اخبار داغ

حمیدرضا محمدی در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

ثبت نام ۵۰۰ هزار زائر پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح

ثبت نام ۵۰۰ هزار زائر پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح
معاون عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت نام ۵۰۰ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: زائران ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا از ثبت نام ۵۰۰ هزار زائر پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۸۰ هزار نفر ثبت نام خود را نهایی کردند، در واقع باید گفت ثبت نام  پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح زمانی‌ نهایی می‌شود که بیمه مورد نظر را تعیین و پرداخت کنند.

به گفته محمدی؛ زائرانی که اقدام به ثبت نام مقدماتی کرده‌اند، توصیه می‌شود هر چه سریعتر به نهایی کردن مراحل ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: ثبت‌نام نهایی زائران پیاده‌ روی اربعین حسینی برای ارگان‌های مسئول بسیار اهمیت دارد، زیرا به آنها کمک می‌کند تا آمار دقیق و کاملی از تعداد زائران حاضر در مراسم را در اختیار داشته باشند. با داشتن این اطلاعات، این ارگان‌ها قادر خواهند بود بهترین برنامه‌ریزی را برای خدمت‌رسانی و رفاه زائران انجام دهند. همچنین، با استفاده از ثبت‌نام نهایی، مسئولان قادر خواهند بود به صورت دقیق تعداد منابع و تجهیزات لازم را برآورد کنند.

محمدی در پاسخ به این سوال که روز یکشنبه سامانه از دسترس خارج شد، اظهار داشت: این اتفاق  به دلیل حجم زیاد مراجعه کاربران و کندی سایت در این سامانه رخ داده است که بلافاصله مشکل برطرف و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنند.

وی در ادامه به نحوه انتخاب نوع بیمه در سامانه سماح اشاره کرد و گفت: سامانه هنگام ثبت بیمه، به صورت پیش فرض بسته اول را انتخاب می‌کند که با استفاده از ویرایش، زائران قبل از پرداخت می‌توانند بسته مورد نظر خود را تعیین کرده و سپس پرداخت را انجام دهند.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به این مطلب که پس از ثبت نام نهایی، زائران باید حتما کارت زائر یا کد QR زائر را دریافت کنند، توضیح داد: استفاده از کارت زائر یا کد QR زائر بسیار مفید است و به حل مشکلات گم شدن و سرگردانی در سفر کمک می‌کند. در صورت گم شدن، با استفاده از کارت زائر، زائران به راحتی شناسایی می‌شوند.

 بیشتر بخوانید: 

سامانه سماح سامانه ای برای ارائه خدمات غیر حضوری به زائران اربعین/ ثبت نام آغاز شد

سامانه سماح بروزرسانی شده است/ هزینه بیمه اربعین ۱۴۰۲ نهایی شد+ جزئیات

ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون/ مشکل فنی سامانه برطرف شد

ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان غیر غایب برای زیارت عتبات

امکان ثبت‌ نام گروهی اربعین با ظرفیت ۴۰ نفر/ زائران به توصیه ها توجه کنند

ثبت نام نهایی ۲۳۰ هزار زائر اربعین در سامانه سماح تاکنون/ زائران ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه