اخبار داغ

استاندار کرمانشاه در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

برپایی سه بیمارستان در مرز خسروی/ شبانه روزی شدن مرز خسروی در ایام اربعین

برپایی سه بیمارستان در مرز خسروی/ شبانه روزی شدن مرز خسروی در ایام اربعین
استاندار کرمانشاه از برپایی سه بیمارستان در مرز خسروی در ایام اربعین خبر داد و گفت: تردد زائران اربعین از مرز خسروی به صورت شبانه خواهد بود.

این متن رو برام ادیت کن محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره  وضعیت مرز در پیاده روی اربعین حسینی امسال اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون کار بهسازی بیش از ۲۵۰ کیلومتر از  مسیر تردد زوار اربعین از شهرستان کنگاور تا مرز خسروی انجام شده است، در واقع مسیر تردد زائران پیاده روی اربعین حسینی از مسیر تردد کامیون های ترانزیتی حمل بار تا نقطه صفر مرزی جدا شده است.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین مشکلات سال گذشته ناتوانی گیت‌ها در مرز عراق بود، تصریح کرد: با توافقات صورت گرفته گیت‌ها برای تردد آسان زائران در مرز منذریه عراق  دو برابر افزایش یافت، به طوری که ۹۲ گیت جدید به همراه کاربر در مرز منذریه عراق(نقطه مقابل مرز خسروی)  احداث شد تا زائران ایرانی به سهولت و با کمترین انتظار از مرز خسروی خارج و وارد کشور عراق و عازم کربلا شوند.

شبانه روزی شدن مرز خسروی در ایام اربعین 

استاندار کرمانشاه بر ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی تاکید کرد و گفت:  مرز خسروی به صورت شبانه روزی برای تردد زائران عتبات عالیات و کربلای معلی باز است و هیچ محدودیتی برای تردد زائران به صورت انفرادی و کاروانی از این گذرگاه رسمی وجود ندارد.

رفع خطر نقاط حادثه خیز در مسیر تردد زوار 

صحرایی به رفع خطر نقاط حادثه خیز در مسیر تردد زوار استان در راستای خدمات رسانی بهتر به زوار اربعین اشاره کرد و گفت: ۵۳ نقاط حادثه خیز در مسیر تردد زوار شناسایی و علامت گذاری شد. یکی از مهمترین این نقاط حادثه خیز  گردنه ‌پاتاق است که اقدامات لازم برای ایمن سازی انجام شده است.

تهیه ۱.۵ میلیون بطری آب یخ زده در مرز خسروی

وی با اشاره به خریداری ۱۴ دستگاه تولید یخ پنج‌تنی برای توزیع یخ در موکب‌های استان در اربعین حسینی، افزود: دو آبسرد کن ۱۰ تنی در مرز خسروی برای زوار اربعین در نظر گرفته شده است. همچنین۱.۵ میلیون بطری آب یخ زده هم برای توزیع بین زوار در مرز خسروی تهیه شده است.

برپایی سه بیمارستان در مرز خسروی

استاندار کرمانشاه از برپایی سه بیمارستان در مرز خسروی برای خدمات رسانی به زوار خبر داد و گفت: تمامی بیمارستان های استان در این ایام در آماده باش کامل به سر می برند. علاوه بر این، دو اتاق شوک (اتاق سرد) نیز برای مرز خسروی تعبیه شده است.

صحرایی در خاتمه تصریح کرد: در مرز خسروی، ۱۲ هزار مترمربع سایبان آماده شده است تا به رفاه حال زوار کمک کند. همچنین، ۱۰۱ هکتار پارکینگ نیز برای خودروهای زوار آماده شده است. این اقدامات جزئی از خدمات رسانی بهتر به زوار اربعین در مرز خسروی هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه