اخبار داغ

وقتی جهادگران البرز برای بازگشایی جاده چالوس زمین و زمان را به هم دوختند

وقتی جهادگران البرز برای بازگشایی جاده چالوس زمین و زمان را به هم دوختند
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ بود که ۱۱ کیلومتر از جاده کرج – چالوس براثر انباشت رسوبات و تخریب ناشی از سیل، مسدود شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش گروه استانی تیتر یک؛ در این حادثه که ۱۹ مصدوم و ۲ مفقودی به همراه داشت، ۵۰ دستگاه خودرو دچار آسیب‌دیدگی کلی و جزیی شدند و دریچه خروجی سد کرج با رسوب پر شد.

تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های مختلف امدادی و خدماتی پس از حدود ۲۳ روز موجب بازگشایی جاده چالوس شد، به این بهانه سراغ فعالان این عرصه رفتیم.

معاون عمرانی استاندار  گفت: با پای کار آمدن دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده چالوس در همان ساعات اولیه از بحران خارج شد.

احمد افضلی افزود: شرایط جاده با خروج از بحران به وضعیت عمرانی مبدل شد و عوامل راهداری البرز کل مسیر را پاکسازی و زیرسازی کردند.

وی با اشاره به اینکه راهداری مشکلات ترافیکی جاده چالوس را مرتفع کرد، اظهار داشت: پلیس راه بار زیادی را در این مدت به دوش کشید.

معاون عمرانی استاندار البرز تصریح کرد: یک هفته گذشته مسیر آماده بهره‌برداری شد، اما دستور استاندار مبنی بر ایمن‌سازی کامل مسیر بود.

به گفته افضلی، خوشبختانه محور چالوس از ۱۱ تیر زیر بار ترافیک رفت، اما مسیر رها نمی‌شود و رسیدگی به موضوعات فنی در دستور کار است.

افضلی گفت: راهداری، هلال احمر، اورژانس، بخشداری، پلیس راه و مدیریت بحران باید اقدامات خود را تا ایمنی نهایی با جدیت دنبال کنند.

همچنین مدیرکل راهداری البرز در گفتگو با خبرنگار ما، می‌گوید؛ بازگشایی جاده چالوس در سریع‌ترین زمان ممکن ثمره همدلی دستگاه‌ها بود.

علی زندی‌فر افزود: ۱۱ کیلومتر از مسیر چالوس درگیر سیل شد و ۲ نقطه از محور را از دست دادیم، ۲ تونل هم با ۳۰۰ متر مصالح پر شد.

وی اظهار داشت: بخش‌هایی از محور چالوس دچار آبشستگی شده بود، اما از همان روزهای اول با همراهی استان‌های معین پاکسازی شروع شد.

زندی‌فر تصریح کرد: عملیات مذکور ۱۹ روز زمان برد و محور چالوس از نظر ایمنی ارتقاء داده شد چرا که دادستان و استاندار البرز نگران بودند.

وی گفت: ۱۳۰ نفر از راهداران با ۷۰ وسیله نقلیه سبک و سنگین پای کار بودند تا محور چالوس در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

رئیس پلیس راه البرز هم در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: مردم حاشیه چالوس درباره بحران ۱۸ خرداد در سد کرج صبر و حوصله به خرج دادند.

سرهنگ پیمان کرمی افزود: مردم پا به پای مسئولین کمک کردند و به معنای واقعی کلمه، تعاون استانی با مدیریت استاندار شکل گرفت.

وی اظهار داشت: از بخشداران و دهیاران در کنار دستگاه‌های امدادی و خدماتی بودند و علی‌رغم انسداد مسیر، ترافیک توزیع شد.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه تا محدوده خوزنکلا اجازه تردد داده می‌شد، تصریح کرد: طی ۳ هفته برای ساکنان چالوس مشکلی ایجاد نشد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه