اخبار داغ

آیتک سلامت امتیازآورترین بازیکن دیدار

لیگ برتر والیبال زنان| صعود سریک به فینال با کامبک رویایی/ فینال جذاب جور شد

لیگ برتر والیبال زنان| صعود سریک به فینال با کامبک رویایی/ فینال جذاب جور شد
تیم والیبال سریک در سومین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ برتر زنان برابر سایپا کامبکی رویایی داشت و به دیدار فینال راه یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال زنان روزهای پنج‌شنبه ششم بهمن (دور رفت) و سه‌شنبه 11 بهمن (دور برگشت) با 4 دیدار پیگیری و صعود تیم پیکان با 2 پیروزی متوالی برابر ذوب‌آهن قطعی شد.

تیم‌های سریک و سایپا نیز در دیدارهای رفت و برگشت این مرحله یک بر یک مساوی شدند تا دیدار سوم دو تیم تعیین کننده دیگر فینالیست این رقابت‌ها باشد.

دیدار سوم میان این دو تیم به میزبانی سریک امروز (دوشنبه 17 بهمن ماه) در سالن المپیک انجام شد و در این مسابقه شاگردان نیلوفر حجتی در تیم سریک حریف را سه بر یک شکست دادند و به دیدار فینال صعود کردند تا روز جمعه 21 بهمن ماه برابر تیم پیکان برای کسب مقام قهرمانی لیگ برتر زنان تلاش کنند.

در ست نخست این دیدار سایپا عملکردی بهتر از سریک داشت و هرچند سریک چندین بار برای کاهش اختلاف امتیاز خود با حریف تلاش کرد، اما در نهایت این تیم سایپا بود که با خطاهای کمتر نتیجه را 25 بر 20 به نفع خود به پایان رساند.

در ست دوم سایپا با اختلاف 5 امتیاز بازی را پیش می‌برد و به نظر می‌رسید برای دومین بار بتواند نتیجه را به نفع خود به پایان برساند، اما از امتیاز 21 بر 17 سریک بازی را به سود خود برگرداند و این ست را با نتیجه 27 بر 25 به نفع خود تمام کرد تا مسابقه برای مشخص شدن برنده چهار سته شود.

پس از این برد، سریک ست سوم را با انگیزه بیشتری آغاز کرد و دو اختلاف امتیاز در شروع بازی با حریف ایجاد کرد تا تماشاگران این دیدار شاهد رالی‌های جذاب میان بازیکنان این دو تیم باشند. امتیازات دو تیم تا عدد 14 مساوی پیش رفت اما د ر ادامه سریک گنبد بود که اختلاف امتیاز را به عدد 5 رساند و تابلوی امتیازات، پوئن‌ 21 بر 16 را به نفع گنبدی‌ها نشان داد. شاگردان مریم السادات هاشمی چندین بار برای برگرداندن بازی به نفع خود تلاش کردند، اما این اختلاف امتیاز ادامه یافت تا ست سوم 25 بر 19 به نفع سریک به پایان برساند.

در ست چهارم این سایپا بود که با 3 اختلاف امتیاز بازی را پیش برد اما از امتیاز 9 به بعد نتوانست این اختلاف را حفظ کند و سریک با چند امتیاز متوالی بازی را به نفع خود تغییر داد به نحوی که امتیاز سریک به پوئن 20 بر 11 رسید و این ست با امتیاز 25 بر 17 به نفع سریک به پایان رسید.

به این ترتیب سایپا از گردونه رقابت برای مقام اول و دومی لیگ برتر زنان کنار رفت تا به صورت مشترک با تیم ذوب‌آهن به کسب مقام سوم قناعت کند.

فریبا محمدیان نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال با حضور در سالن المپیک نظاره‌گر این مسابقه بود. این دیدار جذاب به صورت زنده از پلتفرم آنتن و سایت فدراسیون والیبال نمایش داده شد.

در بسیاری از لحظات این مسابقه سیستم ویدئوچک به کمک داوران آمد تا بتوانند تصمیم درست‌تری بگیرند.

مهران اشرف‌ریاحی و منیژه صادقی ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت 125 دقیقه طول کشید. قضاوت این دیدار نیز برعهده زهرا شیری، هدیه صابری و زینب حقی به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک بود.

 

آیتک سلامت امتیازآورترین بازیکن دیدار شد

آیتک سلامت بازیکن تیم سریک با کسب 18 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم سایپا نیز مهتاب رحمانی با کسب 14 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم سریک در مجموع ست‌های این مسابقه 97 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 43 پوئن در حمله، 15 امتیاز در دفاع، دو پوئن سرویس و 37 امتیاز از اشتباهات بازیکنان سایپا بود.

شاگردان مریم السادات هاشمی در تیم سایپا نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 86 امتیاز کسب کردند که شامل 41 امتیاز حمله، 9 دفاع، 8 پوئن سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم سریک بود.

دیدار نهایی لیگ برتر زنان ساعت 14 روز جمعه 21 بهمن در سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود و تیم‌های سریک و پیکان برای کسب مقام قهرمانی به مصاف هم می‌روند.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه