اخبار داغ

خاندوزی در پاسخ اختصاصی به دانا؛

آخرین وضعیت پرداخت وام اربعین/ پیگیر واریز سریع تسهیلات از بانک‌های خصوصی هستیم

آخرین وضعیت پرداخت وام اربعین/ پیگیر واریز سریع تسهیلات از بانک‌های خصوصی هستیم
وزیر اقتصاد با اشاره به تأکید دولت بر اجرای تعهدات و عدم همکاری بانک‌های خصوصی در پرداخت وام اربعین به سرپرستان خانوار که از مرز زمینی خروج کرده بودند گفت: پیگیر واریز سریع تسهیلات از بانک‌های خصوصی هستیم و الباقی تسهیلات پرداخت نشده اربعین با همکاری این بانک‌ها به‌زودی پرداخت خواهد شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم در پاسخ اختصاصی به خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت پرداخت وام اربعین به زوار حسینی که از مرزهای زمینی خارج شده بودند اظهار کرد: آمار ثبت‌نام‌کنندگان بین ۱۴ شهریور تا ۲۶ این ماه، یعنی پایان روز اربعین از ثبت‌نام‌کنندگان این وام در سامانه سماح داریم حاکی از این است که مجموعاً ۷۶۰ هزار نفر در سامانه حج و زیارت برای استفاده تسهیلات اربعین حسینی ثبت‌نام نموده‌اند.

 

 خروج ۳۱۶ هزار سرپرست خانوار از مرزهای زمینی توسط فراجا تأیید شد,

 
وی ادامه داد: از این تعداد ثبت‌نام تعداد سرپرست خانواری که خروج آنها از مرز توسط فرماندهی فراجا رسماً به وزارت اقتصاد اعلام شد رقم ۳۱۶ هزار نفر را تأیید نمود و به‌واسطه اینکه این وام از ابتدا بر پایه خروج زمینی در نظر گرفته شده بود، پس اولویت وزارت اقتصاد بر اساس پرداخت وام به این افراد دنبال شد.
 
وزیر اقتصاد توضیح داد: از میان این ۳۱۶ هزار نفر سرپرست خانوار که متقاضی دریافت وام اربعین بودند بین ۳۰۴ تا ۳۰۵ هزار نفر از آنها این تسهیلات را تا کنون دریافت نموده‌اند و متأسفانه علت تأخیر پرداخت این تسهیلات به عده‌ای از این عزیزان به کم‌محبتی ۹ بانک خصوصی که در پرداخت کم‌کاری کرده‌اند برمی‌گردد.
 

, کدام بانک‌ها وام اربعین را پرداخت نکرده اند؟,

 
وی با اشاره به تلاش وزارت اقتصاد در پرداخت به‌موقع تسهیلات پیاده روی اربعین، افزود: ما در وزارت اقتصاد پیگیر این موضوع هستیم که باوجوداینکه عدد کسانی که هنوز این وام را دریافت نکرده‌اند عدد بزرگی نیست؛ اما همین تعهد نیز باید در مهلت قانونی پرداخت می‌شد و پیگیر این موضوع هستیم که در اولین فرصت این پرداخت نیز کامل شود.
 

, تسهیلات پیاده روی اربعین,
,

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: در واقع علت تأخیر در پرداخت وام اربعین عمدتاً به کم‌کاری توضیح داده شده از سوی بانک‌های، سرمایه، دی، شهر، پارسیان، پاسارگاد، کارآفرین، صندوق امید و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برمی‌گردد.
 

, وام اربعین,
,

وی گفت: واقعاً برای دولت بسیار مهم بوده و هست که نشان دهد که بر سر قول می‌ماند و تعهد دولت حتماً محقق خواهد شد و به همین واسطه برای بانک‌های دولتی که مسئولیت مستقیم مجمع‌عمومی آنها با دولت است این فشار جدی اعمال شد که حتماً در بازه اعلام شده این پرداخت‌ها صورت پذیرد.

 

, با همکاری بانک‌های خصوصی الباقی تسهیلات اربعین به زودی پرداخت می‌شود,

 
سید احسان خاندوزی با اشاره به بزرگ‌نمایی‌هایی که در اخبار آمده بود که این پرداخت فشار بزرگی را به اقتصاد وارد می‌کند گفت: عدد پرداخت تسهیلات در کشور ما عددی بیش از یک هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان است که عدد وام و تسهیلات اربعین که مجموع پرداخت آن از یک و نیم همت هم نگذشت در برابر مجموع تسهیلات پرداختی عدد بزرگی نبود و من همین‌جا از مجموعه شبکه بانک‌های دولتی که همکاری لازم را داشتند تشکر می‌کنم.
 

, پرداخت تسهیلات, تسهیلات اربعین,
,

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امید دارم که با پیگیری‌های بعدی وزارت اقتصاد این همکاری از سوی بانک‌های خصوصی هم ادامه پیدا کند تا با همکاری این بانک‌ها این پرونده (تسهیلات اربعین) نیز به‌خوبی و با رضایت زائران بسته شود.  

 

نویسنده: امیر طاهری

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه