطالبات است و پیگیری می شود.

,

به هر حال وجود چنین آزادراهی می تواند در بخش های مختلفی در کاهش زمان تردد و ارتباط جاده ای موثر باشد اما نیاز است که به امکانات و سایر تجهیزات در این آزادراه توجه شود، با توجه به شرایط جغرافیایی و برف گیر بودن استان لازم است که پایگاه های امداد و نجات و اورژانس هر چه سریعتر در این مسیر استقرار یابند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه