اخبار داغ

بازگشایی پرونده‌های مالی رییس سابق

پول، حرف اول مجمع عمومی بسکتبال/ از خودروی سرقتی تا ۷۰ هزار دلار گمشده و بدهی میلیاردی اسپانسر

پول، حرف اول مجمع عمومی بسکتبال/ از خودروی سرقتی تا ۷۰ هزار دلار گمشده و بدهی میلیاردی اسپانسر
مجمع عمومی فدراسیون بسکتبال امروز با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد و عمده جلسه درباره مباحث مالی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی و سالانه فدراسیون بسکتبال مربوط به سال ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و با حضور محمد پولادگر معاون وزیر ورزش، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، غلامرضا نوروزی نماینده کمیته ملی المپیک، جواد داوری رئیس فدراسیون و اعضای مجمع به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.

در جریان مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بسکتبال حواشی قابل توجهی راجع به مباحث مالی فدراسیون مطرح شد.

در ابتدا جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ حضور نداشت، به ارائه گزارشی از وضعیت فدراسیون در سال گذشته پرداخت و در ادامه حسابرس، بازرس و خزانه دار گزارش های خود را به اعضای مجمع ارائه دادند.

جواد داوری با یادآوری این که در این مجمع باید گزارش عملکرد ۱۴۰۰ ارائه شود اما رامین طباطبایی رئیس پیشین فدراسیون حضور ندارد، به تشریح گزارش مربوطه پرداخت.

پس از گزارشات مالی، محمد پولادگر به عنوان رئیس مجمع، برای تایید گزارشات از اعضا تقاضای رای کرد که در ابتدا اعضای مخالف بودند و گزارشات تصویب نشد. پس از این اتفاق داوری از اعضای مجمع خواست تا گزارشات را تایید کنند که مجمع به احترام او این کار را کردند.

پس از تایید گزارشات اما محمد پولادگر گفت: به اعضای مجمع اعلام می‌کنیم که تایید گزارشات به معنای بی‌خیال شدن و عبور از موارد خاص موجود نیست. ما پیگیر این موضوعات خواهیم بود تا به نتیجه برسیم.

 

*پرونده باز خودروی سرقت شده

نکته جالب توجه در صحبت های بازرس فدراسیون در مورد خودروی سرقت شده فدراسیون در دوره رامین طباطبایی بود. ظاهرا این خودرو بیمه بدنه هم نداشته و پرونده آن هنوز باز است.

خودروی فدراسیون بسکتبال یک عدد پرشیا بوده که در زمان ریاست رامین طباطبایی سرقت شده و تا کنون پرونده آن باز مانده است.

طبق گزارش ارائه شده، در پرونده ماشین سرقتی، این خودرو مقابل خانه مدیر پیشین تیم‌های ملی بوده که به سرقت رفته است. خودرو مذکور بیمه بدنه نداشته که به همین دلیل بیمه هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کند.

مدیر پیشین تیم‌های ملی نیز مبلغ تعیین شده توسط کارشناسان خودرو را برای پرداخت به خزانه فدراسیون قبول ندارد که به همین دلیل پرونده باز مانده است.

 

*بدهی ۲ میلیاردی اسپانسر

بازرس در ادامه با اشاره به بحث اسپانسر عنوان کرد: اسپانسر فدراسیون حدود ۲ میلیارد هنوز به فدراسیون بدهکار است.

 در مورد اسپانسر البسه نیز بحث شد که داوری گفت سند و مدرکی در مورد قرارداد با شرکت پیک وجود ندارد.

از جمله مواردی که در این مجمع مورد بررسی قرار گرفت، بحث حسابرسی درباره امور مالی و تبلیغات فدراسیون بسکتبال در سال ۱۴۰۰ بود که از زمان انتخاب جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۰، با حواشی زیادی همراه بود.

طبق گزارش حسابرس، فدراسیون بسکتبال ۲۰ میلیارد ریال از اسپانسر خود طلبکار است که باید از اسپانسر خود دریافت کند.

 

*گزارش‌های مالی که در ابتدا تایید نشد!

در ادامه قرار شد که برای تایید گزارش های مالی که توسط حسابرس ارائه شد رای گیری شود که در ابتدا اعضا آن را تایید نکردند، اما پس از صحبت‌های داوری مبنی بر اینکه این کار به ضرر بسکتبال است دوباره رای گیری شد که این بار تایید شد.

پولادگر در این خصوص گفت: اینکه تایید می‌شود اینطور نیست که مشکلات برطرف شده و مواردی که در مجمع گفته شد از جمله مشکل تیم نفت حتما باید پیگیری و حل شود.

 

*گم شدن ۷۰ هزار دلار

در جریان این مجمع، سام بوشهری، سرپرست هیات منطقه آزاد اروند و سرپرست تیم بسکتبال نفت آبادان، از گم شدن مبلغ ۷۰ هزار دلار جایزه این تیم در فدراسیون، پس از سومی نفت در مسابقات باشگاه‌های آسیا در زمان ریاست رامین طباطبایی خبر داد.

بوشهری گفت: زمانی که ما با تیم نفت آبادان در آسیا سوم شدیم، ۹۸ هزار دلار جایزه نقدی از فدراسیون آسیا دریافت کردیم و به ما گفتند ۷۰ هزار دلار هم به فدراسیون می‌دهیم.

او ادامه داد: پس از آن ما این موضوع را در زمان ریاست طباطبایی از فدراسیون پیگیری کردیم که گفتند ۳۰ - ۴۰ هزار دلار آن را توپ خریدیم، این در حالی است که اصلا ما توپی ندیده‌ایم. از مابقی آن ۷۰ هزار دلار هم خبری نیست.

بوشهری تاکید کرد: در حال حاضر مشخص نیست آن ۷۰ هزار دلار کجا رفته و کسی پاسخگو نیست!

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه