اخبار داغ

شما هم دعوتید به بهشت پنهان خراسان رضوی؛

بافت پلکانی، کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعت بکر/ کوهسرخ آماده استقبال از مسافران نوروزی است

بافت پلکانی، کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعت بکر/ کوهسرخ آماده استقبال از مسافران نوروزی است
کوهسرخ زیبا به‌عنوان بهشت پنهان خراسان رضوی، با خاک خاص، منحصر به فرد و سرخ زیبا و چشم نوازش، به علت آب و هوای دل انگیزی که دارد یکی از مناطق ییلاقی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ کوهسرخ به دلیل تنوع آب و هوایی و تفاوت ارتفاع این منطقه دارای پوشش گیاهی گوناگون و نسبتا مطلوبی از جمله طاق و گز در نواحی بیابانی، زرشک وحشی در نواحی کوهستانی و گیاهان دارویی مانند گون، ریواس، خارشتری (ترنجبین)، آویشن، گل زنیا، بومادران، گل گاوزبان و … است. همچنین این محدوده دارای روستاهای زیبا با بافت قدیمی و کوهپایه‌ای و پلکانی شکل نیز است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

کوهسرخ زیبا، با خاک خاص، منحصر به فرد و سرخ زیبا و چشم نوازش، به علت آب و هوای دل انگیزی که دارد یکی از مناطق ییلاقی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود. البته علاوه بر زیبایی و آب و هوای خوش، مزیتی دیگر نیز منحصر به این بخش پر جاذبه است.

, .,

, ,

یخچال طبیعی بند قرا
در حدود هفت کیلومتری روستای بند قرا، یخچال طبیعی و بی نظیری قرار دارد که در تمام فصول سال پر یخ است؛ تا همین چند سال پیش هنوز اهالی روستاهای مجاور که از نعمت برق برخوردار نبودند، یخ مورد نیاز خود را از آن تامین می کردند.

, یخچال طبیعی بند قرا,
, .,

, ,

آبشار و آبگرم معدنی کریز
این پدیده طبیعی در حاشیه جاده آسفالته کریز به ریوش در فاصله 15 کیلومتری شهر ریوش و به فاصله سه کیلومتری روستای کریز واقع گردیده و دارای آبگرم معدنی با خاصیت های درمانی است.
در حاشیه این مکان نیز دره بسیار با رودخانه ای پر آب، چشمه سارهای آب سرد شیرین و گوارا وجود دارد.
به اعتقاد کارشناسان، این آبگرم معدنی از نظر وجود مواد شیمیایی در رتبه بالاتری از آبگرم فردوس قرار دارد.

, آبشار و آبگرم معدنی کریز,
, .,
, .,
, .,

, ,

منطقه نمونه گردشگری کوهسرخ
کوهسرخ به دلیل تنوع آب و هوایی و تفاوت ارتفاع این منطقه دارای پوشش گیاهی گوناگون و نسبتاا مطلوبی از جمله طاق و گز در نواحی بیابانی، زرشک وحشی در نواحی کوهستانی و گیاهان دارویی مانند گون، ریواس، خارشتری (ترنجبین)، آویشن، گل زنیا، بومادران، گل گاوزبان و ... است.
همچنین این محدوده دارای روستاهای زیبا با بافت قدیمی و کوهپایه ای و پلکانی شکل نیز می باشد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند

, منطقه نمونه گردشگری کوهسرخ,
, .,
,

, ,

قلعه گبر حصار
ویرانه های موسوم به قلعه گبر حصار در شمال شرق روستای خضر بیک بخش کوهسرخ در حدود 27 کیلومتری شمال غرب ریوش واقع شده و از جمله مناطقی است که از دیرباز مسکن و ماوای اسلاف اهالی کاشمر بوده است.
بنابر شواهد، این قلعه از سده دوم تا پنجم هجری مورد استفاده قرار گرفته است.

, قلعه گبر حصار,
, .,
, .,

, ,

روستای نامق

, روستای نامق,

نامِق روستایی است از توابع بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی. این روستا در دهستان برکوه قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن (۴۰۳ خانوار) ۱۱۳۴ نفر است. نامق دهی است از دهستان براکوه بخش ریوش شهرستان کاشمر، در ۳۶هزارگزی جنوب شرقی ریوش بر سر راه مالروعمومی ریوش به حصار. در منطقه ٔ کوهستانی معتدل هوائی واقع است و۲۰۶۸ تن سکنه دارد. آبش از قنات تأمین می‌شود. محصولاتش غلات، انواع میوه‌ها و ابریشم است شغل اهالی زراعت و مالداری و صنعت دستی آنجا قالیچه بافی است . راه مالرو داردریه‌ای است از قرای ترشیز. شیخ جام بسال ۴۴۰ هَ . ق. در این قریه تولد یافت.

, .,

, ,

6 اقامتگاه بوم گردی در کوهسرخ آماده استقبال از مسافران نوروزی است

, 6 اقامتگاه بوم گردی در کوهسرخ آماده استقبال از مسافران نوروزی است ,

رضا یوسفی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر و کوهسرخ در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: امسال برای اولین بار ستاد خدمات سفر به صورت مستقل در شهرستان کوهسرخ برگزار شد و این شهرستان آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی دارد.

, صبح توس,

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه کوهسرخ تازه شهرستان شده نیاز است که پشتیبانی های بهتری از این شهرستان انجام شود، خاطرنشان کرد: کوهسرخ در ایام نوروز هر روزه میزبان مسافران و گردشگران است و برخی اوقات جاده کوهسرخ به کاشمر به لحاظ تخلیه بار ترافیکی در این جاده یک طرفه می شود.

,

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کوهسرخ با تاکید بر اینکه شهرستان کوهسرخ یکی از مناطق ییلاقی زیبای استان محسوب می شود، تصریح کرد: 6 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای طرق، کریز، نامق، ایور و شهر ریوش به بهره برداری رسیده است که می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر باشد.

,

وی با اشاره به اینکه روستاهای هدف گردشگری با بافت پلکانی در برخی از مناطق کوهسرخ یکی از جاذبه های خوب گردشگری شهرستان محسوب می شود، اذعان کرد: مناظر طبیعی و باغات شهرستان، کوه های سر به فلک کشیده، رودخانه های دائمی و... نیز شهرستان کوهسرخ را به لحاظ گردشگری بسیار خاص کرده است.

,

یوسفی همچنین عنوان کرد: کمیته طبیعت گردی در ستاد خدمات سفر شهرستان کوهسرخ نیز راه اندازی شده و سعی بر این است که با هم افزایی بین کمیته ها یک نوروز متفاوت و به نفع جامعه محلی در کوهسرخ برنامه ریزی کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه