اخبار داغ

گزارش دانا از نشست خبری رویداد ملی تولید محتوای فضای مجازی؛

رویداد ملی تولید محتوای فضای مجازی در ۳۲ مرکز برگزار خواهد شد/ معرفی چهره سال فضای مجازی

رویداد ملی تولید محتوای فضای مجازی در ۳۲ مرکز برگزار خواهد شد/ معرفی چهره سال فضای مجازی
مسئول سازمان فضای مجازی گفت: باتوجه‌ به پهنه‌ای که رویداد ملی تولید محتوای فضای مجازی دارد این اتفاق بزرگ‌ترین رویداد تولید محتوای دنیا است و در ۳۲ مرکز توسط تیم‌های تولید محتوا دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ نشست خبری دکتر مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج کشور امروز چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه در سالن ساختمان توحید با موضوع رویداد ملی تولید محتوای فضای مجازی برگزار شد.

رئیس فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین در این نشست درباره چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال کشور، اظهار کرد: سازمان فضای مجازی بسیج به‌ عنوان یک مجموعه از سازمان بسیج مستضعفین در جایگاه بزرگ‌ترین مجموعه مردم‌نهاد دنیا، کارگروه ویژه خود را در حوزه فضای مجازی با رویکرد مردم پایه فعال نموده و چهار دوره است که این رویداد ملی را برگزار نموده است.

وی افزود: این رویداد و اتفاقات پیشروی آن، یکی از اقدامات اصلی این سازمان برای ایجاد هم‌افزایی شبکه مردمی فعال و مولد در حوزه فضای مجازی است و این سازمان ایجاد شبکه مردمی برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های ملی در فضای مجازی را دنبال می‌کند که در کنار پیگیری نهضت سواد رسانه‌ای در کشور برای ارتقای سواد رسانه‌ای مردم مأموریت خود را انجام داده باشد.

رویداد تولیدات محتوای دیجیتال در حد و اندازه یک عملکرد هسته‌ای و مهم در فضای مجازی است

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به اینکه حوزه تولیدات دیجیتال، نرم‌افزارهای موبایلی و بازی‌ها در حد و اندازه یک رویداد هسته‌ای و مهم در فضای مجازی است گفت: این سازمان در حوزه سرویس‌ها و خدمات مبتنی بر فضای مجازی خدماتی را ارائه می‌دهد همچنین در حوزه ایجاد نهضت تولید محتوا فعالیت دارد و تمامی اهداف در حوزه بومی در فضای مجازی دنبال می‌شود که بخشی از تولیدات آن مردمی بوده و بخش دیگر این تولیدات اختصاصی و بر پایه عملکرد پروژه ای گروه‌های حرفه‌ای و همکاری چند جانبه است.

معین گفت: این رویداد ذیل محور نهضت تولید محتوا انجام می‌شود و در بخش تولیدات تخصصی است و در حال حاضر حدود چهار سال است این رویداد برگزار می‌شود.



وی با اشاره به اینکه این رویداد در سه سطح برگزار می‌شود، افزود: این رویداد به‌صورت گسترده در سراسر کشور از طریق فراخوان و با شناسایی تیم‌های متخصص در حوزه تولید محتوای دیجیتال برگزار می‌شود که در آن افراد در یک رقابت شهرستانی ۴۸ ساعته شرکت کرده و برترین‌ها به مرحله استانی می‌روند.

رویداد تولیدات محتوای دیجیتال بزرگ‌ترین رویداد تولید محتوای دنیاست

معین تصریح کرد: از نظر ما باتوجه‌ به پهنه‌ای که رویداد دارد این اتفاق بزرگ‌ترین رویداد تولید محتوای دنیا است. این رویداد در ۳۲ مرکز توسط تیم‌های تولید محتوا دنبال می‌شود؛ در مرحله استانی هزار تیم شرکت‌کننده وجود داشتند که شامل ۴ هزار و ۱۰۰ شرکت‌کننده بود که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشت.

افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی حضور بانوان در رویداد سال جاری

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی حضور بانوان را ویژگی رویداد دانست و گفت: در بخش پویانمایی ۵۶۲ نفر، در بخش بازی‌های موبایلی ۲۲۸ و در بخش نرم‌ افزار ۱۳۵ نفر شرکت‌کننده وجود داشت.

وی در خصوص زمان و مکان این رویداد گفت: ۹ تا ۱۱ بهمن‌ماه این رویداد در سالن تخصصی تولید محتوای بسیج در لانه جاسوسی سابق با حضور ۱۱۸ تیم و ۶۰۰ شرکت‌کننده برگزار می‌شود که هرکدام از استعداد‌های درخشان کشور هستند.

معین گروه‌های حاضر در رویداد تولید محتوای بسیج را از متخصصین پویانمایی کشور دانست و گفت: ۴۱ تیم در حوزه پویانمایی، ۳۷ تیم در حوزه نرم‌افزار تلفن همراه و ۲۸ تیم تولیدکننده بازی‌های تلفن همراه خواهد بود.

برگزاری رویداد امسال، از ۴۸ ساعت به ۷۲ ساعت تغییر کرد

وی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد از ۴۸ ساعت به ۷۲ ساعت تغییریافته افزود: یک ورکشاپ آموزشی برای اعضای شرکت‌کننده در این رویداد قبل از زمان شروع مسابقه برگزار خواهد شد و همچنین بعدازاین رویداد هم حمایت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران حوزه بازی این افراد را به فضای کسب‌وکار دعوت می‌کنند.

معین افزود: مجموعه‌سازمان فضای مجازی برای پشتیبانی این افراد و اتصال آنها به مجموعه‌هایی که می‌توانند از ظرفیت آنان استفاده کنند فعالیت می‌کند. همچنین تعدادی از محصولات سال گذشته اعم از بازی و انیمیشن در افتتاحیه رویداد رونمایی می‌شوند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، گفت: این رویداد به یک اختتامیه بزرگ تبدیل شده است و پس از اتمام آن در روز ۱۲ بهمن در سالن پنج آذر سازمان بسیج مستضعفین با حضور بیش از هزار نفر فعالان مجازی برترین‌های این رویداد تجلیل می‌شوند همچنین چهره سال فضای مجازی نیز معرفی می‌شود.

دعوت از همه فعالان رسانه برای حضور در رویداد تولید محتوای فضای مجازی

وی در پایان درباره شاخصه‌های انتخاب چهره فضای مجازی، افزود: چهره فضای مجازی از باب اثربخشی فرد در فضای مجازی و به چند روش رأی‌گیری نخبگانی از فضای مجازی و با نظر هیئت‌علمی این رویداد انتخاب می‌شود و از همه فعالان رسانه دعوت کرد تا در این رویداد حضور پیدا کنند و فعالیت جوانان نخبه حاضر در این رویداد را پوشش دهند.

بیشتر بخوانید:

فیلم نشست خبری دکتر مسلم معین با موضوع رویداد ملی تولید محتوای فضای مجازی

خبرنگار: امیر طاهری

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه