اخبار داغ

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد؛

اعلام جزئیات محدودیت و ممنوعیت‌های تردد در تاسوعا و عاشورای حسینی

اعلام جزئیات محدودیت و ممنوعیت‌های تردد در تاسوعا و عاشورای حسینی
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص محدودیت و ممنوعیت در تاسوعا و عاشورا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص محدودیت و ممنوعیت در تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ از امروز تا شام غریبان به صورت ویژه و صد درصدی و حضور گسترده‌تر در معابر پیرامونی برگزاری مراسم همراه با عزاداران حسینی (ع) در تاسوعا و مخصوصاً ظهر عاشورا حضور دارند و نسبت به روان سازی ترافیک و تأمین نظم عبور و مرور اقدام خواهند داشت.

وی گفت: تا الان محدودیتی در سطح معابر شهر تهران نداشته‌ایم ولی در این 2 روز ناگزیریم در برخی از نقاط به دلیل حضور چشمگیر عزاداران حسینی (ع) از کمی عقب تر محدودیت اجرا کنیم تا تداخل بار ترافیکی روی ندهد.

سرهنگ رازقی افزود: مهم‌ترین نقطه‌ای که به علت حضور گسترده عزاداران مسدود خواهد شد، خیابان خیام از میدان محمدیه به سمت شمال و ورودی به محل چهارراه گلوبندک که اعمال محدودیت خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همچنین در محدوده میدان تجریش و امامزاده صالح (ع) و همچنین در محدوده پادگان ۰۶ ارتش نیز همین وضعیت را خواهیم داشت که نیز به علت حضور گسترده عزاداران حسینی (ع) نیاز هست که اعمال محدودیت صورت پذیرد و می‌بایست محدودیت تردد مقطعی ایجاد شود.

وی بیان داشت: در بحث نماز ظهر عاشورا با توجه به اینکه نماز جمعه در محدوده دانشگاه تهران برگزار می‌شود به صورت ویژه و از ساعت ۱۰ به بعد خیابان انقلاب از میدان انقلاب تا تقاطع قدس مسدود خواهد شد و خودروها از خیابان جمهوری می‌بایست ادامه مسیر بدهند.

سرهنگ رازقی افزود: در خیلی از معابر در روز عاشورا و در هنگام برگزاری نماز ظهر عاشورا پلیس راهور محدودیت‌های مقطعی را اجرا خواهد کرد و خودروها را از محل مشخص شده و محور جایگزین هدایت خواهیم کرد که نمازگزاران عزیز بتوانند با خیال آسوده نماز خود را برپا دارند.

وی گفت: مهم‌ترین نقاط اعمال محدودیت‌های مقطعی، خیابان خیام، میدان منیریه، بلوار ابوذر، دانشگاه امام صادق (ع) می‌باشد که به صورت ویژه پوشش ترافیکی داده خواهد شد.

وی افزود: نیاز است که راکبین موتورسیکلت و رانندگان در این شب‌ها در ترددهای خود بیشتر دقت داشته باشند و همواره توجه کافی و لازم را به جلو و اطراف داشته و در این شب‌ها حتماً با احتیاط بیشتری رانندگی نمایند و با رسیدن به معابری که در حال اجرای مراسم مذهبی هستند از سرعت خود کاسته و متوقف گردند تا مشکل و تصادفی روی ندهد.

سرهنگ رازقی بیان داشت: بعد از آنکه مراسم تمام می‌شوند مردم عجله دارند که زودتر به مقاصد خود برسند شاید معابر هم خلوت باشند و این خلوتی باعث شود که با سرعت غیرمجاز حرکت نمایند که توصیه می‌شود با آرامش خاطر تردد کرده و پس از پایان مراسم با احتیاط و با سرعت مجاز تردد نمایند.

وی گفت: رانندگان توجه کافی و لازم را به عابرین مخصوصا در شب‌ها و تاریکی هوا داشته باشند چرا که برخی مواقع تا آخرین لحظه رانندگان عابرین پیاده را نمی‌بینند و می‌بایست تمام توجه خود را در این ایام به عابرین پیاده داشته باشند.

سرهنگ رازقی همچنین توصیه داشت: کسانی که می‌خواهند از نذورات استفاده کنند، نباید خودروی خود را رها کنند چرا که برای خودروهای عبوری مشکل ایجاد کرده و باعث انسداد اه می‌شود و کسانی هم که اقدام به پخش نذورات می‌نمایند، امورات ترافیکی را مد نظر قرار داده و به تناوب و مقطعی اقدام به این عمل نمایند تا مشکل ترافیکی ایجاد نشود.

شهروندان با تیم‌های مستقر پلیس راهور تهران بزرگ هنگام ایجاد محدودیت و مسدود شدن برخی معابر به صورت مقطعی بخصوص در این دو روز همکاری لازم را داشته باشند چرا که ممکن است در مقاطعی برخی معابر را مسدود و رانندگان مجبور شوند از چهارراه و خیابان بعدی دور بزنند تا مشکل ترافیکی ایجاد نشود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه