اخبار داغ

پاکدل: منتظر صدور مجوز وزارت ورزش و جوانان برای تشکیل تیم ملی هندبال ساحلی بانوان هستیم؛

گراپی‌شه: استراتژی‌هایم در هندبال ساحلی ایران، سورپرایز جهانی خواهند بود/ با ذهنیت رقابت و پیروزی راهی یونان می‌شویم

گراپی‌شه: استراتژی‌هایم در هندبال ساحلی ایران، سورپرایز جهانی خواهند بود/ با ذهنیت رقابت و پیروزی راهی یونان می‌شویم
رئیس فدراسیون هندبال و سرمربی تیم ملی ساحلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به اظهارنظر درباره شرایط پیش از اعزام به مسابقات جهانی پرداختند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ آنتونیو گراپی‌شه، سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اکنون فرصتی برای پیشرفت هندبال ایران پیش آمده و یکی از اهداف ما، جنگیدن برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس هست.

,

 

,

وی در ادامه بیان داشت: اولین خصوصیت هندبال ساحلی، غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است و هدف من در مسابقات پیش‌رو کسب پیروزی است. با ذهنیت شرکت در رقابت‌ها اعزام نمی‌شویم و به پیروزی فکر می‌کنیم؛ گرچه خیلی قابل پیش‌بینی نیست اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم.

,

 

,

گراپی‌شه پیرامون شرایط ایران در مسابقات جهانی عنوان داشت: تاکنون کار خیلی سختی را پشت‌سر گذاشته‌ایم، خوب تمرین کرده‌ایم اما در فاز آماده‌سازی تا مسابقات جهانی کار سختی پیش داریم. ساحلی در ۲۰ دقیقه تمام می‌شود و باید خیلی هوشیار باشیم. البته به بازیکنانم ایمان و باور دارم، آن‌ها می‌توانند کارهای مثبتی صورت بدهند.

,

 

,

او درباره ناشناخته بودن ترکیب و تفکراتش در تیم ایران در مسابقات جهانی گفت: شاید این ماجرا به ما آسیب بزند اما این‌که تیم‌های دیگر از ما شناخت ندارند، می‌توانیم سورپرایز مسابقات جهانی باشیم. کره‌جنوبی هیچ بازیکن لژیونری در هندبال سالنی نداشت و در بانوان به قهرمانی رسید؛ باید بپذیریم هندبال ساحلی در تمام دنیا آماتورتر شده.

,

 

,

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی تاکید داشت: بحث مختص به ایران نیست و همه کشورها چنین مشکلی دارند؛ بسیاری از بازیکنان هندبال ساحلی، هم‌زمان بازیکن سالنی هم هستند که برای مربی‌ها مشکل‌ساز می‌شود. ذهنیت ورزش حرفه‌ای و المپیکی از نظر ساختاری نیست و این موضوع در واقع وجود دارد.

,

 

,

وی در مورد مراحل آمادگی تیم ملی تا مسابقات جهانی تصریح داشت: کارمان کمی از بقیه کشورها جلوتر هم هست؛ برزیل ۱۱ یا ۱۲ ژوئن تمرینات آماده‌سازی‌اش را شروع می‌کند و خیلی از کشورها مشکلات زیادی دارند. کل جامعه هندبال ساحلی دنیا به پیشرفت سازماندهی نیاز دارند.

,

 

,

گراپی‌شه در رابطه با حمایت‌های فدراسیون گفت: وقتی فدراسیون با کسی مثل من قرارداد بسته یعنی به هندبال ساحلی علاقه زیادی داشته. تیم نوجوانان بیش از ۲۰ اردو داشته و این یعنی نگاه ویژه به هندبال ساحلی. اگر تیم نوجوانان اردوهای زیادی داشته، چون جمع‌کردن بازیکنان راحت‌تر هم هست.

,

 

,

او همچنین ابراز داشت: بازیکنان تیم بزرگ‌سالان چون سن بالاتری دارند و برخی‌ها درگیر هندبال سالنی هستند، امکان اردوهای متعدد و سفرهای تدارکاتی کمتری خواهند داشت. من این علاقه را دیده‌ام که علاوه بر نگاه ویژه فدراسیون، انجمن هندبال ساحلی هم کارهای مثبتی کرده و رئیس هم به این رشته علاقه دارد.

,

 

,

مدیرفنی تیم هندبال نوجوانان بیان داشت: باید در بحث هندبال ساحلی سرمایه‌گذاری کرد؛ این رشته مثل یک کالایی هست که اگر رویش سرمایه‌گذاری خوبی شود، از نظر مالی هم بسیار سودآور خواهد شد. رشته‌های بیرون از سالن درحال رشد هستند و این نگاه نباید باشد که هندبال ساحلی و سالنی با هم رقیب هستند.

,

 

,

گراپی‌شه در پاسخ به سوال خبرنگار دانا پیرامون گروه تیم ملی در مسابقات جهانی ساحلی اذعان داشت: خیلی با این مسئله موافق نیستم که تیم‌مان سورپرایز باشد؛ ما قهرمان آسیا بوده‌ایم و تجربه جهانی در روسیه و اسپانیا را داشته‌ایم. کشورهای زیادی مرا می‌شناسند و از سلیقه‌ام در بازی کردن تیم‌هایم خبر دارند. سورپرایز می‌تواند در تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایم باشند.

,

 

,

وی در ادامه پرسش دانا گفت: مصر می‌تواند یک سورپرایز باشد چون آماده‌سازی و برنامه خوبی داشته ولی در آفریقا مسابقات قاره‌ای منظمی نداریم که باعث ناشناخته بودن‌شان شده. فدراسیون جهانی برای مصر مدرسان زیادی فرستاد اما بحث کرونا پیش آمد. دانمارک تیم مدعی قهرمانی است؛ قهرمان اروپا بوده و تیم خوبی دارد. نروژ هم بسیار تلاش می‌کند و بابرنامه هم هست. مشکل نروژ این است که اولویت فدراسیون‌شان، هندبال بانوان است.

,

 

,

سرمربی تیم هندبال ساحلی پیرامون امکانات ایران و برزیل عنوان داشت: قیاس کار مناسبی نیست؛ من در برزیل هم مشکلات زیادی داشتم ولی در برزیل روندی صعودی را درنظر گرفتم تا شرایط را بهتر کنیم. مشکلات در برزیل از این‌جا هم شاید بیش‌تر بود. امکانات به‌اندازه کافی در ایران هست. ۲ زمین در تهران و اصفهان دیده‌ام که خوب هستند. در بحث ساحلی لوازم جانبی نیاز هست که لیستش را داده‌ایم و توقع دارم برای اردوی سوم، فراهم باشد.

,

 

,

این مربی ساحلی تاکید داشت: قرار شده محل برگزاری اردوی سوم‌مان مشخص شود؛ در اردوهای قبل کیفیت غذا خوب بود و این را در اردوی سوم می‌خواهیم. تمرینات خوبی داشتیم اما ترجیح می‌دهم محل اقامت‌مان، هتل باشد که در اصفهان فوق‌العاده بود که امیدوارم در اردوی سوم هم ادامه یابد.

,

 

,

گراپی‌شه درباره مدت قراردادش با فدراسیون ایران تصریح داشت: قراردادم تا ۲ جولای هست و می‌تواند ادامه هم پیدا کند. بحث بردگیم وجود دارد که دست ما نیست. درباره تمدیدش هم باید از آقای پاکدل بپرسید!

,

 

,

وی در پایان نشست گفت: سال ۲۰۱۸ این‌جا بوده‌ام و احساس کردم که هندبالیست‌های زن ایرانی خیلی به ساحلی علاقه دارند. همت فدراسیون را دیده‌ام و با انگیزه مربیان ایرانی، امیدوارم تیم بانوان پیشرفت کند. مسائل فرهنگی و پوششی را می‌دانم ولی اگر هندبالی حرف بزنیم؛ توانایی بانوان ایرانی را باور دارم.

,

 

,

در ادامه نیز علی‌رضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در نشست حضور یافت و اظهار داشت: کارنامه آنتونیو بهترین معرف برای اوست و نیازی به صحبت درباره‌اش نیست. او بهترین مربی هندبال ساحلی در دنیاست و از او بابت حضورش در ایران متشکرم. او در بحث آینده هندبال ساحلی ما خوش‌بین هست و با روی‌کرد المپیکی‌شدن این رشته، کار را دنبال می‌کنیم.

,

 

,

وی در ادامه بیان داشت: برای این رشته آینده‌نگری کرده‌ایم در حالی که می‌توانستیم از کنارش مقطعی بگذریم. این رشته به المپیک اضافه می‌شود و در آن زمان هندبال ساحلی ایران مدعی کسب مدال خواهد بود. آنتونیو کلاس آموزشی هم برگزار کرده و می‌کند تا از دانش وی به بهترین شکل بهره بگیریم. به احتمال ۸۰ درصد، هندبال ساحلی را در المپیک ۲۰۲۸ خواهیم داشت.

,

 

,

رئیس فدراسیون هندبال عنوان داشت: با توجه به محبوبیت گراپی‌شه و حس خوب خودش نسبت به ایران، به ارتقا دانش مربیان ایرانی هم کمک شایانی خواهد شد. پس از مسابقات جهانی باید شرایط را برای تمدید با این سرمربی بررسی کنیم. سال پرترافیک و سختی در هندبال داریم و بدون بازی‌های تدارکاتی، ۱۲ اعزام داریم.

,

 

,

پاکدل همچنین تصریح داشت: آرزوی هر فدراسیونی است که با مربیان بزرگ همکاری کند. اگر پس از مسابقات یونان به نقطه مشترکی برسیم، تمدید می‌کنیم. درباره بازی‌های هم‌بستگی اسلامی هم باید بگویم که تیم بانوان می‌توانست شرکت کند اما اعلام شد که هندبال بانوان به دلیل تصمیم ستاد بازی‌ها شرایط حضور را ندارد؛ نمی‌دانم مترومعیار برای رنکینگ هندبال بانوان چیست! 

,

 

,

او در ادامه ابراز داشت: در رنکینگ فدراسیون جهانی تیم بانوان‌مان شرایط خوبی داشته اما نمی‌دانم منظور ترک‌ها در این باره چیست؛ همان‌طور که نفهمیدیم تیم آقایان چطور تایید شد. اکثر تیم‌های دنیا برای بانوان از مربی مرد استفاده کرده‌اند اما با توجه به وضعیت فعلی، وضعیت را برای مربی خارجی حتی برای پایه‌ها دنبال می‌کنیم. چند گزینه را هم بررسی کرده‌ایم.

,

 

,

پاکدل در نهایت گفت: چند ماه پیش فدراسیون جهانی با توجه به پی‌گیری کشورهای اسلامی درخصوص اجازه حضور بانوان در مسابقات ساحلی با حجاب، مجوزش را داده. با این روی‌کرد المپیکی و آسیایی، صحبت کرده‌ایم و ان‌شاالله با مجوز وزارت ورزش و جوانان، تیم ملی هندبال ساحلی بانوان را راه می‌اندازیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه