اخبار داغ

اسماعیلی:

نسل جوان نمی‌داند دفاع مقدس چه گنج بزرگی را در اختیار آن‌ها قرار داده است

 نسل جوان نمی‌داند دفاع مقدس چه گنج بزرگی را در اختیار آن‌ها قرار داده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نسل جوان امروز ما نمی‌داند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چه افتخاری برای او خلق کرده و چه گنج بزرگی را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آئین اختتامیه بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حجت‌الاسلام ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سردار محمدقاسم ناظر مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و جمعی از اهالی قلم در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌مراسم ضمن گرامیداشت روز شهدا گفت: جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس ابتکار خوبی است که هر سال سردار کارگر در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و همکارانشان موفق به انجام این مهم شدند. حوزه دفاع مقدس، گنجینه‌ای بی پایان برای حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است و این حوزه آنقدر حرف ناگفته دارد که بیم داریم فرصت انتقال و بخش مهمی از آن‌ها را به نسل بعدی نداشته باشیم.

وی افزود: آثار تولید شده در حوزه دفاع مقدس بیشترین خواننده و تأثیرگذاری را دارد و کارهای کم‌نظیری در نشر دفاع مقدس پدید آمده که رکورد چاپ‌های متعدد را زده است. این استقبال هم به دلیل جذابیت ذاتی و افرادی است که در این آثار درباره آن‌ها صحبت می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به افراد مختلف اثرگذار و مروج آثار دفاع مقدس گفت: شاید مهم‌ترین سهم را خود رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی دارد که با یک نگاه ویژه به این موضوع در کشور جایگاه و رتبه بخشیده است عمده تقریظ‌های مقام معظم رهبری در مورد این دسته از کتاب‌ها است و بعضی از نویسندگان را ایشان به جامعه فرهنگی معرفی کرده‌اند.

اسماعیلی گفت: در همین فضا شخصیتی مثل حمید حسام پیدا می‌شود که شهید چیت سازیان را معرفی می‌کند که و مقام معظم رهبری هنگام یادآوری جملات این شهید عالی‌مقام، بغض می‌کنند. در واقع آن عظمت شهید چیت سازیان است که وقتی در قلمرو آن فردی مثل حسام جان می‌گیرد، آن بازتاب را پیدا می‌کند و این قدرت نویسندگان این حوزه است.

وی افزود: دفاع مقدس ما معجزه آفریده است و باید این‌ها را به زبان آورد و به نسل جدید گفت؛ ادبیات انقلاب اسلامی آنقدر جذاب است که هر جای دنیا ارائه شود دنیا را شیفته خود می‌کند شاید نسل جوان امروز ما نمی‌داند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چه افتخاری برای او خلق کرده و چه گنج بزرگی را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چنین جشنواره‌هایی تلاش می‌کنیم یاد بزرگان و مجاهدان فی سبیل‌الله را زنده کنیم؛ در جشنواره فیلم فجر امسال چندین اثر ناب در مورد شهدا به تصویر کشیده شد نمونه آن فیلم غریب درباره شهید بروجردی این مسیح کردستان است که هر بیننده‌ای با هر سلیقه‌ای، این فیلم و فیلم‌های شبیه آن را می‌بیند، به عظمت شهدای ما پی می‌برد و می‌فهمد چرا دهه‌ها است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی این طور با حسرت از جایگاه شهدا صحبت می‌کنند و چرا ما باید این‌ها را معرفی کنیم.

وی افزود: حوزه کتاب بسیار مهم بوده و تأثیر آن ماندگار است؛ کارهایی که امروز دوستان در بخش‌های مختلف کتاب دفاع مقدس انجام می‌دهند ثبت و ضبط یک دوره طلایی برای آینده جامعه بشری است.

اسماعیلی گفت: ما نباید در خصوص کتاب‌های دفاع مقدس، به ایران محدود شویم. این آثار باید به زبان‌های مختلف ترجمه و عرضه شود. البته در مجموعه‌های مختلف هم تدبیرهای خوبی اندیشیده و کارهای ارزنده انجام شده، که امید است توسعه پیدا کند. در پایان از تک تک خواهران و برادرانی که در این عرصه مجاهدت می‌کنند کمال تشکر را دارم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه