اخبار داغ

نماینده مردم محله اسلام آباد کرج:

طرح شهید بهنام محمودی، هویت دینی را به دانش آموزان برمی گرداند

طرح شهید بهنام محمودی، هویت دینی را به دانش آموزان برمی گرداند
شهناز جعفری گفت: مدرسه مکانی برای تحقق و اجرایی شدن اهداف تعلیم، تربیت و اصلاح اعتلای شخصیتی دانش آموزان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهناز جعفری، نماینده مردم محله اسلام آباد کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: برای توانمندسازی متربیان تربیتی به جهت اجرای طرح شهید بهنام محمودی از یک سال گذشته آموزش هایی را به صورت مستمر برگزار کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۰ نفر از دغدغه مندان حوزه تربیت که متشکل از سرگروه ها، بچه های دانشجو، اساتید و معلمان بودند را برای انجام کار تربیتی در مدارس شناسایی کردیم.
,
 
,
جعفری افزود: یک دوره با استاد عباس علی بابایی با عنوان "یک قدم تا باور" را برگزار کردیم تا آن نیاز و دغدغه را در متربیان تربیتی ایجاد کنیم تا در امورات و کارهای فرهنگی نسبت به هدف مان بی تفاوت نباشند.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: بعد از دوره، دورهمی هایی با این عزیزان برای تبادل تجربه و مطالعات شان برگزار کردیم و در شهریور ماه نیز دوره ای با خانم دکتر صالح کشاورز برگزار کردیم تا این عزیزان توانمند شده و برای کار در مدارس پیرامون طرح بهنام آماده شوند.
,
 
,
وی گفت: با آغاز سال تحصیلی با هدف اجرای طرح شهید بهنام محمودی در مدارس وارد شدیم و بهترین جایی را هم که می توانیم با دانش آموزان ارتباط برقرار کنیم، همین مدرسه است.
,
 
,
جعفری ادامه داد: مدرسه مکانی برای تحقق و اجرایی شدن اهداف تعلیم، تربیت و اصلاح اعتلای شخصیتی دانش آموزان است و از آن طرف نیز مدرسه ای پویاست، که هدف داشته باشد.
,
 
,
این مسئول تاکید کرد: با هدف استعدادیابی با رویکرد هویت بخشی دینی در مدارس وارد شدیم و ابتدا برای جلب اعتماد آنها، صرفا به شناسایی استعدادها پرداختیم و در ادامه قصد داریم با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، تربیتی و آموزشی هدف را محقق کنیم.
,
 
,
وی افزود: سعی کردیم با شناسایی استعدادها با هدف هویت بخشی دینی، داشن آموزان را به سمتی سوق دهیم که در کارهایشان پیشرفت کنند، توان فکری آنها را پرورش دهیم.
,
 
,
جعفری بیان کرد: ابتکار و نوآوری در هر فردی وجود دارد اما بخشی از آن ارثی است و بخشی از آن برای شکوفایی نیازمند پرورش است که ما به سمت شکوفایی ابتکار عمل دانش آموزان در بخش نهفته پرداختیم.
,
 
,
این مسئول گفت: علاوه بر هویت بخشی به فرموده مقام معظم رهبری دانش آموز باید امید به آینده داشته باشد، بچه ها باید شاد باشند و شاد زندگی کنند، در کنار بستر استعدادیابی با رویکرد هویت بخشی دینی، برنامه های متنوعی مانند مسابقات ورزشی، علمی، فرهنگی، اردویی را برگزار می کنیم تا نشاط دانش آموزان در رفت و برگشت به مدرسه حفظ شود.
,
 
,
وی ادامه داد: وقتی اعتماد بچه ها را جلب کردیم آنها را به مسجد دعوت کرده و برخی از برنامه هایمان را در مسجد اجرا می کنیم و در نهایت این دانش آموزان متناسب با استعداد و توانایی هایشان در کارهای گروهی مسجد و بسیج محل مشارکت کرده و به این ترتیب این پیوند دینی رقم می خورد.
,
 
,
جعفری افزود: ما این طرح را ۲ سال پیش نیز در مدارس اجرایی کردیم و بازخوردها عالی بود، هنوز دانش آموزان آن سال با ما در ارتباط هستند و جزو حلقه های تربیتی ما محسوب می شوند و در مسجد و پایگاه محل (حوزه ۱۱۲) حضور فعال دارند.
,
 
,
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که با کمک امام زمان (عج) بتوانیم قدم کوچکی در مسیر تعلیم وتربیت برداریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه