اخبار داغ
  1. مذاکره مستقیم با تهدیدکنندگان بی‌معناست/ در دفاع از منافع و حاکمیت ملی خود قاطع و جدی هستیم
  2. کلید حل مشکلات معیشتی سرمایه گذاری در کارهای مولد است
  3. بازار سرمایه در سال ۱۴۰۴ به کدام مسیر خواهد رفت؟
  4. قاچاق روزانه ۲۰ میلیون لیتر سوخت از مرزها/ هشدار مجلس برای جلوگیری از قاچاق سازمان یافته
  5. انتشار خبر دروغ درباره سفر عضو سابق کابینه به نفع چه کسانی بود؟/ هزینه تراشی برای دولت و شخص رئیس جمهور!
  6. «قول مردونه»؛ سفری نوستالژیک به دهه شصت یا تکرار کلیشه‌ها؟
  7. انقلاب ربات‌های جراح؛ نبرد انسان و ماشین بر سر تیغ نجات!
  8. شهداب در اندیشه طلسم شکنی و عطایی به‌فکر پوکر؛ آغاز ماراتن طلایی والیبال
  9. دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای رفع مشکلات معیشتی مردم دارد/ ایران خواهان گفت‌وگو از موضع برابر است
  10. خبر شهادت نیروهای ایرانی در یمن صحت ندارد
  11. رئیس‌جمهور با هیچ‌کس پیمان برادری نبسته است
  12. برکناری معاون پارلمانی دولت پس از تایید خبر سفر به قطب جنوب
  13. رکوردشکنی گیشه در نوروز ۱۴۰۴؛ تحول در سینمای ایران یا تکرار چالش‌های گذشته؟
  14. پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۱۴۰۴/ رکود و ناکامی دولت در تحقق وعده مسکن در سال 1403
  15. دولت به وعده‌های معیشتی عمل نکرد/ برخی مدیران به‌صورت موشکی به پست‌های بالا پرتاب می‌شوند
  16. دولت را ملزم خواهیم کرد که قانون برنامه هفتم را عملیاتی کند
  17. همه تبعات یک تصمیم اشتباه؛ شمشیربازی به‌دنبال بازگشت آب رفته به جوی!
  18. انتقالی بزرگ با نتیجه‌ای ناموفق؛ در انتظار فصل تو، تمام فصل‌ها گذشت!
  19. مسیر ایران‌دوستی با هادی چوپان؛ گرگ‌ها بالاتر از همه می‌ایستند!
  20. بازار ارز توافقی ۱۴۰۳؛ حقیقت یا رویا؟/ ۹۷ درصد انحصار ارز در کشور در دست عوامل دولتی

راه آهن یاسوج - اقلید کجای اعتبارات است؟/ قرنی که تمام می شود و سوت قطار شنیده نمی شود

راه آهن یاسوج - اقلید کجای اعتبارات است؟/ قرنی که تمام می شود و سوت قطار شنیده نمی شود
قطار اقلید به یاسوج با وضعیت نامناسب تزریق اعتبارات از ریل خارج شد تا همچنان وضعیت اعتباری این پروژه مهم کهگیلویه و بویراحمد در اعتبارات بودجه 1401 مشخص نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبح زاگرس توسعه حمل و نقل و خارج شدن کهگیلویه و بویراحمد از بن بست رویایی بود که با راه اندازی خط ریلی اقلید - یاسوج به واقعیت نزدیک شد، اما تزریق قطر چکانی اعتبارات و انتظار ۵۰ ساله‌ای که مسئولان برای راه اندازی این خط از آن خبر داده بودند بنظر می رسد قرن به پایان می رسد و سوت قطار در یاسوج شنیده نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صبح زاگرس,

احداث راه آهن اقلید-یاسوج در سفر اول دولت نهم به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب و در سال 1394 کلنگ زنی شد و بنظر می رسد با پیشرفت تکنولوژی به سبک گذشته این خط ریلی با کلنگ و بیلچه در حال پیشرفت و ساخت است.

,

عملیات اجرایی راه آهن اقلید -یاسوج با ارز 3500 تومانی یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت تا با شتاب گرفتن تورم و حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی از برخی اقلام و شرایط اقتصادی اعتبار مورد نیاز این پروژه به ده ها هزار میلیارد تومان برسد و دولت دوازدهم که بی خیال ساخت این پروژه شده بود دولت سیزدهم نیز راهش را در شتاب بخشی به توسعه ریلی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دهد.

,

کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه بر خلاف اینکه در شاهراه مواصلاتی جنوب کشور قرار دارد از وضعیت جاده ای و اتوبانی خوبی برخوردار نبوده و توسعه این بخش نیازمند چانه زنی های ملی و توجه دولت مردان در پایتخت است.

,

در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد امورات بر سر چانه زنی های انتصابات می گذرد بنظر می رسد بر خلاف وعده مدیر کل راه و شهر سازی برای شنیدن صدای سوت قطار در مرکز این استان و جابجایی بار و مسافردر سال 1415 شاید در اواسط قرن بعد این موضوع تحقق یابد و البته باید وارسی شود که این پروژه که در چند سال اخیر وضعیت اعتباری خوبی را به خود ندیده است در سال 1401 چه میزان اعتباری را دریافت می کند؟

,

تابستان امسال معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی فاز اول پروژه راه اهن اقلید به یاسوج خبر داده بود و اظهار داشت: راه آهن اقلید به یاسوج به طول 22 کیلومتر از سمت اقلید در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی استان فارس است .

,

با تعطیل شدن این پروژه در استان همسایه باید نظاره گر بود که ببینیم شیرازی ها کی می خواهند برای ما دلسوزی کنند و با تزریق اعتبار از سوی دولت و پی گیری مسئولان بلند پایه استان کار مجدد شروع شود ؟

,

امید است مسئولان عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد پیگیری وضعیت نامطلوب پروژه راه آهن اقلید به یاسوج باشند و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی چانه زنی هایشان را برای تزریق اعتبارات در بودجه 1401 داشته باشند.

,

خبرنگار: باقرزاده

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه