اخبار داغ

عیسی زارع‌ پور در گفتگو با دانا:

پروژه فیبر نوری با سرعت در حال پیشروی است/ ارائه همه خدمات دولت در سال ۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

پروژه فیبر نوری با سرعت در حال پیشروی است/ ارائه همه خدمات دولت در سال ۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
وزیر ارتباطات کشور گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سال ۱۴۰۲ با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد تا بتوانیم برای ده میلیون خانوار پوشش ایجاد کنیم.

عیسی زارع‌ پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برنامه این وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها یکی از پروژه‌های مهم شبکه ملی اطلاعات در لایه زیرساخت است که اجرای آن را در سال گذشته در ۱۱ استان و ۴۶ شهر آغاز کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲.۵ میلیون نفر تحت پوشش خدمات مربوط به این پروژه هستند، افزود: این پروژه در سال جاری با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد تا بتوانیم برای ده میلیون خانوار پوشش ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه خدمات دولت قرار است در سال ۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه شود، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های وزارت ارتباطات یک بند قانونی به قانون بودجه کشور اضافه شد که به واسطه آن همه دستگاه‌ها موظف شدند پنجره ملی خدمات هوشمند خود را راه‌اندازی کنند.

اتصال بیش از ۹۳ درصد از دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

زارع‌ پور اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۹۳ درصد از دستگاه‌ها برای ارائه خدمات الکترونیک به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند و هموطنان با یک بار احراز هویت می‌توانند به همه خدمات دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه فضایی نیز برنامه های متعددی پیش بینی شده است، عنوان کرد: در سال جاری پرتاب های تحقیقاتی و عملیاتی متعددی خواهیم داشت تا ماهواره های مورد نیاز کشور را در مدار قرار دهیم. همچنین در سال ۱۴۰۲ سامانه های مختلف کاربردی مبتنی بر داده های فضایی را پیش بینی کرده ایم که طراحی و راه اندازی خواهد شد.

وزیر ارتباطات کشور در پایان با اشاره به اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان در اولویت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات قرار دارد، تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری بتوانیم بیش از گذشته از ظرفیت شرکت‌های دانش‌ بنیان استفاده کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه