اخبار داغ

رئیس سازمان تعزیرات خبر داد:

رسیدگی بدون نوبت به پرونده های گرانفروشی لوازم خانگی

رسیدگی بدون نوبت به پرونده های گرانفروشی لوازم خانگی
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: گزارشی مبنی بر گرانفروشی لوازم خانگی از سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و اتحادیه‌ها برای ما ارسال نشده است و به محض ارسال، بدون نوبت رسیدگی می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، احمد اصانلو درباره گلایه‌های روز گذشته رهبر معظم انقلاب از گرانی لوازم خانگی داخلی افزود: بر اساس اصلاحات قانون نظام صنفی (در سال ۹۲) متأسفانه تعزیرات در حوزه نظارت، بازرسی و کشف تخلف در بازار هیچ اختیاری ندارد و فقط مبنای ورود ما در بازار بر اساس ماده ۱۹ آئین نامه سازمان تعزیرات حکومتی در قالب شعب سیار است که در محل تخلف با حضور بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف حاضر می‌شویم و فقط هم می‌توانیم در محدوده جرایم کمتر از ۴۹۴ هزار تومان رأی صادر کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این طور نیست که سازمان تعزیرات بتواند راسا در بازار نظارت، بازرسی و کشف تخلف کند در حالی که در قانون تعزیرات قبل از اصلاحیه آن سازمان تعزیرات ۴ وظیفه شامل نظارت، بازرسی، کشف تخلف و رسیدگی را داشت که با تصویب قانون نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۳ وظیفه نخست از تعزیرات خارج شد و اکنون سازمان تعزیرات حکومتی فقط رسیدگی کننده به تخلفات اقتصادی است.
,
 
,
اصانلو گفت: در گشت‌های سیار حتی اختیار رسیدگی به تخلفات عمده و کلان احتکار و گرانفروشی را هم نداریم و این تخلفات باید در هیأتی متشکل از نماینده تعزیرات، اتاق اصناف و وزارت صمت بررسی شود که این فرآیند، زمان بر و ناکارآمد است.
,
 
,
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: با این وضع متأسفانه شاهدیم تعزیرات؛ کارآیی را که انتظار مردم است، ندارد و ما در همین ارتباط متنی تقدیم سران قوا کردیم که اگر پیشنهادهای ما تصویب شود از این پس مأموران و رؤسای شعب تعزیرات بتوانند راسا در بازار حضور داشته باشند و در محل کشف تخلف، حکم هم صادر کنند.
,
 
,
وی درباره نحوه نظارت بر قیمت لوازم خانگی گفت: ما مرجع نظارت نیستیم و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌ها باید تخلف را گزارش کنند و ما در کمترین زمان و خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم و فعلاً هیچ گزارشی به ما نرسیده است.
,
 
,
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا همچنان برخی تولید کنندگان از درج قیمت تولیدکننده روی کالاهای خود خودداری می‌کنند؟ افزود: متولی این بحث هم سازمان حمایت و وزارت صمت است و اگر ما هم گشت‌های تعزیرات را متمرکز بر کانون‌های تولید کرده‌ایم به لحاظ محدودیت‌هایی که داریم بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.
,
 
,
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه سازمان کوتاهی می‌کند که این مصوبه جدید درج قیمت تولیدکننده اجرا نمی‌شود؟ افزود: قصد ندارم کوتاهی کنندگان را معرفی کنم، اما مشکل اینجاست که مقررات ناظر بر نظارت بر بازار مطابق با شرایط امروز نیست و امروز ما با تحریم، جنگ اقتصادی و کمبود منابع مواجه ایم و باید نظارت‌ها، اضطراری باشد و رؤسای شعب و قضات تعزیرات بتوانند مستقیم در بازار حضور داشته باشند و خودشان کشف تخلف و همان جا حکم صادر کنند و اگر این اختیارات را به ما بدهند خیلی از مجازات‌ها بازدارنده خواهد بود.
,
 
,
اصانلو درباره قیمت لوازم خانگی با تاکید مجدد که حتماً اگر پرونده‌ای به ما ارسال شود در اسرع وقت رسیدگی قاطع خواهیم کرد، گفت: در این خصوص حاضریم در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت؛ تعامل داشته باشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه