اخبار داغ

شهردار کرمان بیان کرد:

ارسال آثار از ۱۱ کشور به جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان

ارسال آثار از ۱۱ کشور به جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان
شهردار کرمان گفت: از ۱۱ کشور به جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان اثر ارسال شد و اکنون از ۵ کشور شاعرانی در مراسم اختتامیه حضور دارند که جزو برگزیدگان و یا داروان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری «راه آرمان»؛ صبح امروز آئین افتتاحیه جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان از گلزار شهدای کرمان و در جوار سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

سعید شعر باف شهردار کرمان گفت: جشنواره جهانی شعر مقاومت در اولین دوره‌ای است که در کرمان برگزار می‌شود، در روز یعنی دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته اختتامیه این جشنواره است و مراسم اصلی اختتامیه عصر چهارشنبه در تالار فرهنگ شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: فراخوان جشنواره جهانی شعر مقاومت از تیرماه ۱۴۰۱ منتشر شد، این فراخوان از طریق انجمن‌های ادبی داخل و خارج از کشور به سرعت به دست مخاطبان و شاعران رسید و در بازه کمتر از هشت ماه حدود ۲۰۰۰ اثر با سه زبان از جمله فارسی، عربی و انگلیسی به دبیرخانه ارسال شد.

شعرباف با بیان این‌که بیش از ۶۰۰ شاعر در داخل و خارج از کشور به این جشنواره اثر فرستادند، عنوان کرد: آثار ارسال شده به زبان فارسی از همه شهرها ارسال شد و متعلق به دو یا چند شهر نبوده است همچنین شعر عربی با استقبال خوبی همراه بود

شهردار کرمان بیان کرد: داوران جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان از ایران، داروان بین‌المللی و برگزیدگان این جشنواره هستند، همچنین امروز و فردا نشست‌های تخصصی شعر مقاومت در محل اقامت مهمانان در هتل کاروانیکا برگزار می‌شود و ضمن این‌که دو مراسم مردمی در دو مسجد محوری شهر کرمان در این رابطه برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: از ۱۱ کشور به این جشنواره اثر ارسال شد و اکنون از ۵ کشور شاعرانی در مراسم اختتامیه حضور خواهند داشت که جزو برگزیدگان و یا داروان خواهند بود.

شعرباف در پایان گفت: افرادی که از کشورهای عربی در این جشنواره حضور دارند برخی سابقه امیرالشعرای عرب دارند و افراد شناخته شده‌ای در شعر عرب هستند، به دنبال این هستیم که در سال‌های آینده تعداد زبان‌هایی که به این جشنواره حضور پیدا می‌کنند، بیشتر شود

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه