اخبار داغ

آخرین وضعیت تیم تنیس زنان به روایت نایب رئیس بانوان فدراسیون و سرمربی تیم؛

گنجویی: شانس صعود به گروه ۲ را داریم/‌ نوریان: انتظارمان حضور در جمع دو تیم پایانی بیلی جین‌کینگ‌کاپ است

گنجویی: شانس صعود به گروه ۲ را داریم/‌ نوریان: انتظارمان حضور در جمع دو تیم پایانی بیلی جین‌کینگ‌کاپ است
نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس و سرمربی تیم ملی تنیس زنان درباره آخرین شرایط این تیم صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تینس، اردوی مشترک تیم تنیس زنان ایران با روسیه در شرایطی در شهر رشت برگزار شد که مشکات الزهرا صفی، یاسمن یزدانی، نیلی عطفی، کیمیا ثاقب ‌طهرانی و هانا سلطانی در آن حضور داشتند. این تیم با هدایت مونا نوریان و با حضور پولینا مرنکوا و شیوا علی آب‌بر (پزشک تغذیه)‌ و با ۴ تنیسور، ۲۱ این ماه راهی رقابت‌های بحرین می‌شود تا در رقابت‌های بیلی جین کینگ کاپ به میدان برود. همچنین سمیه کمانی به عنوان بدنساز در این مدت ملی‌پوشان کشورمان را آماده حضور در این بازی‌ها کرده است.

تیم‌های ایران، ویتنام، تاجیکستان، لائوس، برونئی، مالدیو، قرقیزستان، بحرین، بوتان، عراق، ماکائو، عربستان، قطر و نپال در این بازی‌های حضور دارند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس و سرمربی تیم ملی تنیس زنان درباره آخرین شرایط این تیم صحبت کردند.

اشرف‌گنجویی: شانس صعود به گروه ۲ آسیا و اقیانوسیه را داریم

فریده اشرف‌گنجویی نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس از اقدامات صورت گرفته در راستای آمادگی تیم تنیس زنان ایران برای حضور در رقابت‌های بیلی جین‌کینگ‌کاپ بحرین اظهار داشت: با بررسی مطالعاتی و طبق تجربیاتی که داشتیم سعی کردیم بهترین شرایط و تدابیر را برای آماده‌سازی این تیم در رویداد پیش رو در نظر بگیریم که با تلاش‌های فدراسیون و تعاملات خوبی که ایجاد شد، در نهایت تیم روسیه برای برپایی اردویی مشترک در ایران حاضر و شبیه‌سازی مسابقات را در دستور کار قرار دادیم که نتایج قابل قبولی به همراه داشت.

وی ادامه داد: همین شرایط برای تیم دیویس‌کاپ ایران وجود داشت و دیدیم نتایج قابل قبولی به دست آمد، با حمایت‌های فدراسیون و تلاش امیر برقعی، مدیر توسعه تنیس غرب آسیا و آسیایی میانه، در نهایت پولینا مرنکوا (مربی – بازیکن ازبکستانی) ‌که یکی از گزینه‌های کمک به تیم ایران بود به جمع ما اضافه شد و در اردوی رشت نیز در کنار تیم حضور داشت.

او تصریح کرد: این مربی، بازیکن ازبکستانی همچنان در کنار تیم است تا از تجربیات و ظرفیت‌هایی که دارد نهایت استفاده را ببریم، او همراه تیم راهی بحرین خواهد شد تا درآنجا نیز در خدمت تیم ملی ایران باشد و بتواند مشاوره‌های لازم را به سرمربی تیم تنیس زنان ایران بدهد.

نایب رئیس فدراسیون تنیس یادآور شد: در این رویداد ۱۴ تیم حضور دارند که از بین آنها دو تیم جواز حضور در گروه ۲ آسیا و اقیانوسیه را به دست خواهند آورد که امیدواریم یکی از این تیم‌ها، ایران باشد. این شانس و ظرفیت در دختران تنیس ایران دیده می‌شود که به عنوان یکی از تیم‌های صعود کننده خود را معرفی کنند و تلاش و حمایت‌های فدراسیون و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف نیز بر همین مبنا بوده است.

نوریان: انتظارمان حضور در جمع دو تیم پایانی بیلی جین‌کینگ‌کاپ است

مونا نوریان سرمربی تیم تنیس زنان در پایان اردوی مشترک تیم تنیس زنان ایران و روسیه اظهار داشت: یکی از بهترین اردوهای زنان را در این مدت شاهد بودیم و شرایط میزبانی و کیفیت زمین‌ها بسیار خوب بود. با حمایت فدراسیون و تلاش‌های فرشاد صفتی به عنوان مدیر تیم‌های ملی، اردوی خوبی برگزار شد و با تلاش‌ها و ارتباطات امیر برقعی مدیر توسعه تنیس غرب آسیا و آسیایی میانه، پولینا مرنکوا (مربی – بازیکن ازبکستانی) ‌که یکی از گزینه‌های کمک به تیم ایران بود در این اردو حاضر شد که بدون شک کمک شایانی به تنیسورهای ایرانی کرد که امیدواریم در مسابقات پیش رو نتایج آن را ببینیم.

وی خاطر نشان کرد: تیم ملی تنیس روسیه با تیمی کامل و با ۴ تنیسور شناخته شده، کادر پزشکی و مربیان بدنساز خود راهی ایران شد که در این مدت، اردوی مشترک خود را در گیلان برگزار کردیم که جا دارد در این میان از همه دست‌اندرکاران فدراسیون و مسئولان تنیس گیلان نیز تقدیر و تشکر کنم چرا که همه امکانات برای میزبانی در بهترین شرایط در نظر گرفته شده بود و هیچ کمبودی از این بابت احساس نکردیم. از سویی دیگر در تیم ایران نیز مربی بدنساز، مربی تغذیه و همه عواملی که لازم بود را در اختیار داشتیم که این حمایت‌ها موجب رشد و رونق بیشتر تنیس می‌شود و انگیزه بازیکنان را نیز افزایش خواهد داد.

او یادآور شد: با توجه به این شرایطی که اردوهای تیم ملی برگزار می‌شود توقع ما از بچه‌ها این است حداقل در بین دو تیم برتر بیلی جین‌کینگ‌کاپ باشیم تا به گروه ۲ آسیا و اقیانوسیه صعود کنیم. در این میان نقش خانواده‌ها نیز بسیار پررنگ است چراکه بخشی از این کار مهم بر دوش آنها بوده و درخواست داریم مثل همیشه فضایی آرام را برای قهرمانان کشورمان در بیرون از اردوها و مسابقات فراهم کنند تا انشالله با تلاش تیمی و خردجمعی بتوانیم در رقابت‌های بیلی جین‌کینگ‌کاپ بحرین نتایج قابل قبولی را کسب کنیم. از ورزشکاران هم انتظار داریم در این مدت از دل و جان مایه گذاشته و تنها به موفقیت و پیروزی فکر کنند چرا که شایستگی دارند تا در این مسابقات موفق شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه