اخبار داغ

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

قیمت بلیت اتوبوس تهران - مهران، حداکثر ۶۸۰ هزار تومان است

قیمت بلیت اتوبوس تهران - مهران، حداکثر ۶۸۰ هزار تومان است
مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت‌های اربعین، گفت که بازه پیش‌فروش بلیت‌ها هم از یکم ماه صفر تا آخرصفر یعنی بازه اربعین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگویی، گفت: پیش‌فروش بلیت‌ها از امروز آغاز شده و در لایه اول ظرفیت‌ها از تهران به سمت مرز مهران را با قیمت ۶۸۰ هزار تومان باز کردیم، برای اینکه تقاضا را بسنجیم و بعد از آن برای مسیرهای مختلف تقاضا مطرح می‌شود و پیش‌فروش آغاز خواهد شد. بازه پیش‌فروش بلیت‌ها هم از یکم ماه صفر تا آخرصفر یعنی بازه اربعین است.

وی درباره قیمت بلیت‌ اتوبوس برای این ایام اظهار کرد: قیمت‌ها روال همه ساله را دارد؛ بعد از اینکه ستاد مرکزی اربعین بخشنامه مربوطه را صادر کرد، لیست قیمت‌ها ابلاغ شده و بر اساس آن پیش‌فروش انجام می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره علت افزایش ۱۰۰ درصد قیمت بلیت توضیح داد: این موضوع به‌ دلیل جبران سفرهای یک سر خالی است و به‌ معنای ۱۰۰ درصد افزایش قیمت نیست؛ زیرا راننده‌ها مجبورند سفر را به صورت یک‌سر خالی انجام دهند برای اینکه زائران را به مقصد برسانند. طبیعی است که بعد از این بازه تقاضایی برای این بلیت‌ها وجود ندارد و قیمت‌ها به قبل بازمی‌گردد.

۶۳۰۰ اتوبوس در حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت می‌کنند

باقرجوان درباره ظرفیت موجود در ناوگان اتوبوسرانی نیز بیان کرد:  مجموعا ۶۳۰۰ دستگاه تعداد ناوگانی است که در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای فعالیت دارند و می‌توانند مسافت‌های بالای ۳۰۰ کیلومتر را به‌ عنوان مسافت بلند پیمایش کنند. این ۶۳۰۰ ناوگان در طول ایام اربعین به فراخور تقاضا در مسیرهای اربعین فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد قطعا کافی نیست و ما در صددیم از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده کنیم؛ ازجمله یکی از ظرفیت‌ها بر اساس مصوبات ستاد مرکزی اربعین، استفاده از ظرفیت کشورهای هم‌جوار است و در صورتی که تعداد صندلی مورد نیاز بالاتر از صندلی موجود  باشد، قطعا از این ظرفیت هم استفاده خواهیم کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه