اخبار داغ

در افتتاحیه ی چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری مطرح شد؛

اجرای طرح هر خانه یک گارگاه صنایع دستی از سال آینده در کشور/ ضرورت ایجاد برنامه ی جامع گردشگری زیارتی در شهر کرمان

اجرای طرح هر خانه یک گارگاه صنایع دستی از سال آینده در کشور/ ضرورت ایجاد برنامه ی جامع گردشگری زیارتی در شهر کرمان
محمدحسین عسگرپور مدیرکل امور پشتیبانی سازمان میراث‌فرهنگی گفت: صنایع دستی در جهت امنیت اقتصادی بسیار تاثیر گذار است از این رو طرح هر خانه یک گارگاه صنایع دستی در دستور کار سال آینده قرار گرفته است که میتواند جامعه ی هنرمندان کشور را توسعه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان عصر امروز در افتتاحیه ی پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان کرمان گفت: به قدری به صنایع دستی و گردشگری توجه کرده ایم که اتاق بازرگانی را شعبه ی شماره ی دوم میراث فرهنگی محسوب می کنیم.
وی با بیان این که گردشگری یکی از منابع پایدار است، عنوان کرد: این شعار فقط گفته شده است و در عمل به دلیل محدودیت ها و عدم‌شناخت مفاخر به عنوان شعار اصلی شناخته نشده است.

لزوم تامین اعتبارات برای شناخت شهر کرمان به سایر هم میهنان
طبیب زاده بیان کرد: در بررسی های انجام شده در کرمان از اقشار مختلف راجع به کرمان سوال کردند، ۷۵ درصد تا کنون به کرمان نیامده بودند ضمن این که دوست نداشتند به این شهر مسافرت کنند، این افراد کرمان را تنها با زلزله ی بم می شناختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
, لزوم تامین اعتبارات برای شناخت شهر کرمان به سایر هم میهنان,
,


رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: متاسفانه شناخت خوبی از کرمان نیست و لازم است برای شناخت کرمان اعتبار خوبی به طور جدی گذاشته شود و کرمان با ابزار های مدرن شناخته شود.
وی افزود: در این عنوان نوشته شده سرزمین شگفتی های پنهان، اما تا کی باید پنهان‌باشد بلکه باید شناخته شود تا همه ی شهر منتفع شود از این رو از شما می خواهم، کاشفان این شگفتی ها باشید و کرمان را معرفی کنید.

 ضرورت ایجاد برنامه ی جامع  گردشگری زیارتی در شهر کرمان
همچنین در این مراسم محمدرضا پور ابراهیمی نماینده ی مردم استان کرمان گفت: از نگاه اقتصادی مهم ترین بخش با کمترین میزان سرمایه گذاری که بیشترین اشتغال را بتوانیم ایجاد کنیم بخش گردشگری است.
وی با بیان این که کسب و کارهای کوچک و آثار هنری مزیت مهمی در حوزه ی اقتصادی است که باید به آن پرداخته شود، توضیح داد:به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا بخش مهمی از گردشگری و به تبع آن صنایع دستی دچار مشکل و زیان شد.

,
,
,
,
,  ضرورت ایجاد برنامه ی جامع  گردشگری زیارتی در شهر کرمان,
,
,


نماینده مردم کرمان ادامه داد: بعد از اتفاق بدی که در سه سال پیش رخ داد و از دست دادن حاج قاسم سلیمانی که یکی از عزیزترین افراد برای ما کرمانی ها و ایرانی ها است ، کرمان قبل نیست بلکه کرمان شهر سردار شهید سلیمانی پایتخت مقاومت در منطقه و نماد عزت ما شده است.

,
,


پورابراهیمی گفت: از این رو شاهد گردشگران بخش زیاتی بوده ایم و بیش از ۱۳۰ کشور در این شهر حضور پیدا کرده اند، بنابراین ضرورت ایجاد برنامه جامع در این حوزه خودش را نشان میدهد.
وی افزود: دشمن ما امروز نشان داده که امنیت ما را هدف گذاری کرده و آنچه در شاهچراغ اتفاق افتاد نشان داد عقبه ی آن دشمنان است تا درمقابل عظمت مردم بایستند،امروز در عرصه ی میدانی صحبت های حاج قاسم برای ما تداعی می شود.

,
,
,


نماینده ی مردم کرمان در مجلس تاکید کرد: ملت ما باید به هوش باشد و ما اجازه نخواهیم داد که کشورمان نا امن شود، امروز خوشحالیم که در کمال آرامش و امنیت علی رغم ناامنیت هایی که وجود دارد به دنبال بخش گردشگری هستیم.

در ادامه بهروز ندایی مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:علاوه بر این که در حوزه ی وزارتخانه اعتبارات افزایش یافت در سال گذشته اعتبارات نیز ۴ و نیم برابر شد.

,
,
,
,


وی عنوان کرد: اعتبارات امسال بالغ بر ده هزار میلیاردشد ضمن این که به دنبال افزایش تسهیلات در وزارتخانه هستیم اما باید گفت که این تسهیلات در حوزه ی گردشگری است و سهم استان کرمان بالای ۸۰۰ میلیارد است.
ندایی ادامه داد:در حوزه ی صنایع دستی سال گذشته کل اعتبارات ۳۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال در استان کرمان تنها ۹۰ میلیارد تومان است و استان کرمان مسئولینش به خوبی تلاش کرده است.

اجرای طرح هر خانه یک گارگاه صنایع دستی از سال آینده در کشور
در این مراسم همچنین محمدحسین عسگرپور مدیرکل امور پشتیبانی سازمان میراث‌فرهنگی گفت: امروز مفتخریم که14 نمایشگاه صنایع دستی را افتتاح کنیم‌ و با افتخار بوسه می زنیم بر دستان هنرمندانی که از کم ارزشترین مواد ارزشمندترین هنر را تولید و صادرمی کنند.

,
,
,
,
, اجرای طرح هر خانه یک گارگاه صنایع دستی از سال آینده در کشور,
,


وی ادامه داد: صنایع دستی سندی در خصوص اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت است همچنین آثار تاریخی در کشور وجود دارد که نشان می دهد که ما اقتصاد بدون نفت را به درستی تجربه کرده ایم.
 عسگر پور با بیان این که در بحث پشتیبانی از صنایع دستی اقدامات خوبی در حال تدوین است، توضیح داد: در خصوص بیمه ی هنرمندان دارای مشکلات اساسی بوده ایم و گاه به قوانینی بر می خوریم از جمله محدودیت سنی از این رو صندوق حمایت از هنرمند را ذیل صندوق احیای صنایع دستی ایجاد کنیم.

,
,
,


 مدیرکل امور پشتیبانی سازمان میراث‌فرهنگی بیان کرد:70 هزار هنرمند در کرمان نشان از پتانسیل این است باید گفت که صنایع دستی در جهت امنیت اقتصادی بسیار تاثیر گذار است از این رو طرح هر خانه یک گارگاه صنایع دستی در دستور کار سال آینده قرار گرفته است که میتواند جامعه ی هنرمندان کشور را توسعه دهد.

,
,


وی توضیح داد:همچنین هر هنرمندی که در جهت تکمیل زنجیره ی ارزشی خود گام بردارد از تامین مواد اولیه و یا شرکای تجاری در خصوص بسته بندی و یا صادرات مورد حمایت وزارتخانه است.
انتهای پیام/پسند
 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه