اخبار داغ

ابوترابی در گفت‌وگو با راه دانا مطرح کرد؛

لزوم مدیریت مصرف گاز با تعرفه‌گذاری پلکانی/ تعطیلی صنایع در اثر مصرف بالای گاز در بخش خانگی

لزوم مدیریت مصرف گاز با تعرفه‌گذاری پلکانی/ تعطیلی صنایع در اثر مصرف بالای گاز در بخش خانگی
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه در شب‌های سرد زمستان کارخانه‌های بزرگ به دلیل ناترازی گاز مجبور به مازوت سوزی می‌شوند بر لزوم مدیریت مصرف گاز با تعرفه‌گذاری پلکانی تأکید کرد و گفت: مصرف بالای گاز در بخش خانگی نباید موجب تعطیلی صنایع شود.
[

ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره ناترازی گاز و کسری این انرژی در برخی نقاط کشور به‌ خصوص با توجه‌ به اینکه در زمستان سال‌های گذشته و در زمستان به همین واسطه شاهد قطع برق بودیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیون مترمکعب کمبود و ناترازی گاز داریم و بر اساس آمار اعلام شده از سوی مراکز تحقیقات جهانی، کشور ما جزو بیشترین مصرف‌کنندگان انرژی در جهان است.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, ناترازی گاز و کسری این انرژی در برخی نقاط کشور, کمبود و ناترازی گاز ,

۸۲ میلیارد دلار انرژی برای یک سال عدد بالایی است

, ۸۲ میلیارد دلار انرژی برای یک سال عدد بالایی است, ۸۲ میلیارد دلار انرژی برای یک سال عدد بالایی است,

وی با اشاره به اینکه دین اسلام بر مسئله اسراف تأکید دارد، گفت: ما در کشور به دلیل ارزان بودن انرژی، سالانه ۸۲ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم درحالی‌که با مدیریت مصرف می‌توانیم ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی کنیم و این رقم را در بخش‌های عمرانی کشور هزینه کنیم.

بیشتر بخوانید:
تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها، راهکار جبران ناترازی گاز/ تأکید نمایندگان بر عدم قطعی گاز صنایع و نیروگاه‌ها

وی افزود: اگر مردم مدیریت در مصرف داشته باشند مبلغ بزرگی را می‌توانیم ذخیره کنیم، ارزان بودن انرژی باعث شده ۸۲ میلیارد دلار در سال به مردم یارانه پنهان دهیم و این رقم نشان از این دارد که بیشترین یارانه را نسبت به سایر کشورها در کشور ما به انرژی تعلق‌گرفته است.

ابوترابی گفت: ناترازی یعنی تولید کمتر از مصرف است و در اوج سرما خود را نشان می‌دهد و نیروگاه‌ها باید در چنین شرایطی از مازوت استفاده ‌کنند که این مازوت هم به‌سلامت مردم آسیب می‌زند و هم محیط‌زیست را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

, مدیریت مصرف,
,
, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,
, تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها، راهکار جبران ناترازی گاز/ تأکید نمایندگان بر عدم قطعی گاز صنایع و نیروگاه‌ها,
,
, مدیریت در مصرف,
,
, ناترازی,

ناترازی در مصرف گاز، نباید موجب تعطیلی صنایع یا مازوت سوزی شود

, ناترازی در مصرف گاز، نباید موجب تعطیلی صنایع یا مازوت سوزی شود, ناترازی در مصرف گاز، نباید موجب تعطیلی صنایع یا مازوت سوزی شود,

وی توضیح داد: نیروگاه شهید محمد منتظری در اصفهان سالانه ۶۰۰ تن گوگرد تولید می‌کند، این شرایط در سایر شهرهای بزرگ مانند تهران، اراک و … نیز وجود حکم‌فرما است و برای جلوگیری از این میزان تولید گوگرد و کاهش آسیب‌های ناشی از آن، مجبوریم و حتماً باید به سمت تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها برویم تا بین مردمی که در مصرف گاز مدیریت می‌کند و با افرادی که رها گاز مصرف می‌کنند تفاوتی وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون داخلی مجلس تصریح کرد: عمده مصرف در فصول سرد سال در بخش خانگی است و ازاین‌رو باید حتماً به سمت بهینه‌سازی مصرف با مدل تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها برویم که در آن پرمصرف‌ها، هزینه واقعی انرژی را باید بپردازند تا مردم عادی هیچ‌گونه افزایش قیمتی را متحمل نشوند.

وی با اشاره به مخاطرات ناترازی گاز در کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه در شب‌های سرد زمستان کارخانه‌های بزرگ ما که حجم تولیداتشان بالاست و صادرات و ارزآوری دارند، مجبور می‌شوند به دلیل ناترازی به سمت تعطیلی صنایع و یا مازوت سوزی روند که امید داریم با اجرای صحیح قوانین این روند اصلاح شود.
 

,
,
,
,
, ناترازی گاز در کشور, تعطیلی صنایع, مازوت سوزی,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه