اخبار داغ

بذرپاش اعلام کرد؛

مبارزه با سوداگران بازار مسکن شروع شد/ عرضه خانه‌های خالی شدت گرفته است

مبارزه با سوداگران بازار مسکن شروع شد/ عرضه خانه‌های خالی شدت گرفته است
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مبارزه با سوداگران خانه شروع شد و عرضه خانه‌های خالی شدت گرفته است، گفت: عدم‌ عرضه مسکن سبب مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود ‌و دولت نمی‌تواند بازار مسکن را رها کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد بذرپاش در مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت خلبان علی‌اکبر قربان شیرودی در بارگاه امامزاده سید‌حسین شیرود با بیان اینکه "تا پیش از انقلاب اسلامی بخش‌های مختلفی از ایران عزیزمان جدا شد و حداقل قیام‌ها برای بازپس‌گیری آنها نتیجه مؤثری نداشت"، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس علی‌اکبر شیرودی‌ها بودند که فارغ از تعلقات دنیایی نگذاشتند یک وجب از ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد و ملت بزرگ ایران با نثار خون جوانان خود از این سرزمین دفاع کردند.
وی با ابراز اینکه رزمندگان اسلام با تبعیت از رهنمون‌های امام خمینی(ره) بر دشمنان پیروز می‌شدند‌، افزود: امام راحل یک ملت را به حرکت واداشت تا در برابر ظلم ایستادگی کنند و در این راه به پیروزی‌های بزرگی دست یافت.

وزیر راه و شهرسازی با تصریح به اینکه شهید شیرودی ولیّ زمان خودش را شناخت و در زمان لازم اقدام کرد و عامل ماندگاری او هم اقدام به‌موقع بود، اضافه کرد: باید یوم‌الله‌ها نظیر حماسه خرمشهر را پاس بداریم و قرآن کریم نیز بر گرامی‌داشت یوم‌الله برای شکر نعمات تأکید داشته است و در گرامی‌داشت روزهای ملی و یاد شهدا باید شکر‌گزار نعماتی که امام راحل به ما اعطا کرد باشیم.

وی همچنین با تأکید به اینکه "باید یاد و خاطره شهدا و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام را زنده نگه داریم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم"، ادامه داد: استان مازندران 10 هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که هر کدام برگ زرینی در تاریخ این استان و سرزمین است.

بذرپاش با یادآوری اینکه ‌"در زمان‌های گذشته هکتار هکتار زمین واگذار می‌شد و در قاجاریه سرزمین‌های مختلفی را واگذار کردیم در حالی که در جمهوری اسلامی خاکی را از دست ندادیم و با اهدای شهدا همه‌ خاک اشغال‌شده وطن را پس گرفتیم"، گفت: جوانان هنوز بسیاری از سرداران مطرح کشور از جمله شهید شیرودی را نمی‌شناسند.

وی در گزارشی به مردم از آخرین وضعیت توسعه ریلی و هوایی کشور خاطرنشان کرد: ‌در ‌چند ماه گذشته با وجود مشکلات متعدد تلاش‌های متعددی در زمینه توسعه خط ریلی و هوایی‌‌ انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم توسعه راه مواصلاتی در مازندران تأکید کرد: ‌ساخت برخی پل‌ها در مازندران را شخصاً دنبال می‌کنم. عدم توسعه راه‌های مواصلاتی از چالوس تا رامسر سبب آزار مردم این مناطق می‌شود و باید توسعه زیرساخت‌ها تعریف شود که امسال در اولویت ما قرار می‌گیرد.

مبارزه با سوداگران خانه شروع شد

‌وی در بخش مسکن با بیان اینکه مبارزه با سوداگران خانه شروع شد و عرضه خانه‌های خالی شدت گرفته است، گفت: عدم‌عرضه مسکن سبب مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود ‌و دولت نمی‌تواند بازار مسکن را رها کند و در دهه گذشته نیز تولید حداقلی مسکن رخ داد‌.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر قربان شیرودی سرانجام در تاریخ هشتم اردیبهشت 1360، پس از حمله به قلب دشمن و وارد کردن خسارت‌های سنگین به دشمنان بعثی، بر اثر اصابت گلوله یکی از تانک‌های دشمن به بالگردش سقوط کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در شهر شیرود از توابع شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران به خاک سپرده شد.

شهید علی‌اکبر قربان شیرودی از خلبانان شجاع و دلاور هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی بود که با ثبت بالاترین ساعت پرواز در طول جنگ تحمیلی از نام‌آوران این عرصه لقب گرفت و توانست خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دشمن بعثی وارد کند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تندیس از خانواده شهدا و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان فرزند شهید قدردانی شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه