اخبار داغ

نمی‌توانم بین تیم زنان و مردان یکی را برای بازی‌ها انتخاب کنم؛

پاکدل: یک ریال هم از کمیته المپیک حقوق نگرفته‌ام/ هیچ کمکی بابت حقوق سرمربی خارجی هندبال نمی‌خواهم!

پاکدل: یک ریال هم از کمیته المپیک حقوق نگرفته‌ام/ هیچ کمکی بابت حقوق سرمربی خارجی هندبال نمی‌خواهم!
رئیس فدراسیون هندبال گفت: من بابت حقوق سرمربی خارجی تیم ملی هندبال هیچ مبلغی از حوزه اعتبارات حمایتی کمیته ملی المپیک دریافت نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ علی‌رضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: درباره موضوع بازی‌های آسیایی هنوز هیچ‌چیزی از سمت ما منتشر نشده؛ به ما چیزی ابلاغ نشده و رسانه‌ها درباره پسرهای ما ۲ هفته پیش گفتند به هانگ‌ژو اعزام می‌شویم. خبری چند روز پیش بیرون آمد که هندبال پسران بررسی مجدد می‌شود که ما شوکه شدیم. پیش از این در ستاد عالی بازی‌ها بررسی و مشخص شده که اعزام می‌شویم، حتی وسلین وویوویچ با سیدمناف هاشمی جلسه خوبی داشت و پاداش ویژه‌ای هم از سوی دبیرکل کمیته ملی المپیک درنظر گرفته شد. نیازهای ما پرسیده شد و گفتیم قبل از بازی‌ها برای مدال‌آوری باید به یگ تورنمنت اروپایی برویم.

وی در ادامه بیان داشت: در جلسه ستاد بازی‌ها می‌گویند که من نگفته‌ام ما قطعی مدال می‌گیریم. من رئیس فدراسیون باید بر اساس واقعیت‌ها صحبت کنم و کاری به بقیه ندارم که منطقی یا غیرمنطقی صحبت کرده‌اند. من گفتم در قهرمانی آسیا دوره قبل چهارم شدیم و فاصله زیادی با عربستان‌سعودی نداریم. ما در رنکینگ آسیایی هم سوم بوده‌ایم اما چون ژاپن را در دور آخر قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان ندیدیم، نمی‌شود اظهارنظر قطعی کنیم. لذا بر این اساس من در ستاد گفتم که جزو ۴ تیم بازی‌ها شانس داریم ولی برای مدال ۴ تیم دیگر هم هستند که باید برای مدال برنز بجنگیم.

پاکدل پیرامون این تصمیم گفت: ۱۰ بار دیگر هم همین‌ها را می‌گویم اما آیا بقیه رشته‌ها که تایید شده‌اند، مدال کسب می‌کنند؟ بعضی از این رشته‌ها با ۳ باخت در دوره قبلی به ایران برگشتند یا برخی‌ها هنوز سرمربی ندارند. هندبال ما در همه ادوار بازی‌ها بوده و مدال هم گرفته. البته درباره هندبال بانوان ما خوش‌حالیم چون اگر قرار است یک رشته توپی اعزام شود، هندبال است. با این حال چیزی هنوز به ما کتبی اعلام نشده و هیچ خبری را هم روی خروجی سایت فدراسیون نگذاشتیم. دیروز با آقایان خسروی‌وفا، رغبتی و هاشمی صحبت کردم که کیفی‌سازی را باید در مفهوم جامع ببینیم. هندبال دارد به روزهای اوج خودش برمی‌گردد و ۵، ۶ جوان به تیم ملی تزریق شده‌اند. آیا به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ نگاه داریم یا نه؟ نگاه باید به سمت این بازی‌ها نباشد و باید برای بازی‌های بعدی تعداد مدال‌ها را افزایش بدهیم. اگر تیم ملی هندبال مردان به هانگ‌ژو اعزام نشود، ضربه بدی می‌خوریم و در انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم مشکلات زیادی خواهیم داشت.

وی در این رابطه عنوان داشت: هنوز حتی روسیه هم برای تورنمنت تدارکاتی به ما جواب نداده و ما با ۱۰ کشور مکاتبه کرده‌ایم اما تمایل اکثر کشورها به تیم‌های اروپایی است. امیدواریم وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در این باره تجدید نظر کنند. من باز هم واقعیت‌ها را می‌گویم و تعهدی که بار مضاعف ایجاد کند را نمی‌دهم. مگر می‌شود ما برای گرفتن مدال تلاش نکنیم؟ باید این اعزام مجدد بررسی شود و امیدوارم موارد را در نظر بگیرند. تصمیمی که درباره بانوان گرفته شده، این است که تیم‌هایی که در جمع ۶ تیم بازی‌ها باشند بروند و بحث مدال گرفتن نیست.

رئیس فدراسیون هندبال درباره خلا نوجوانان اذعان داشت: اول یک اشتباهی شد که تیم قهرمان آسیا اعزام نشود. تیم نوجوانان که الان جوانان است به هنک‌کنگ می‌رود. ما چند مرحله اردو برگزار کردیم که بیش از ۲۰۰ نفر را مربیان ما استعدادیابی کردند که این تیم آمادگی لازم را برای قهرمانی آسیا ندارد و زمان هم کم است. با توجه به شرایط کیفی، قطعاً به تیم بانوان خدشه وارد می‌شد. این تیم را برای ۲ سال آینده که جوانان آسیاست، آماده می‌کنیم که به مسابقات اعزام شویم. قرار است مسابقات تدارکاتی با روسیه و سایر تیم‌ها داشته باشیم تا این زنجیره قطع نشود.

وی در مورد برنامه‌ها برای تیم ملی هندبال بانوان تاکید داشت: شنبه لیگ‌مان به پایان رسید که خدا را شکر باعث شد بچه‌ها در آمادگی خوبی قرار بگیرند. شاید ۸۰ درصد ملی‌پوشان ما در فینال لیگ بازی می‌کردند و سطح فنی بانوان خیلی خوب شده. باید تدارکات را سریع دنبال کنیم چون اعلام شده باید به بازی‌های آسیایی اعزام شویم. دوست داشتیم یک بازی تدارکاتی تیم ملی روسیه را داشته باشیم ولی میسر نشد. کادرفنی قطعاً ایرانی خواهد بود و کادر خارجی کنار تیم نیست. درباره تیم ملی آقایان هم ان‌شاالله تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و انتخابی المپیک با همین ترکیب ادامه می‌دهیم. وقتی مربیان بزرگ به ایران می‌آیند، چرخش مربیان و آموزش را می‌توانیم انجام بدهیم. برخلاف شایعات؛ تا انتهای انتخابی المپیک با این کادرفنی و دستیاران ادامه می‌دهیم.

پاکدل در خصوص مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ گفت: رقابت‌ها ۱۰ روز بعد از پایان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در قطر برگزار می‌شود. کارمان خیلی سخت است و یکی از دلایل اصرار ما این بوده که حضور در بازی‌ها بر انتخابی تاثیر دارد. وویوویچ تا پایان فصل بعد با باشگاه سپاهان قرارداد دارد و با ما تا پایان قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی. این مسئله هم در جهان اتفاق عجیبی نیست. اردوها و اعزام‌های ملی هم در زمانی هستند که بازی‌های لیگ تعطیل اند.

وی درباره چالش‌های مالی فدراسیون تصریح داشت: عیال‌وار شده‌ایم و شاید قبلاً در طول ۴ سال کل اعزام‌های‌مان به ۱۰ تا نمی‌رسید اما فقط سال قبل ۱۱ رویداد بین‌المللی داشتیم. کمک‌هایی که قبلاً بوده به تنهایی کافی نیست. طی ۲ سال گذشته با اسپانسر توانستیم بخشی از هزینه‌ها را پوشش بدهیم. امسال هم سال سخت و پررویدادی داریم که نیازمند کمک ویژه وزارت ورزش و جوانان هستیم تا با جذب منابع، نگذاریم چرخ هندبال از حرکت بایستد.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به حضور هم‌زمان در آکادمی ملی المپیک و صحبت‌های علی‌رضا دبیر گفت: از نامه‌های گفته شده من چیزی ندیده‌ام و توجهی نکرده‌ام. مسئله در حوزه تصمیمات کمیته ملی المپیک بوده و من نمی‌توانم چیزی بگویم. آقای دبیر از دوستان ما هستند و اگر به من مستقیم نامه زده بود، با رعایت ادب جواب می‌دادم ولی چون به کمیته نامه زده، تابع تشکیلات هستم. او البته اسم کسی را نبرده و یک رسانه شیطنت و تفسیر مغرضانه کرده. هر رئیس فدراسیون به‌عنوان عضو مجمع کمیته می‌تواند در مقام پرسش قرار بگیرد اما انتظار می‌رود موارد مطرح شده با تحقیق قبلی باشند.

وی در ادامه این بحث بیان داشت: کمیته و هیات اجرایی باید نقدپذیر و پاسخ‌گو باشند. با عنایت خسروی‌وفا مسئولیت آکادمی برعهده بنده قرار گرفته و من سرپرست هستم. بحث دوشغلگی مطرح نیست و من فقط یک حقوق می‌گیرم. یک ریال هم از کمیته نگرفته‌ام و تایم‌هایم خارج از تایم فدراسیون است. در این مدت با حمایت‌های کمیته کارهای خوبی انجام شده. تصمیم‌گیرنده درباره این مسئولیت آقای خسروی‌وفا هستند و من نیستم. تابع تصمیمات رئیس کمیته بوده و تا زمانی که جای‌گزین مشخص شود، در خدمت هستم. باید به رسم اعتماد و امانت به یک نگاه به همه فدراسیون‌ها نگاه کنیم و اصلاً خسروی‌وفا موافق این که رئیس فدراسیون‌ها تصمیمی در هیات اجرایی به آن شکل بگیرند موافق نیست.

عضو هیات‌اجرایی کمیته ملی المپیک پیرامون بحث پرداخت هزینه‌های مربی خارجی عنوان داشت: نمی‌دانم این که می‌گویند چند نفر خاص پولی را تقسیم کرده‌اند از کجاست. هیچ پولی تقسیم نشده و کسی وارد جزئیات نشده. هیچ مصوبه‌ای برای این که چه عددی به چه فدراسیونی بدهیم، نیست. مرکز نظارت درخواست متقاضیان را بررسی می‌کنند و چیزی که درباره بودجه عنوان شده اصلاً صحت ندارد. قرارداد وویوویچ را فروردین تمدید کردیم، قبل از جلسه هیات اجرایی. یک برگ مکاتبه یا درخواست شفاهی از جانب من به کمیته برای پرداخت هزینه مربی خارجی نداشته‌ام. من فقط یک پیشنهاد دادم که این رقم به‌شکل عادلانه و شاخص‌محور به فدراسیون‌ها تخصیص داده شود. خودم هیچ پولی از این حوزه دریافت نمی‌کنم.

وی در رابطه با بودجه مصوب هیات اجرایی خاطرنشان ساخت: یک بودجه مصوب داریم و یک بودجه عملیاتی؛ مصوب روی کاغذ می‌آید و عملیاتی تخصیص پیدا می‌کند. در سنوات گذشته همیشه این اعداد و ارقام با هم متفاوت بوده‌اند. دوره پیش ۸۰ یا ۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار رئیس کمیته ملی المپیک وجود داشت. نگاه وزارت و کمیته هم پدرانه است و اگر این بودجه‌ها اضافه شوند، بودجه نهایی آن عملیاتی است. در آخرین جلسه هیات‌اجرایی گفتم چرا بودجه عملیاتی ۱۴۰۱ را انتشار نداده‌اید؟ بودجه سال گذشته فدراسیون ما اصلاً عادلانه نبوده و عدد کمی هم هست که در پایان با نگرش مثبت و حمایت، آقای صالحی‌امیری حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ما تخصیص دادند. امسال این عدد شده ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که نهایت ۱۷ درصد رشد داشته. من خارج از هیات اجرایی باید از کیان هندبال دفاع کنم. عدد هندبال ۶۰۰ میلیون کم‌تر از عدد منتشر شده در لیست است.

وی در خصوص بودجه‌ای که در اختیار خسروی‌وفاست، تاکید داشت: کل رقمی که در اختیار رئیس کمیته ملی المپیک قرار گرفته، ۳۰ میلیارد تومان است اما سال قبل عدد بزرگ‌تری در دست رئیس قرار داشت. عملاً رقم فدراسیون‌ها افزایش چندانی نخواهد یافت و اگر عددی از محل بازی‌های آسیایی اضافه بیاید، به فدراسیون‌ها تخصیص پیدا می‌کند. بودجه عملیاتی سال قبل ما اشتباه بوده و خود صالحی‌امیری هم پذیرفت.

رئیس فدراسیون هندبال در رابطه با انتخاب دبیرکل فدراسیون بیان داشت: ان‌شاالله تا اواسط هفته بعد دبیرکل جدید فدراسیون هندبال را معرفی می‌کنیم.

پاکدل درباره میزبانی استان اصفهان از هندبال جام باشگاه‌های آسیا گفت: معدود استان‌هایی هستند که همه شرایط میزبانی را داشته باشد. باشگاه سپاهان هم درخواستی داشت و ما این میزبانی را به آن‌ها دادیم. منتظریم در این روزهای باقی‌مانده همه پای کار باشند و تمام ظرفیت‌ها را وسط بیاورند چون این میزبانی برای اخذ سایر میزبانی‌ها مهم است. این استان تجربه بین‌المللی خوبی هم داشته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
پاک بین -> 1402/02/25
پاسخ

فوتبالش رو اونها نابود کردن هندبالش رو تو نابود میکنی والیبالش رو یکی دیگه. همتون مث همید

رییس کمیته المپیک -> 1402/02/25
پاسخ

پاکدل میگه یک ریال هم از کمیته المپیک حقوق نگرفته‌ :) راست میگه کی دیگه یک ریال حقوق میگیره تو چند میلیون چند میلیون حقوق میگیری

خودم دیگه -> 1402/02/25
پاسخ

جالبه از اون طرف میگه حقوق نمیخوام از این طرف میگه هیچ کمکی بابت حقوق سرمربی خارجی هندبال نمی‌خواهم! از کجا میخوای بدی از فتح الله زاده میگیری؟ :))