اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

بازی غربگراها با جبهه مقاومت؛ از عقب گرد عبدالحمید از موضع جهان اسلام تا اظهارات شاذ آذر منصوری!

بازی غربگراها با جبهه مقاومت؛ از عقب گرد عبدالحمید از موضع جهان اسلام تا اظهارات شاذ آذر منصوری!
در حالی جریان غربگرا این روزها واکنش های عجیبی نسبت به پیروزی جبهه مقاومت در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که هفته گذشته برای نشان دادن شادی خود از اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی سر از پا نمی شناخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عملیات طوفان الاقصی طی روزهای گذشته از سوی جنبش مقاومت اسلامی، در عمق سرزمین های اشغالی و در دل مناطق شهرک نشین، سیستم اطلاعاتی و امینتی رژیم اشغال گر قدس را در شوکی عجیب فرو برد.

اقدامی که در سطح وسیع اطلاعاتی و تاکتیکی توانست فرصت واکنش سریع را از ارتش صهیونیستی گرفته و ابتکار عمل را در اختیار گردان های عزالدین قسام یعنی شاخه نظامی حماس قرار دهد.

تلفات انسانی بی سابقه، تعداد بالای اسرا که در بین آنها تعدادی از ژنرال های صهیونیستی نیز به چشم می خورد حاکی از پیروی بزرگ برای فلسطین و جبهه مقاومت است.

پیروزی که بازتاب گسترده ای در رسانه ای جهان به دنبال داشت و واکنش بسیاری از چهره های سیاسی را برانگیخت.

روی گردانی مولوی عبدالحمید از موضع جهان اسلام

این میان اما سکوت مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان تعجب رسانه های داخلی را به همراه داشت. وی که همواره در جریان خطبه های نماز جمعه مسجد مکی به اظهارات تحریک آمیز و ضد منافع ملی می‌پردازد این بار موضع سکوت پیش گرفته تا واکنشی به پیروزی های جبهه مقاومت نشان ندهد.

این در حالی است که وی هفته گذشته با ژست روشنفکرانه نسبت به اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی مشوق آشوب و فتنه ۸۸ واکنش نشان داد و اعطای این جایزه را تبریک گفت.

عبدالحمید البته پیش از این در جریان اظهارنظرهای قبلی موضع خود را نسبت به مسئله فلسطین اعلام کرده بود، موضعی که بدون شک با سیاست قطعی و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین در تضاد جدی است.

او که بارها با اتخاذ سیاست های خاص، تعارض خود با سیاست های جمهوری اسلامی ایران را نشان داده است در موضوع فلسطین نیز بر نظریه تشکیل دو کشور که توافقی باطل و شکست خورده بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بود تاکید دارد.

او بر این عقیده است که تنها راه پایان مناقشات در سرزمین های اشغالی عقب نشینی اسرائیل از اراضی فلسطینیان و تشکیل دو کشور مستقل در کنار هم است موضوعی که بسیاری از آن به عنوان دیدگاه صلح با رژیم صهیونیستی یاد می کنند!

اما تاکید جبهه مقاومت و همچنین سیرت قطعی جمهوری اسلامی ایران عدم سازش با رژیم اشغالگر قدس است، بسیاری از علمای فلسطینی نیز بر این باورند که هرکس صلح با اسرائیل را توصیه کند بدون شک جاسوس اسرائیل است.

آنچه مسلم است عبدالحمید اسماعیل زهی از موضع جهان اسلام که نابودی اسرائیل و بازگرداندن تمام خاک فلسطین به ملت آن است روی گردان بوده و حالا در بزنگاهی که جبهه مقاومت دست برتر در سرزمین های اشغالی شده، سکوت پیشه کرده است.

تکمیل پازل غربگراها با بازی اصلاحاتی

سکوتی که می توان گفت تکه های پازل جریان غربگرا در کشور را کامل می کند تا یک سوی آن عبدالحمید زهی باشد و سوی دیگر این طیف چهره های غربگرا همچون آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات ایران که می‌گوید در کشور ما همراهی با مردم و مقاومت فلسطین در سطح رسانه ها و نهادهای رسمی و گروه های منتسب به حکومت خلاصه می شود و جامعه به مانند قبل همراهی لازم را به این موضوع حاکمیتی ندارد.

مواضع این اصلاح طلب رادیکال در حالی مطرح می شود که وی نیز در زمره کسانی بود که اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی را دید اما جشن و شادی مردم در سراسر کشور بعد از پیروزی جبهه مقاومت را ندید!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه