اخبار داغ

نگاهی به آنچه که در بیمه سلامت ایران گذشت؛

از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۶ میلیون نفر تا کاهش هزینه‌ درمان بیماران خاص

از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۶ میلیون نفر تا کاهش هزینه‌ درمان بیماران خاص
راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سال گذشته یکی از اقدامات خوب در حوزه درمان بود، چرا که منجر به کاهش هزینه‌های درمان این قشر شده است.

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا به حمایت دولت اشاره کرد و گفت: نظام سلامت با حمایت دولت، مجلس، کمیسیون بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران توانست در سال گذشته برنامه‌های موثری را اجرا کند.

وی در ادامه به بیمه رایگان بیش از ۶ میلیون نفر در کشور اشاره کرد و گفت: افرادی که جزو سه دهک جامعه هستند تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند. همچنین صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز یکی از برنامه‌های مهم بود که به کمک مجلس شورای اسلامی اجرایی شد.

به گفته ناصحی؛ راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج منجر به کاهش هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج شده است که در حال حاضر ۱۰۷ بیماری تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج است.

ناصحی همچنین درباره بیماران فنیل کتونوری پی کی یو و حمایت از آن‌ها گفت: در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بیماران پی کی یو دیده شده اند و هیج جای نگرانی برای بیماران متابولیک وجود ندارد، همچنین بیماران پی کی یو و موکوپلی ساکاریدوز که شایع ترین گروه متابولیک هستند نیز  خوشبختانه خدمات داروهایی بستری و سرپایی را به آن‌ها ارائه می‌دهیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به توسعه خدمات در اتیسم، توانبخشی و ناباروری اظهار داشت: امیدواریم با حمایت جدی در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه، بتوانیم اقدامات خود را به نتیجه بهتری برسانیم.

وی با بیان اینکه پوشش بیمه ای داروهای بیماران ام اس ای از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است، تصریح کرد: دو دارو بیماران SMA برای اولین بار وارد کشور شده است و لیست بیماران از سوی معاونت درمان اعلام و دارو با ثبت در سامانه RDA یا سامانه بیماری‌های نادر در اختیار بیماران قرار گرفته از این رو داروی خوراکی «رسیدیپلام» از طریق داروخانه‌های مشخص شده و داروی تزریقی «اسپینرازا» از طریق مرکز درمانی تعیین شده، به‌صورت کاملا رایگان به بیمار ارائه می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۱۴۴ میلیون نسخه بصورت تمام الکترونیک ثبت شده و تمام داروهای مصرفی، خدمات آزمایشگاهی، توانبخشی و سایر امور بصورت تفکیک شده در سیستم الکترونیک وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

سند ملی بیماری های نادر به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد

طی دو روز گذشته یاسر داودیان رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر خبر خوش را به بیماران نادر رسانه ای کرد و گفت: سند ملی بیماری های نادر به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد و اجرایی شدن این سند، بسیاری از مشکلات بیماران نادر مرتفع و مطالباتشان محقق خواهد شد.

به گفته رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر، ابلاغ این سند عیدی دولت به بیماران نادر بود که سال‌ها به حق قانونی خودشان نرسیده بودند.

داودیان ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم وضعیت بیماران نادر توسط شخص رئیس جمهور و هیئت دولت پیگیری می‌شد و ظرف مدت یک سال این سند برای کاهش ابعاد مختلف مشکلات زندگی بیماران نادر جهت اجرا توسط معاون اول رئیس جمهور رسمأ ابلاغ شد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ضمن ابراز خرسندی از به ثمر نشستن اقدامات و پیگیری‌های مستمر در این سال‌ها، از دولت به ویژه آقای رئیسی و معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و توفیقات روزافزون را برای دولت خواستار شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه