اخبار داغ

رئیس پلیس پایتخت در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

ملاک اقدام پلیس قانون است/ تماس با 110 یعنی اعتماد مردم به پلیس

ملاک اقدام پلیس قانون است/ تماس با 110 یعنی اعتماد مردم به پلیس
رئیس پلیس پایتخت گفت: ملاک اقدام پلیس قانون است و هرآنچه که پلیس چه به صورت امرو نهی و چه به صورت ایجابی انجام میدهد در چهار چوب قانون قرار دارد و اگر شهروندان چهار چوب قانونی را رعایت کنند و قوانین را اجرا کنند، پلیس به راحتی می تواند خدمت گذاری کند.

سردارعباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ضمن تبریک پیروزی رزمندگان فلسطینی؛ گفت: این پیروزی بسیار بزرگ و مبحوط کننده و باعث امید برای همه مسلمانان جهان است.

وی اظهار کرد: طراحی یک چنین عملیاتی با برنامه ریزی و حفظ محدوده و تلفاتی که از دشمن گرفنه شده است، همه اینها در معادلات نظامی کار بسیار پیچیده و سنگینی است و این یک توفیق بسیار بزرگ است که قطعا مورد توجه همه نظامیان دنیا قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس پایتخت همچنین با توجه به هفته نیروی انتظامی و شعار شهروند قانون مدار؛ پلیس خدمتگدار و ارتباط ویژه بین شهروندان و پلیس گفت: ملاک اقدام پلیس قانون است و هرآنچه که پلیس چه به صورت امرو نهی و چه به صورت ایجابی انجام میدهد در چهار چوب قانون قرار دارد و اگر شهروندان چهار چوب قانونی را رعایت کنند و قوانین را اجرا کنند، پلیس به راحتی می تواند خدمت گذاری کند.

محمدیان ادامه داد: بخشی از خدمات پلیس مانند (گذرنامه، گواهینامه و نظارت براماکن عمومی) ایجابی است، در این زمینه ها مشاوه و مددکاری داریم و بخش دیگر موضوعاتی است که ناظر بر اجرای قانون هستیم و ممکن است سلبی باشد یا شهروند نهی شود، به همین دلیل اگر شهروندان قانون مدار و پشت سر قانون باشند، پلیس هم خدمتگذار مردم خواهد بود.

وی افزود: درزمانی که توفیق  خدمت در تهران بزرگ مجدد در این کسوت به من محول شد به مردم قول دادم که اقدامات مان محله محور و با پایگاه قراردادن مساجد همراه باشد، به علت آنکه بخش عظیمی از مردم و اقشار مختلف در مساجد حضور دارند و در آنجا نیازمندی ها مردم را دریافت و مشارکت هایشان را جلب میکنیم.

وی بیان داشت:‌تا به امروز همکاران من در ۱۳۰۰ مسجد حضور داشته اند و از نزدیک با مردم نمازگزار جلسه برگزار کرده اند و گزارش عملکرد ارائه شده است و یک کانال ارتباطی درخصوص نحوه همکاری هم ارائه شده است و در همین چهارچوب کارها پیش می رود و آنچه که خواست عمومی شهروندان بوده ظرف ۴۸ ساعت اجرایی شده و در حاضر حدود ۶ هزار شهروند برای آموزش شهروندی در محلات شناسایی کرده ایم.

 رئیس پلیس پایتخت درخصوص تحولات در نیروهای 110 گفت: تماس هایی که با 110 برقرار می شود یعنی اعتماد مردم به پلیس. این تماس ها با روزی  ۴ تا ۵ هزار تماس شروع شد و الان روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 برقرار می شود. در حال حاضر نیز روزانه ۱۷ هزار از این تماس ها عملیانی می شود؛ یعنی تیم پلیس باید به صحنه رفته و به خواسته شهروند رسیدگی کند. ما قبلا ۶۰ اپراتور داشته ایم که هم زمان پاسخگو بوده اند و در حال حاضر ۱۲۰ اپراتور پاسخگو هستندکه باعث می شود شهروندان پشت خط ها منتظر نمانند و درکنار همه اینها سامانه  پیامکی 110 110 هم برای افرادی که قدرت تکلم و یا شرایط تماس ندارند، راه اندازی شده است که می توانند به این سامانه درخواست خود را پیامک کنند. در شیفت های کاری نیز همکاران ما که مسلط به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسه هستند، برای پاشخگویی به سوالات توریسم ها  و اتباع خارجی حضور دارند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه