اخبار داغ

وزنه برداران ایران درباره قهرمانی آسیا چه گفتند؟

کشاورز: هر مسابقه‌ای استرس دارد/ کریمی: هر روز با رویای المپیک تمرین می‌کنم

کشاورز: هر مسابقه‌ای استرس دارد/ کریمی: هر روز با رویای المپیک تمرین می‌کنم
وزنه برداران تیم نوجوانان و جوانان ایران درباره رقابت‌های قهرمانی آسیا صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابتهای وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در هند برگزار می شود. تیم وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در هر دو رده و در بخش دختران و پسران در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده و روز گذشته نخستین نمایندگان ایران روی تخته رفتند. وزنه برداران تیم نوجوانان و جوانان ایران درباره رقابت‌های قهرمانی آسیا صحبت کردند.

کدخدایی: به رکوردهای المپیکی فکر می‌کنم

عسل کدخدایی، عضو تیم نوجوانان وزنه‌برداری کشورمان اظهار داشت: قبلا هم اردو دعوت شده بودم. الان دو ماه است در اردو هستیم. تا به حال در مسابقات بین المللی شرکت نکردم ولی می دانم سطح مسابقات بالاست و امیدوارم مدال بگیرم. استرس خاصی ندارم. هیچ مشکلی نبوده که باعث نگرانی باشد.

وی درباره شرایط روحی خود عنوان داشت: ورزشکار باید منش پهلوانی و اخلاق حرفه ای داشته باشد. در مورد تمرین و تغذیه و رفت و آمد حرفه ای رفتار کند. دوری از خانواده اصلا سخت نیست چون کاری را انجام می دهم که به هدفم برسم. خانواده ام، مربی و کادر فنی تیم به من انگیزه می دهند که برای هدفم تلاش کنم. به کسب مدال هم فکر می‌کنم؛ وقتی مدال توی گردنت می افتد خیلی حس خوبی دارد چون برایش زحمت کشیده ای.

کدخدایی در رابطه با علت وزنه‌بردار شدنش بیان داشت: درم من را با این رشته آشنا کرد و اولین مشوقم بود. پدرم می گفت استعداد وزنه برداری داری و همراه با مادرم به سالن رفتیم که آنجا هم مربی تست گرفت و تایید کرد که می توانم در وزنه برداری پیشرفت کنم. الان سه سال و نیم تا چهار سال هست که تمرین می کنم.

وی در پایان گفت: اول با خودم رقابت میکنم تا هر روز از دیروزم بهتر باشم. اما در بین بانوان، خانم راجرز از آمریکا را دوست دارم. تکنیک وزنه زدن ایشان را در واقع خیلی دوست دارم.  در آینده باید ۱۱۵ یکضرب و ۱۴۷ تا ۱۵۰ دوضرب بزنم تا در المپیک مدال بگیرم.

کشاورز: هر مسابقه‌ای استرس دارد

فاطمه کشاورز، دیگر عضو تیم زنان وزنه‌برداری کشورمان نیز اظهار داشت: شرایط اردو و سطح تمرینات خداروشکر خیلی خوب است. برنامه ریزی کادر فنی و فدراسیون برای تیم واقعا خوب بوده و در فرصت باقیمانده تا مسابقات، حتما از نظر روحی و شرایط آمادگی بهتر می شود. مصدومیت جدی ندارم و صرفا روی مسابقات متمرکز هستم.

وی درباره این که نگرانی و استرس دارد یا نه، گفت: قبلا در دو مسابقه آسیایی بزرگسالان شرکت کرده ام که در کره جنوبی، مدال برنز آسیا را به دست آوردم اما مسابقه، مسابقه است و استرس دارد هر چند کم. انشالا که بتوانم رکوردهای خوبی بزنم و مقام بیاورم.

کریمی: هر روز با رویای المپیک تمرین می‌کنم

ریحانه کریمی، عضو تیم وزنه‌‍برداری جوانان زنان عنوان داشت: از شروع اردوها تا امروز، تمرینات منظمی داشتم که کمک کرد رکوردهای بهتری بزنم از جمله ۸۷ کیلو یکضرب و ۱۱۰ کیلو دوضرب که تاثیر برنامه ریزی، زحمات کادر فنی و شرایط مناسب اردوی تیم است. سابقات آسیایی هند دومین حضور من در آسیاست. بابت اعتماد و انتخاب کادر فنی و مربیان از آنها تشکر می کنم.

وی درباره تغییر رشته از جودو به وزنه برداری هم گفت: من این تصمیم را با مشورت خانواده گرفتم و کادر فنی مشوقم بودند. وزنه برداری شرایط مناسبی برای پیشرفت بانوان فراهم کرده و حتی می توانم به المپیک فکر کنم. من از ابتدا هم با آرزوی حضور در المپیک ورزش را شروع کردم و هر روز با این رویا تمرین می کنم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه