اخبار داغ

اشتباه خطرناک خطیر؛

فاجعه مدیریتی در باشگاه استقلال؛ وقتی قانون‌گذار قائل به اجرای قانون نیست!

فاجعه مدیریتی در باشگاه استقلال؛ وقتی قانون‌گذار قائل به اجرای قانون نیست!
اختلاف بودجه ۳۰ میلیارد تومانی باشگاه استقلال با سقف مصوبه سازمان لیگ فوتبال، بیان‌گر بروز یک فاجعه عجیب مدیریتی در ساختمان خیابان علامه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شب گذشته بالاخره مسئولان باشگاه استقلال سقف بودجه مالی بسته شده خود برای فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران را به مسئولان سازمان لیگ تسلیم کرد اما در عین ناباوری، آبی‌ها رقمی در حدود ۳۰ میلیارد تومان را مازاد بر سقف درنظر گرفته شده مصوب کرده‌اند که این موضوع توسط سازمان لیگ هم مورد توجه قرار گرفته است.

مدیران باشگاه استقلال طبق سند ارسال شده به سازمان لیگ، مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان را برای فصل ۰۳ - ۰۲ خود درنظر گرفته‌اند اما غافل از این که استقلال در فصل آینده، نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیست و سقف بودجه‌اش نهایتاً تا مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود؛ نه ۳۲۵ میلیارد تومان که سقف بودجه تیم‌های حاضر در آسیاست.

از این رو اکنون آبی‌ها در عین حال که با مشکلات عدیده مالی و امکاناتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، می‌بایست حدود ۱۰ درصد سقف بودجه خود را کاهش دهند که این رقم، چیزی شبیه به فسخ قرارداد با ۳ بازیکن خواهد بود. نکته جالب این است که علی خطیر، سرپرست باشگاه استقلال خودش عضو این کارگروه بوده و از جمله افرادی است که در تنظیم و تصویب این دستورالعمل نقش داشته است.

خطیر که هنوز حکم سرپرستی‌اش به مدیرعاملی تغییر نکرده و عملاً عضو موقت باشگاه استقلال به‌شمار می‌رود، این روزها خودش را در رسانه رسمی و نامه‌های رسمی باشگاه به‌عنوان مدیرعامل (بدون پیش‌واژه سرپرست) معرفی می‌کند و خود را فردی قانون‌مدار و رعایت‌کننده اصول می‌داند؛ غافل از این که گافی ۳۰ میلیارد تومانی توسط وی اجرا و امضا شده است.

بیش‌تر بخوانید؛
خطیر: استقلال رویایی خریدنی نیست/ چهاردهم هم بشویم، از نکونام حمایت می‌کنم!

بدون شک تعدیل این مبلغ هنگفت هم کار ساده‌ای نیست. جواد نکونام هنوز به نیمی از اهداف نقل‌وانتقالاتی خود هم نرسیده و هنوز هیچ بازیکن خارجی برای استقلال جذب نشده؛ از سویی دیگر مطالبات فصل گذشته بازیکنان پرداخت نشده و صحبت‌های جذب روبرتو تورس، شاگرد فصل قبل نکونام در فولاد خوزستان هم به گوش رسیده است.

شنیده شده که روبرتو تورس با باشگاه استقلال بر سر مبلغی در حدود ۶۰۰ هزار یورو به توافق رسیده و قرار است به‌زودی دوباره به جمع شاگردان جواد نکونام ملحق شود اما این موضوع، منوط به حل و فصل بحث‌های مالی باشگاه استقلال خواهد بود که به‌نظر به بحرانی جدی و قوزی بالای قوزهای دیگر مبدل شده است.

قرار هم هست که امروز نشست مشترکی بین مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با علی خطیر و جواد نکونام که از دیرباز ارتباط خوبی با وی دارند، برگزار شده و درباره مشکلات مالی باشگاه استقلال و هم‌چنین بحث مجوزهای حرفه‌ای گفت‌وگویی صورت بگیرد که به‌نظر نتیجه این نشست در آینده این فصل آبی‌ها تأثیر زیادی خواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد با این گافی که به امضا و تأیید خطیر رسیده، این مدیر جوان و مدعی در قامت هدایت کشتی شکسته استقلال در این دریای طوفانی نیست. او که خود را دارای مدرک حقوق فوتبال و دانش‌آموخته فیفا می‌داند، اکنون در اصول ابتدایی مدیریت دچار مشکل شده و جالب این‌جاست که این فرد، مشاور عالی رئیس فدراسیون هم بوده است!

بیش‌تر بخوانید؛
خانی: سازمان بازرسی و قضایی به قراردادهای استقلال ورود کرده‌اند/ انتشار آنها را پیگیری کرده‌ایم

خبرنگار: میعاد نیکخوی سلیمی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه